S Stuff skrev:
Den där lilla halvtrappan av två förskjutna klossar upp mot vardagsrummet kändes inte helt fyllesäker heller. Är man så rund under fötterna så att man gärna håller sig i räcket så kommer man garanterat att kliva utanför trappsteget när man ska ner :p
För övrigt ett fantastiskt hus. Synd att de renoverat sönder vissa delar och inte behållit stilen på ex kök och badrum
:D Ja, där skulle man garanterat snubbla varje dag de första fem åren.

Gällande köket så tycker jag att det är en rimlig kompromiss mellan originalstil och vad som är praktiskt. Tycker det funkar bra i huset.

Det stora badrummet kunde förstås ha gjorts med lite mer stil, hade varit snyggare med carraramarmor/kolmårdsmarmor och om de låtit bli det otäcka ljusa träet. Fel material och färger.
 
S Stuff skrev:
Den där lilla halvtrappan av två förskjutna klossar upp mot vardagsrummet kändes inte helt fyllesäker heller. Är man så rund under fötterna så att man gärna håller sig i räcket så kommer man garanterat att kliva utanför trappsteget när man ska ner :p
För övrigt ett fantastiskt hus. Synd att de renoverat sönder vissa delar och inte behållit stilen på ex kök och badrum
Den trappan måste vara utbytt, bör ha varit något som liknar trappan ner tidigare?
Reagerade också på det, annars gillade jag verkligen huset! Några hundra liter vit färg på fönsterkarmar och furupanel bara, särskilt i taken....
 
Även på 60-talet och speciellt på påkostade hus var det fina materialval och genomtänkta lösningar/design... Men aj aj aj, inte vitmåla!!! Hoppas köparen INTE gör det... :) Håller med om att köket inte passar in i stilen, men om 6-8 år är väl det högblanka "ute", slitet och sjabbigt så kan nästa ägare göra om och "göra rätt" ;)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
:D Ja, där skulle man garanterat snubbla varje dag de första fem åren.

Gällande köket så tycker jag att det är en rimlig kompromiss mellan originalstil och vad som är praktiskt. Tycker det funkar bra i huset.

Det stora badrummet kunde förstås ha gjorts med lite mer stil, hade varit snyggare med carraramarmor/kolmårdsmarmor och om de låtit bli det otäcka ljusa träet. Fel material och färger.
Köket var absolut snyggt och inget som jag skulle ge mig på att riva ut d
Anna_H Anna_H skrev:
Den trappan måste vara utbytt, bör ha varit något som liknar trappan ner tidigare?
Reagerade också på det, annars gillade jag verkligen huset! Några hundra liter vit färg på fönsterkarmar och furupanel bara, särskilt i taken....
Nej för bövelen! Håll vitfärgen borta från detta hus. Det skulle förstöra huset totalt. De har redan varit framme med lite för mycket vitfärg. Flera rum har kritvit väggfärg vilket förmodligen gjorts de senare åren. Gissar på att det var mer naturfärger där från början. Sen ser de ut att ha sabbat panelen där intill "garderobsväggen" genom att lasera den vit.
Så tråkigt när gamla arkitektritade hus ska "fräschas upp" och istället blir helt intetsägande och tråkiga istället.

Varför ens köpa ett sånt här hus om man ska börja kladda sönder det? Slå upp ett älvsbyhus med vita gipsväggar, ekparkett och köksö istället
 
  • Gilla
sinuslinus och 5 till
  • Laddar…
S Stuff skrev:
Köket var absolut snyggt och inget som jag skulle ge mig på att riva ut d
Dessutom är det faktiskt inte helt olikt Poggenpohls 60-talskök med grepplister i aluminium.
 
S Stuff skrev:
Nej för bövelen! Håll vitfärgen borta från detta hus. Det skulle förstöra huset totalt. De har redan varit framme med lite för mycket vitfärg. Flera rum har kritvit väggfärg vilket förmodligen gjorts de senare åren. Gissar på att det var mer naturfärger där från början. Sen ser de ut att ha sabbat panelen där intill "garderobsväggen" genom att lasera den vit.
Word! Det är så trist när folk slänger på en massa tråkig vitfärg i 60talshus och tar bort de fina usrprungliga kontrasterna och harmonierna.
 
T TowaTei skrev:
Word! Det är så trist när folk slänger på en massa tråkig vitfärg i 60talshus och tar bort de fina usrprungliga kontrasterna och harmonierna.
Sant. Det svåra är att hitta lagom balans mellan charmigt 60-tal och lite modernare inredning. Furuchock i för stora doser kan dock bli överjobbigt. Ett trick kan vara att försöka hitta ädelträ som harmoniserar med huset. Tycker t ex att köket i det här huset har fina luckor som funkar rätt bra. Teak, valnöt, mahogny, jakaranda är fina material. Däremot bör ek undvikas, och framför allt otäck bok och andra mesiga träslag.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vad som helst utom gammal gulnad furu!!!
 
  • Gilla
Martin_B och 4 till
  • Laddar…
S
Någon som sparade några inredningsbilder från 60-talshuset?
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Exkollega säljer sin compact living :)


[länk]

Coolt de får in 5 där :)
Perfekt övernattningslägenhet om man ofta har ärenden till Stockholm med hela familjen ;-)
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Perfekt övernattningslägenhet om man ofta har ärenden till Stockholm med hela familjen ;-)
:)
 
Övernattningslägenhet för nära 4 miljoner!
 
H Henri skrev:
Övernattningslägenhet för nära 4 miljoner!
Ja, farsan får nog dö lite knall och fall ;)
 
Anna_H Anna_H skrev:
Ja, farsan får nog dö lite knall och fall ;)
Jag skulle nog dö bokstavligen knall och fall om jag försökte sova på det där loftet.
:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.