RilleRock
F fredrik.johansson skrev:
Jag tänkte uppgradera min firmware, men jag hade inte behörighet till din dropbox i #20. "No access. The owner hasn’t granted you access to this link."
Minns att jag plockat hem någon version därifrån tidigare, är det något tillfälligt fel eller behöver man muta RilleRock på något vis? En påse bullar brukar ju rekommenderas för allehanda tjänster...
De har ändrat om lite när man delar ut mappar.
Fördelen blir att mapparna läggs i din Dropbox som gemensam map så du alltid har de senaste fw inkl bra att ha manualer.
 
Tackar
 
hej igen när jag ska uppdatera står det Tillverkaråtkomst krävs för funktioner i firmware
 
Du får logga in med din vanliga användare och bevilja tillverkaråtkomst. Minns inte exakt var valet ligger, men det var inte svårt att hitta.
 
Hittar det inte någon som vet
 
I mobilen ser det ut så här. Klicka konfiguration och sen bevilja åtkomst.
 
  • Skärmdump från mobil visar Siemens gränssnitt med öppen konfigurationsmeny för serviceåtkomst.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
RilleRock
I map ligger det under menyn "Åtkomst" när du loggar in som admin.
Sen får du uppgradera som inloggad installatör via webgränssnittet.
 
RilleRock
V Variabel skrev:
Har ingen meny åtkomst i panelen ligger den under någon annan meny
Loggar du in med adminrättigheter?
 
Så här ser det ut
 
  • Digital kontrollpanel för husets installation med texten "FULLT INST-LÄGE 1" och menyval på skärmen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
RilleRock
V Variabel skrev:
Så här ser det ut
Du har loggat in som installatör och inte som admin.
 
RilleRock
Admin är normalt den som äger anläggningen och är den som bestämmer om installatören kan uppgradera systemet eller ej.
Är man både och själv så kanske de känns lite dumt men man kan kringgå detta om man vill i obegränsat läge.
 
Hur loggar jag in som admin i centralen
Kan logga in som admin via webben
 
Du slår bara koden för din admin. 4 siffror +ev tag beroende på hur du ställt in. Tryck pil åt sidan när den frågar om du vill tillkoppla larmet. (I K421 åtminstone, du hade väl k621 map, men det är nog ungefär samma.)
 
  • Gilla
Variabel
  • Laddar…
Tack nu fick jag till det
 
  • Gilla
fredrik.johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.