FredrikR FredrikR skrev:
Jag hoppas det är raka motsatsen, något vitt på en sådär 113" med sammetsram.. :geek:
Hur går det, hunnit testa ngt än?
 
Nej, inget än. :(
 
När man minst anar det..

Nyinstallerade fönstersalningar och vit vägglist i ett pågående byggprojekt med synliga takbjälkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fönstersalningar och vägglisten på plats efter många dagars funderande i förbifarten..

Renoverat rum med nyligen installerade fönstersalningar och vägglist, stege, och synligt rörlaser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gick över förväntan, det blir ju mörkt där nere så ev. missar borde inte synas ;)
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
Sätt ett fäste mellan listen och salningen annars kommer vägglisten böja/vrida sig lite mot takskivan alt måla insidan av listen svart.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Sätt ett fäste mellan listen och salningen annars kommer vägglisten böja/vrida sig lite mot takskivan alt måla insidan av listen svart.
Tack för tipset.
Cc300 på skruven verkar inte vara overkill på vägglisten.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Tack för tipset.
Cc300 på skruven verkar inte vara overkill på vägglisten.
CC 300 ska det vara.
 
När de berömda tummarna lämnade de ädlare delarna gick det rätt fort med bärverket. (y)
Upplyft bärverk under konstruktion i ett rum, med väggisolering synlig och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
När de berömda tummarna lämnade de ädlare delarna gick det rätt fort med bärverket. (y)
[bild]
Ser rakt o fint ut. Vad har du för mått på passbitarna mot långväggen?
 
putte22 putte22 skrev:
Ser rakt o fint ut. Vad har du för mått på passbitarna mot långväggen?
195-200mm
Kortsidan 235-240mm
 
putte22 putte22 skrev:
Ser rakt o fint ut. Vad har du för mått på passbitarna mot långväggen?
Jag får en känsla av att du jobbar med detta eller något väldigt nära.. så jag tar mig friheten att fråga. :)
Är det "vita bomullshandskar" som gäller när skivorna ska upp, eller vilken annan montörshandske som helst?
Blir det lätt fettfläckar? Eller är handskarna för att bespara kliande?
 
FredrikR FredrikR skrev:
Jag får en känsla av att du jobbar med detta eller något väldigt nära.. så jag tar mig friheten att fråga. :)
Är det "vita bomullshandskar" som gäller när skivorna ska upp, eller vilken annan montörshandske som helst?
Blir det lätt fettfläckar? Eller är handskarna för att bespara kliande?
Funkar med vilka handskar som helst så länge de inte är skitiga.
Jag brukar lyfta upp plattorna med knogar eller baksidan av handen, blir inga märken då heller
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Jag får en känsla av att du jobbar med detta eller något väldigt nära.. så jag tar mig friheten att fråga. :)
Är det "vita bomullshandskar" som gäller när skivorna ska upp, eller vilken annan montörshandske som helst?
Blir det lätt fettfläckar? Eller är handskarna för att bespara kliande?
Kliar inte,eller så e man imun mot fiber. Men känsliga för fett fläckar fast skivorna e svarta. Värst är fett från aluminiumstege mm. Kottla om så du får större passbitar typ ca 50cm på vardera sida av långsidan. Det blir ”tyngre” passbitar då och ser bättre ut. Smala passbitar har en tendens att inte ligga i ordentligt då kan man lägga lite löst spill på ovandsidan annars.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
putte22 putte22 skrev:
Kliar inte,eller så e man imun mot fiber. Men känsliga för fett fläckar fast skivorna e svarta. Värst är fett från aluminiumstege mm. Kottla om så du får större passbitar typ ca 50cm på vardera sida av långsidan. Det blir ”tyngre” passbitar då och ser bättre ut. Smala passbitar har en tendens att inte ligga i ordentligt då kan man lägga lite löst spill på ovandsidan annars.
Tack för tips, ska kika lite!
Som det är nu har jag en "mittenrad" där projektorn kommer göra sig bra, hoppas jag.
Får i värsta fall bli nå spill ovanpå. (y)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Tack för tips, ska kika lite!
Som det är nu har jag en "mittenrad" där projektorn kommer göra sig bra, hoppas jag.
Får i värsta fall bli nå spill ovanpå. (y)
Funkar bra med spill eller någon plyfa bit ovanpå oxå.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Tack för tips, ska kika lite!
Som det är nu har jag en "mittenrad" där projektorn kommer göra sig bra, hoppas jag.
Får i värsta fall bli nå spill ovanpå. (y)
Antar att du tänkt ha projektorn hängande inverterad från taket? Vet inte om det är lika på 9300:an som på 6000 modellen, att fläkten går mer vid inverterad montering. Om det är så och stör får du snickra ihop en takmonterad hylla istället och ställa projektorn på. Med den väl tilltagna lins-skiften så går det att ha projektorn "rättvänd" högt upp. Det är så jag kommer att, en hylla, ja två för att få plats med allt, bak över stolarna där allting kan stå lätt åtkomligt. Vill inte ha prylar framme vid duken då alla displayer och blinkande status LED:ar stör i mysmörkret. Snart där, tittar nu på röda nyanser för sidoväggarna ... :)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.