RilleRock
D dunken skrev:
Har trippelkollat sitter som berget

10/01/2018 08:13:58 Larm: X-BUS Manöverpaneler 1 SABOTAGE

Gick det imorse här
Vet dock inte men mapen sitter precis vid entren , o ibland när man öppnar dörren så blåser det till rätt kraftigt in i huset , men nu i detta fallet så var det ingen som var hemma när larmet gick

Skumt ?
Då är inte fjädern riktigt mot sitt underlag.
Kolla den.
 
Hur lägger man till kameror? Har siemens egen CCMS2010-IR.
 
RilleRock
G Grod4n skrev:
Hur lägger man till kameror? Har siemens egen CCMS2010-IR.
Kolla min signatur under manualer.
 
Ända stället jag hittar kameran är vanderbilts device search? Har ändrat kamerans ip så den inte krockar med routern men hittar fortfarande inte den.

Lyckades.
 
Redigerat:
Nån som lyckats få custom ljud på notifikationer från SPC Connect appen i Android? I Oreo kan man inte ha ett speciellt ljud för en speciell etikett längre. Så kan inte få ljud när det kommer ett larmmail.
 
  • Gilla
Corneliatt
  • Laddar…
R rightnow skrev:
Nån som lyckats få custom ljud på notifikationer från SPC Connect appen i Android? I Oreo kan man inte ha ett speciellt ljud för en speciell etikett längre. Så kan inte få ljud när det kommer ett larmmail.
Har inte själv provat, men det borde gå att fixa det med Tasker.
 
gol gol skrev:
Har inte själv provat, men det borde gå att fixa det med Tasker.
Testar!
IFTTT funkar inte. Alldeles för lång delay
 
R rightnow skrev:
Ok jag löste det. Satte på push notifications i SPC CONNECT. Sen installerade jag detta

[länk]
Har nu testat Tasker och det fungerar alldeles utmärkt.
 
gol gol skrev:
Har nu testat Tasker och det fungerar alldeles utmärkt.
Det kostar pengar va? Kör du att den går på inkommande mail, eller på pushnotisen från SPC Connect?
 
Har fått igång min kameraCCMS2010-IR men bilden på den är ju ren skit, gryning och man kan bara urskilja konturer. Vilka inställningar ska man ställa in den på?
 
R rightnow skrev:
Det kostar pengar va? Kör du att den går på inkommande mail, eller på pushnotisen från SPC Connect?
Det funkar att trigga både på pushnotiserna och mejlen. Tror du kan köra en vecka gratis för att sedan betala några tior.
 
RilleRock
Vanderbilt SPC Homey:

 
Användargränssnitt för att ändra användarinställningar med fokus på fält för användar-PIN. Hur ändrar man pin för användare går ju inte att ändra här
 
G Grod4n skrev:
Har fått igång min kameraCCMS2010-IR men bilden på den är ju ren skit, gryning och man kan bara urskilja konturer. Vilka inställningar ska man ställa in den på?
Har du justerat linsen genom att vrida på den ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.