Tittar regelbundet på om det finns "bättre" (=billigare) TV lösningar än det jag har nu...

Kommer behålla Netflix och självklart SVT. Men det finns viss efterfrågan efter de "vanliga reklamkanalerna" (tv3, kanal5 osv). Tycker dock ofta priset man betalar för reklamkanaler via fiberbox är för högt mot vad man får.

Jag har försökt läsa mig till vad man får i Viaplay. Kanske får jag ta ett testabonemang för att förstå.
Finns de "vanliga" streamade kanalerna, typ TV3 där, eller bara vissa program som går på dessa kanaler? Streama utvalda kanaler är det närmaste jag hittar på Viaplays sida, inte heller framgår om det abonnemang på bara viaplay för 109kr/månaden är samma som det man får om man har viasat silver.

ps. hoppas jag postar i rätt forumdel ds.
 
F
Viaplay är som Netflix. Finna inga TV-kanaler eller tablå-tv-program där. Har du ett abonnemang på Viasat ingår Viaplay.
 
Man kan visst se TV-kanaler i Viaplay, men du måste vara viasatkund med minst silver-paketet, dvs du behöver ett vanligt TV-abonnemang för att se TV-kanalerna i Viaplay.

Dock har de väl inte TV4 i Viaplay, men TV3 och Kanal5 finns.
 
Då kan det alltså vara ett komplement, men inte ersättning för vanligt abonnemang. Jag såg att jag ska ha viaplay i mitt BBB TV abonnemang, men det blir nåt fel när jag försöker starta det.

Det är även så att föräldrarna har idag viasat tvillingkort för att kunna titta på landet och i villan och viasat har sålt på ett fiberabonemang till dem, jag misstänker det varit bättre att antingen behålla det som de har och köra viaplay för playfunktioner, alternativt för att få ned priset köra ett enkelkort till landet (med skakigt ADSL) och i villan (med fiber) nöja sig med Viaplay.

SVT play tycker jag funkar bra, man kan streama alla kanaler. Har man antenn för marksänt så får man ju in även TV4 mm.
 
F
N neeej skrev:
Man kan visst se TV-kanaler i Viaplay, men du måste vara viasatkund med minst silver-paketet
Man lär sig något nytt varje dag! Kan man ha ett viasatabonnemang utan att ha TV via fiber/parabol, dvs bara streamingen genom viaplayappen?
 
F Freddedan skrev:
Man lär sig något nytt varje dag! Kan man ha ett viasatabonnemang utan att ha TV via fiber/parabol, dvs bara streamingen genom viaplayappen?
Ingen aning. Skulle jag gissa så kan du nog iaf inte beställa fiber-abonnemang utan att vara uppkopplad mot ett fibernät där de kan leverera tjänst.
Abonnemang för parabol går väl att ha, är väl bara att inte koppla in det, om det inte måste aktiveras eller så.

Här visar de förresten vilka kanaler som går att streama:
https://www.viasat.se/produkter
 
J
Skaffa Kodi, antingen i en PC eller Android-box, och installera ett addon som heter Retrospect.. Det samlar alla kanalernas play-tjänster under ett paraply. Helt lagligt att använda eftersom det använder kanalernas egna servrar. På de flesta kanalerna funkar dock inte live-tvn, utan du får se lite i efterhand, men man slipper reklamen så det är det värt.

Finns guider för hur man gör, men strular det så kan nog mmånga här hjälpa till. Kodi finns i vanliga app-butikerna, och Retrospect finns på Rieter.net.
 
Retrospektiv är borttaget ur add on i Kodi.
Lär handla om upphovsrättsfrågor. Går att hitta och lägga in själv men kan kräva en del support.
Skärmdump av en webbsida om status för Kodi-tillägget Retrospect med texten "GAME OVER ...for now?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N neeej skrev:
Här visar de förresten vilka kanaler som går att streama:
[länk]
Tack, jag trodde jag hade viaplay, men det har jag inte, bara om man specifikt valt till viasatpaket så får man detta, Viaplay "löst" kostar 109kr/månad.


Kodi är säkert trevligt, jag körde XBMC när det var nytt, på original x-box. För en lösning som funkar för "alla" så var statusen när jag kollade sist inte bra nog... Ofta kräver dessa lösningar underhåll av en ganska teknisk person för att få att funka bra...

Jag funderade på om Plex skulle kunna fylla behovet, men även denna lösning (trots att plex är mycket användarvänligt) känns för "avancerad" i detta fall...
 
J
Ljus Ljus skrev:
Retrospektiv är borttaget ur add on i Kodi.
Lär handla om upphovsrättsfrågor. Går att hitta och lägga in själv men kan kräva en del support.
[bild]
Det stämmer att den inte uppdateras automatiskt, men allt finns kvar i projektets Bitbucket, men visst, det kräver att man kan installera en zip-fil, och det tar ca en minut att lära sig :)
 
  • Gilla
Ljus
  • Laddar…
J
J JohanLun skrev:
Tack, jag trodde jag hade viaplay, men det har jag inte, bara om man specifikt valt till viasatpaket så får man detta, Viaplay "löst" kostar 109kr/månad.


Kodi är säkert trevligt, jag körde XBMC när det var nytt, på original x-box. För en lösning som funkar för "alla" så var statusen när jag kollade sist inte bra nog... Ofta kräver dessa lösningar underhåll av en ganska teknisk person för att få att funka bra...

Jag funderade på om Plex skulle kunna fylla behovet, men även denna lösning (trots att plex är mycket användarvänligt) känns för "avancerad" i detta fall...
Ja, det kan vara lite knappande, och det är inte alla bättre hälfter som samtycker :)
 
Jag har tillgång till canaldigital, där streamar dom alla? linjärkanaler. Fungerar bra om man är ute efter linjärtv, men vet inte vad priset är
 
BirgitS
Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Jag har tillgång till canaldigital, där streamar dom alla? linjärkanaler. Fungerar bra om man är ute efter linjärtv, men vet inte vad priset är
Samma sak med Boxer, går att strömma de kanaler man har abonnemang för i deras app.
 
Telia har sin Play+ tjänst som funkar riktigt bra i mobil men om du ska casta till tv är det många som har problem (mig inkluderat, det hackar ibland och vissa kanaler saknar text)
Men det är gratis att prova 1 månad.
Det finns ganska många livekanaler och en hel del du kan se när du vill men viasatkanalerna saknas.
Men då kan du köra Viafree för det.
Jag tror dock du måste vara Telia-kund på något sätt, själv har jag öppen fiber men inget annat från Telia.

Edit:Viafree har bara sparade program från 3,6,8,10,MTV,comedy central men inte livetv
 
Redigerat:
J JohanLun skrev:
Kanske får jag ta ett testabonemang för att förstå.
Viasat har kluriga avtal som de själva inte har koll på. När jag testade Viasats fulla utbud var jag tvungen att efter provtiden skriva på för ett 24 månaders abonnemang lägst Silver.
De har haft kontraktsproblem med olika kanalägare vad som visas på Viaplay, däribland Discovery networks och TV4, med resultat att vissa kanaler inte varit tillgängliga.
Viasat ser bäst ut i mobil eller på platta, men på större skärm blir eftersläpningar besvärande. Tex fotboll och skidåkning är riktigt jobbigt att titta på.

Viaplays gui är riktigt bra. Du ser alla kanaler och vad som visas under dagen. Du kan gå bakåt och se program som sänts tidigare. MYCKET bättre än SVT play.

Gränssnittsbild av Viaplay med översikt över olika TV-kanaler och programtitlar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.