useless useless skrev:
Går den om du hjälper igång den? I så fall kan det vara kondensatorn i startapparaten som behöver bytas.
Nej, när jag snurrar på den så slutar den när "farten" är slut.
 
Mäter ca 150 volt från kretskortet, så ström verkar den få oxå.
 
N Nizzebult skrev:
Tack, jag har 165w enligt spec.

Finns även här
[länk]
J Josth skrev:
Kanske en ny fläkt behövs då. Ser att det finns både 120 W och 165 W fläkt till IVT490: [länk]
Dum fråga kanske, men jag antar att pannan går som vanligt och det bara är återvinningen som inte fungerar? D v s jag behöver inte stänga av pannan eller så, blir kallt :)?
 
Nej den behöver inte stängas av. Lågtryckspressostaten stoppar kompressorn så den inte ska skadas. Istället sköter el-patronen uppvärmningen helt och hållet.
 
  • Gilla
Nizzebult
  • Laddar…
J Josth skrev:
Nej den behöver inte stängas av. Lågtryckspressostaten stoppar kompressorn så den inte ska skadas. Istället sköter el-patronen uppvärmningen helt och hållet.
Tack! Ny fläkt beställd.
 
Hej lägger ett inlägg i denna tråden då jag har samma problem med min IVT 490, Pressostat låg larmar och jag kan inte hitta felet!
Det jag har tittat på hittills är följande:
Dräneringsslangar är tomma, fläkten går som den ska, expansionskärlet har jag tömt och fyllt på med 0,5 bar luft och sedan med vatten till ca 1,4 bar, alla radiatorer är luftade.
Jag funderar på om det är köldmediumsystemet som värmer vattnet som inte fungerar som det ska?
Kanske avfrostning eller liknande, för det är ju det systemet som stänger av när LP larmet går på.
Tacksam för svar då jag har fastnat lite och vintern börjar ju närma sig nu.
 
En uppdatering på detta!
Nu har jag fått från en bekant igenom IVT, anvisningar så jag kunde ställa in avfrostningen manuellt och sedan dess har det fungerat utan problem.
 
Mikael_L
J Josth skrev:
Kanske en ny fläkt behövs då. Ser att det finns både 120 W och 165 W fläkt till IVT490: [länk]
Jag hakar på tråden här för att kolla om någon vet ifall det finns EC-fläkt till IVT490.
Jag har mätt och insett att fläkten drar 1000 kWh per år, det vill jag göra något åt.
 
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag hakar på tråden här för att kolla om någon vet ifall det finns EC-fläkt till IVT490.
Jag har mätt och insett att fläkten drar 1000 kWh per år, det vill jag göra något åt.
Tveksamt att det finns men kontakta dom här , dom är riktigt stora i fläktar och fråga , ha då ev typ på motor tillhands
www.ebm-papst.se
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
jag antar att bindestrecket i adressen ska bort, annars funkar inte länken.
 
Här får du allat
Stockholm, Järfälla
Huvudkontor, försäljning, lager och montering
Äggelundavägen 2 (karta)
175 62 Järfälla
Tel 010-454 44 00
info@ebmpapst.se
 
K Klockness skrev:
En uppdatering på detta!
Nu har jag fått från en bekant igenom IVT, anvisningar så jag kunde ställa in avfrostningen manuellt och sedan dess har det fungerat utan problem.
Nu har min också börjat. Är från -08 så det är väl dags att byta…
Har du någon guide på vad man skall ställa in för avfrostningen?
Har rensat slangar osv och den funkade bra någon vecka, men nu larmar det igen
 
M Mathias Einarsson skrev:
Nu har min också börjat. Är från -08 så det är väl dags att byta…
Har du någon guide på vad man skall ställa in för avfrostningen?
Har rensat slangar osv och den funkade bra någon vecka, men nu larmar det igen
Aj jag har helt glömt bort att svara dig! Har det löst sig? Annars kan jag kolla om jag har kvar anvisningarna!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.