nanowire nanowire skrev:
Ja, klassisk övning och nog vanligen från skolor. Jag har två, också köpta på loppis eftersom jag gjorde den meningslösa tärningen och kanonen under min verkstadspraktik i gymnasiet.
Borra hål för stubinen och vips är kanonen inte värdelös
Haft mycket kul med den min brorsa gjorde.
 
Jag hade bestämt mig för att nu får det vara nog med spikpistoler, men denna faller väl inte under kategorin spikpistoler, så då är det nog ok:oops:
En SENCO S150LS spikpistol som används för byggprojekt ligger på en ljus yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
dostoro och 3 till
  • Laddar…
Desktop__252C1B8E1565775D2A8EF22913372F7B__440__ra_5000128_v2-9e0b6caed46cb73aedc23b7e42ff4239.png

Det blev en Rapid BTX530 klammerpistol idag. Skjuter upp till 14mm klammer samt 15mm dyckert. Skönt att den har utbytbart batteri för överkomligt pris om det ska klamras som attans.
Hade ingen aning att Rapid var ett svenskt märke förrän i går kväll, hehe. Rapid har man ju sett på varje kontor under alla decennier jag levt.
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
Äntligen! PBD 40 på Jula med 30 % rabatt, 1749 kr.
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 2 till
  • Laddar…
T
siggebo siggebo skrev:
Äntligen! PBD 40 på Jula med 30 % rabatt, 1749 kr.
Med Bauhaus prisgaranti hade det vart 1539 ;)
 
Ja, men jag har inte möjlighet att rusa från jobbet till Bauhaus och samtidigt riskera att de "tar slut" på Jula som förra gången de hade rabatt. De två hundra kronorna täcker jag med matlådor nästa vecka.
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 4 till
  • Laddar…
siggebo siggebo skrev:
Ja, men jag har inte möjlighet att rusa från jobbet till Bauhaus och samtidigt riskera att de "tar slut" på Jula som förra gången de hade rabatt. De två hundra kronorna täcker jag med matlådor nästa vecka.
Lycka till om man ska försöka få rabatt på ett medlemskap, som visserligen alla kan få. Förra gången jag försökte med det sa bauhaus nej, det var medlemspris...
 
En låda gott & blandat från Wiberger kom idag. Vred och rattar till lite jiggar samt en ny ratt till hyveln.

Kartong med nya verktygsdelar som vred och rattar i plastförpackningar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 6 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Lycka till om man ska försöka få rabatt på ett medlemskap, som visserligen alla kan få. Förra gången jag försökte med det sa bauhaus nej, det var medlemspris...
Ja fick ok på KRautas club pris i höstas, webbshop mot webbshop.
 
  • Gilla
FreQa och 2 till
  • Laddar…
Detaljbild av en mörk Mitutoyo förpackning, del av en serietidning och en röd figur syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
xerbee och 4 till
  • Laddar…
Två lådor med slipstenar och en påse Haribo godis på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Valkyr och 3 till
  • Laddar…
johel572 johel572 skrev:
[bild]
Idag fick jag hem en slip för HM-klingor. Typisk Kina-kvalite men det var förväntat med tanke på priset. Dock känns den skapligt stadig då den är i gjutjärn och väger in på 30kg.
Jag har dock inte hunnit testa den än så jag vet inte om det var ett bra köp.
Har det blivit någon test av maskinen? Vad säger isåfall omdömet? Skulle behöva en upp till gården. För både röjsågar och snickeri maskiner.
 
Jag har använt den en del och den slipar bra. Dock tar det betydligt längre tid att ställa in den än att slipa en klinga. Stoppen som gör att alla tänder skall bli lika slipad går inte att ställa in korrekt och håller sig inte i sitt läge så jag har funnit det enklast att slipa djupet på känsla. Men annars är den tung och stabil och trevlig att använda.

Jag tänkte uppgradera med en stark lampa som lyser direkt på skäret så tror jag det blir enklare att se så man ställer in korrekt vinkel.

En fundering, såg klingor till röjsågar skärper man väl med fil? Den har ju som en böjd egg. Den här maskinen har ju endast en plan slipskiva man slipar mot.
 
richardtenggren
Fick hem en skärm för att underlätta arbetet med ritningar, lite smidigare med 32” istället för bara 12” :)
Ursäkta den tillfälliga röran ;)
 
  • 32-tums datorskärm på skrivbord framför en bärbar dator, omgiven av juldekorationer.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hedens
  • Laddar…
Verktyg och verktyg men något som gör det trevligare att jobba bland verktygen:D
 
  • Hand håller hörselskydd med inbyggd kommunikationsradio av märket 3M PELTOR.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bulleribock och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.