Daniel_N Daniel_N skrev:
Hmm, när är det?

Du kommer att gilla denna videon Ola. 20min spännband av/på osv
Vet inte riktigt, i april nångång tror jag.

20 min spännband!:geek: Äntligen en vettig film istället för det där eviga filandet på träbitar.
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
Microkatten
Jag kan behöva en lång film om spännband!

Aldrig sätter jag in tåten på rätt håll i spännet, och lyckas jag någon gång med det så blir det alltid för löst så jag får börja om från början, och givetvis sätter jag då in tåten på fel håll igen! Efter en halvtimme ha lyckats få ihop ett band i spänt tillstånd så finns det alltid ett till att bråka med!

När jag väl har lyckats få ihop banden och kör iväg med släpet, kraftigt försenad, så kör jag alltid smed hjärtat i halsgropen, rädd att banden skall lossna. Vid varje ojämnhet i vägen verkar lasten sitta lösare och lösare! Vid ett tillfälle hördes det något konstigt från släpet, och väl hemma visade det sig att ett spännband hade gått av! Rena turen att inte lasten av långa breda plank rasslade ner på asfalten!

För att inte tala om när jag väl framme, då jag skall klura ut hur de fördömda spännbanden skall lossas (de som inte gått av under transporten)! Jag blir 10 år äldre varje gång jag skall köra släp med spännband!

Köpte faktiskt nya spännband häromveckan. Har inte vågat köra med dem än, och väntar nu spänt(!) på att filmen om spännband blir klar!
 
  • Gilla
lundbergj och 2 till
  • Laddar…
Haha nu skäms jag lite. Var bara ren lögn m spännbanden:( Men kanske kan vara en tanke för framtiden;)
 
  • Gilla
Ola C
  • Laddar…
Microkatten
Inte behöver du skämmas, Daniel, jag förstod att din film inte skulle handla om spännband! :) Jag kanske skulle ha lagt in några smileys i texten...:oops: ..även om den också innehåller en viss sanningshalt! ;)
 
H
så klart mindre maskiner. mera handredskap. projekt som funkar utan bandsåg,bänksåg och planhyvel liknande
 
Microkatten Microkatten skrev:
Jag kan behöva en lång film om spännband!

Aldrig sätter jag in tåten på rätt håll i spännet, och lyckas jag någon gång med det så blir det alltid för löst så jag får börja om från början, och givetvis sätter jag då in tåten på fel håll igen! Efter en halvtimme ha lyckats få ihop ett band i spänt tillstånd så finns det alltid ett till att bråka med!

När jag väl har lyckats få ihop banden och kör iväg med släpet, kraftigt försenad, så kör jag alltid smed hjärtat i halsgropen, rädd att banden skall lossna. Vid varje ojämnhet i vägen verkar lasten sitta lösare och lösare! Vid ett tillfälle hördes det något konstigt från släpet, och väl hemma visade det sig att ett spännband hade gått av! Rena turen att inte lasten av långa breda plank rasslade ner på asfalten!

För att inte tala om när jag väl framme, då jag skall klura ut hur de fördömda spännbanden skall lossas (de som inte gått av under transporten)! Jag blir 10 år äldre varje gång jag skall köra släp med spännband!

Köpte faktiskt nya spännband häromveckan. Har inte vågat köra med dem än, och väntar nu spänt(!) på att filmen om spännband blir klar!
Haha:rofl:. Jag kan se det där framför mig. Dom där fördömda banden kan man ju trä in och ut på typ trettio olika vis, bak o fram, ut o in, upp o ner, fel hål in, fel hål ut och sen en kombo av dessa. Användarvänligheten skulle behöva sig en uppfräschning av en industridesigner som begriper att det finns annat än lastbilschaffisar o baklastarförare som behöver dom där förbannade spännbanden med så ojämna mellanrum att man hinner glömma hur man gjorde. Jag kommer inte ens ihåg 5 minuter vilket hål bandet skulle in och ut genom.
 
  • Gilla
Ginflyer och 1 till
  • Laddar…
Kan ju meddela att jag var nervös när jag körde hem pelarborren såhär. Säljaren, en gammal åkare hävdade att detta var smidigast:
Pelarborr fastsatt med spännband på en släpvagn parkerad på en parkeringsplats på natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag kommer hem ser jag att ena spännbandet legat mot något vasst och var halvvägs av :surprised:
 
Daniel_N Daniel_N skrev:
Men kanske kan vara en tanke för framtiden
Behovet verkar ju onekligen finnas. Du kanske t.o.m kan ta betalt per nedladdning... ;)

Jag kan ju också berätta att jag numera, efter att ha fått en 10 sek demonstration av mästaren själv, åker runt på olika brädgårdar runtom i Skåne och excellerar med mina kunskaper till glädje för diverse kollegor och andra löst bekanta som alla, såvitt jag vet, kommit hem med allt kvar på släpet.

I ärlighetens namn får jag väl också tillägga att jag trots dessa nya kunskaper blivit (bildligt talat) slagen på fingrarna vid ett tillfälle. Det var en 15-årig tjej som hanterade spännband som andra hanterar skosnören. Vad jag vet så har hon trots detta inget förflutet som lastbilschaffis.
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Om någon vill träna med spännband så är det bara att komma förbi En släpvagn fullastad med ordnade rader av färgglada spännband vid nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag är inte beroende av internetauktioner, jag kan sluta när jag vill.
 
  • Gilla
corre och 3 till
  • Laddar…
Jag kan ta hand om ett par, så kan du få köpa nya ;)
 
K kristofo skrev:
Om någon vill träna med spännband så är det bara att komma förbi [bild]
Jag är inte beroende av internetauktioner, jag kan sluta när jag vill.
Svettas ymnigt o börjar hyperventilera bara jag ser bilden...
 
K kristofo skrev:
Om någon vill träna med spännband så är det bara att komma förbi [bild]
Jag är inte beroende av internetauktioner, jag kan sluta när jag vill.
Sluta? Spännband är väl egentligen en sorts flexibla tvingar och sådanna kan man inte ha för många av (y):)
 
  • Gilla
Ljus
  • Laddar…
Tempot har höjts! Mer filmande idag. Varenda gång jag kikar på det efteråt slås jag av hur mycket skånska jag pratar, så låter det inte alls i mitt huvud haha:)
 
  • Gilla
Pagno och 5 till
  • Laddar…
H
Daniel_N Daniel_N skrev:
Tempot har höjts! Mer filmande idag. Varenda gång jag kikar på det efteråt slås jag av hur mycket skånska jag pratar, så låter det inte alls i mitt huvud haha:)
glömde inte göra simpla grejer. som svensson kan göra med handverktyg hemma.;)
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
Daniel_N Daniel_N skrev:
Hmm, när är det?
Första deltävlingen ikväll!

Personer i färgglada och extravaganta kostymer på scen under en direktsänd TV-tävling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.