Har länge haft tanke på att uppgradera VVS lådan med en riktigt polygrip. Kikat på Knipex och vid ett besök hos Bauhaus Örebro gjorde man slag i saken..

Tror man blir glad när kvittot säger 164.50 mot 289 :D

https://www.bauhaus.se/cobra-vattenpumptang.html
 
Redigerat:
Mazen Mazen skrev:
Har länge haft tanke på att uppgradera VVS lådan med en riktigt polygrip. Kikat på Knipex och vid ett besök hos Bauhaus Örebro gjorde man slag i saken..

Tror man blir glad när kvittot säger 164.50 mot 289 :D

[länk]
Felslaget i kassan eller rea?
 
K Kane skrev:
Felslaget i kassan eller rea?
Kane, jag mår vara gammal, men jag har lärt mig att man slår inte priset i kassan idag. Allting scannas.
 
Bauhaus har haft halva priset på utvalda Knipex rätt länge. I Uppsala dock bara najtång, hovtång, sprinttång o lite annat udda.

Men polygripen skulle ju kunna vara nån generell rea?
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Kane, jag mår vara gammal, men jag har lärt mig att man slår inte priset i kassan idag. Allting scannas.
Ers nåd, jag omformulerar frågan.....:)
Fel i deras prisdatabas eller rea?
 
Ingen REA skylt eller annan info i butiken, ord pris på hängaren.. vet att Bauhaus har lagerrensning på div.. köpte bla LED armatur till källaren för 32.90 mot 329. Är iaf glad, men hade jag uppmärksammat priset i butiken hade det nog blivit 2 Cobror :)
 
Mazen Mazen skrev:
Ingen REA skylt eller annan info i butiken, ord pris på hängaren.. vet att Bauhaus har lagerrensning på div.. köpte bla LED armatur till källaren för 32.90 mot 329. Är iaf glad, men hade jag uppmärksammat priset i butiken hade det nog blivit 2 Cobror :)
Vilka armaturer var det på Bauhaus?
 
O ompalompa skrev:
Vilka armaturer var det på Bauhaus?
Låda för oval LED-taklampa från RITOS med 10W och 700 lumen, IP44-klassad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fanns även kvadratisk på 1050 lum tror jag det var för 40-50 kr
 
Kan upplysa om att i Uppsala var Knipex Cobra inte nedsatt. Kollade också i kassan för säkerhets skull. 289 spänn :confused:
 
  • Gilla
dokimazooo
  • Laddar…
G Gud_ skrev:
Inte ett verktyg men något som kanske kan få verktygen att må bättre för oss som ha dessa i kalla garage.

[länk]

Är det någon som har denna och är nöjd? Lätt att installera? Ja vi bortser från alla krav osv.

Ursäkta om ni anser detta absolut inte passar in i denna tråd.
Mja.
Jag köpte en liknande tidigare modell till ett friridshus, men det slutade med att jag köpte en Mitsubihipump istället. Installatörerna jag talade med när de satte in den sa att det var klokt då de bytt ut mängder av Zibropumpar till mer välkända fabrikat.
Jag tror man köper sig problem, de brukar man få.
 
Raskus Raskus skrev:
Mja.
Jag köpte en liknande tidigare modell till ett friridshus, men det slutade med att jag köpte en Mitsubihipump istället. Installatörerna jag talade med när de satte in den sa att det var klokt då de bytt ut mängder av Zibropumpar till mer välkända fabrikat.
Jag tror man köper sig problem, de brukar man få.
Jag tycker att vissa Zibro/Qlima i alla fall har en stor fördel jämfört med de finare märkena, och det är snabbkoppling mellan slangpacket och utedel. Observera dock att denna pump INTE har det, vilken gör den lika svårinstallerad som de "fina". De som har snabbkoppling brukar ha SC i namnet.
 
Redigerat:
Ja, ska man köpa en billig luftvärmepump så ska den ha snabbkopplingar så att man enkelt (men olagligt...) kan installera den själv. Annars kommer installationen, om man nu lyckas få tag på någon som vill ta på sig den, att kosta lika mycket som värmepumpen.
 
L Lilllen skrev:
Jag tycker att vissa Zibro/Qlima i alla fall har en stor fördel jämfört med de finare märkena, och det är snabbkoppling mellan slangpacket och utedel. Observera dock att denna pump INTE har det, vilken gör den lika svårinstallerad som de "fina". De som har snabbkoppling brukar ha SC i namnet.
Tack för den infon. Fick för mig alla pumpar på jula hade snabbkopplingar. Då var det inge vidare ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.