Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Fairlane
L Lolight skrev:
Låter mera som något svensk MSM trummat samman. Vilka flera tillfällen har han aktivt jobbat emot HBTQ?
Dels militärfrågan, dels rätten att använda den toalett de själva känner är rätt. Det räcker väl som mer än 1?
 
Fairlane
Jag tycker inte det är så märkligt att personerna som anklagade DT försvann och nu kommer tillbaks i samband med metoo. DT hotade att han skulle stämma personerna och det kan vara rätt jobbigt för en enskild individ att stå emot i det läget. Nu kanske det är aningen lättare att kämpa när man känner stödet från metoo. Vad DT sen gjort exakt är ju svårt att veta, men fenomenet som sådant ser jag inte som så märkligt.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
O
Fairlane Fairlane skrev:
Jag tycker inte det är så märkligt att personerna som anklagade DT försvann och nu kommer tillbaks i samband med metoo. DT hotade att han skulle stämma personerna och det kan vara rätt jobbigt för en enskild individ att stå emot i det läget. Nu kanske det är aningen lättare att kämpa när man känner stödet från metoo. Vad DT sen gjort exakt är ju svårt att veta, men fenomenet som sådant ser jag inte som så märkligt.
Men varför har de inte vågat sig fram tidigare? Eventuell stämning blir inte mindre för man kommer ut i samband med metoo.
Jag köper inte resonemanget att det är lättare att komma ut för de får stöd från metoo... Det är bara löjligt.
 
O Odjuret skrev:
Jag köper inte resonemanget att det är lättare att komma ut för de får stöd från metoo... Det är bara löjligt
Du köper alltså inte resonemanget att fler vågar träda fram iom metoo? Det var ju en intressant ståndpunkt.
 
https://www.nytimes.com/interactive/2017/12/14/opinion/sunday/trump-lies-obama-who-is-worse.html

"When they [Obama/Bush] became aware that they had been saying something untrue, they stopped doing it. "

"Trump is different. When he is caught lying, he will often try to discredit people telling the truth, be they judges, scientists, F.B.I. or C.I.A. officials, journalists or members of Congress. Trump is trying to make truth irrelevant. It is extremely damaging to democracy, and it’s not an accident. It’s core to his political strategy."

Hehe. Det tog Trump 3 veckor att leverera lika många lögner som Obama gjorde på 8 år.
"In all, we found 18 different bald untruths from Obama during his presidency. Trump told his 18th separate untruth in his third full week in office, and his list keeps growing."
 
  • Diagram som jämför antalet osanningar mellan två presidenter inom en specifik tidsram.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
O
S scim skrev:
Du köper alltså inte resonemanget att fler vågar träda fram iom metoo? Det var ju en intressant ståndpunkt.
Det är också en tolkning av det hela.
 
Trump sa igår att Roy Moore måste ge upp. Varför ger han inte upp själv. Det är fler kvinnor som har anklagat Trump för sexullet ofredande än Moore ?!

 
harry73 harry73 skrev:
[länk]

Censur?
Jag trodde faktiskt inte på den här nyheten först, men alltså... är det sant?
 
harry73
Jag tror att det är sant även om der låter väldigt osannolikt
 
O
L Lars48 skrev:
Trump sa igår att Roy Moore måste ge upp. Varför ger han inte upp själv. Det är fler kvinnor som har anklagat Trump för sexullet ofredande än Moore ?!

[media]
Kanske för att han är oskyldig när det gäller kvinnorna?
Eller tanken har kanske inte ens slagit dig att han kan vara oskyldig? Och att kvinnorna hittar på?
 
O
harry73 harry73 skrev:
Jag tror att det är sant även om der låter väldigt osannolikt
Eftersom jag inte orkade läsa artikeln kanske du kan berätta vad det handlar om?

Sen ska man inte tro på allt som skrivs i tidningen. Det tillfällen där media tagit upp något och andra tidningar hakar som sen visat sig vara fejk. Om något låter för bra för att vara sant så är det oftast så.
 
O Odjuret skrev:
Eftersom jag inte orkade läsa artikeln kanske du kan berätta vad det handlar om?
Den handlar om att Donald Trump erkänner att han är djävulen själv.

Ta och läs den själv, eller har du blivit curlad genom hela livet så du är van att få allt serverat på silverfat?
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
Trump gör Iraq kriget nummer två.
DT twittar "I said Gillespie and Moore would lose (for very different reasons), and they did. "
När gjorde han det ?!! När har han uttryckt sig om att Gillespie förlorar ?!
Alla vet att han var 100 på att Gillespie vinner. Det var inte förrän han förlorade som trump började prata om det.
Politico skriver så här:
In Gillespie's case, Trump did not express doubt about the Virginia Republican's candidacy until after his Election Day defeat.

Den här mannen tror att han har med åsnor att göra. Ljuger som om det var sanning. Ljuger om Gillespie på samma sett som han ljög om Iraq kriget.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Hade omröstning på jobbet idag.

Min kollega sa om jag röstar mot hans ide ska han anteckna mitt namn och se till att min lön minskas.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.