Åsa Lund
Det kan få lov att heta bevakningar, inga bekymmer. Men hur får man knappen med stjärna längst ner på skärmen att funka igen? DEN är bra! Skärmbild av en diskussionstråd på byggforum där medlemmar diskuterar ordval och sajtfunktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
En liten bisak bara, rätt oviktig egentligen, angående poängberäkningen: Man får ju poäng när man postat 10 dagar i rad. Det vore trevligt om det någonstans framgick hur många dagar i rad man just nu postat ;-)
Tycker att jag skriver nästan varje dag, ändå har jag bara fått den poängen två gånger.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
MultiMan MultiManOriginal skrev:
Precis när man vant sig vid "följ/följer" så ändras det till "bevaka/bevakar". Varför ändrades det igen, ramaskri bland andra medlemmar?
Vi ändrade ”följ” till ”bevaka” eftersom vi tycker att det är lättare att förstå. Marlen nämnde häromdagen att hon inte längre hittade hur man bevakar något, då gick det upp ett ljus för mig. ;)
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Det kan få lov att heta bevakningar, inga bekymmer. Men hur får man knappen med stjärna längst ner på skärmen att funka igen? DEN är bra! [bild]
Stjärnan kommer tillbaka. Vi håller på och gör det sista på apparna nu och jag hoppas kunna publicera nya appar som fungerar bra inom om en vecka ungefär. Men vi har fortfarande några buggar och finjusteringar vi vill fixa innan vi släpper dem.
 
  • Gilla
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
D09
Kanske en funktion där man kan ”ta bort” synligheten på en tråd. T ex man söker efter info och hittar 100 trådar och man vill sortera bort hälften eller inlägg som inte bidrar för framtida eget bruk. Dvs man finlirar trådarna för sig själv.
 
D09 D09 skrev:
Kanske en funktion där man kan ”ta bort” synligheten på en tråd.
En lysande idé som också kan användas när man tröttnar på evighetstrådar som alltid syns högst upp i "Senaste"-listan, t ex trådar om amerikanska presidenter.
 
  • Gilla
jimih och 4 till
  • Laddar…
hsd
Det är ju bara stt sluta följa/bevaka
 
Hjälper föga i senaste-listan
 
  • Gilla
jimih och 1 till
  • Laddar…
Apropå bevakningar: När man har fått mail om en uppdaterad tråd och klickar på länken så ligger notis-markeringen kvar. Det vore trevligt om den kunde försvinna när man följt en länk från ett uppdateringsmail.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Nu har jag övergivit appen och använder safari. Kan inte svara på meddelanden/redigera då redigeribgsfönstret buggar ur. Går inte att förflytta sig i och menyn från sajten klistras in ..
 
Ny app kommer inom kort. Kan du sä länge förklara vad som går fel när du redigerar. Om du kan ladda upp en skärmdump hade det varit toppen. Är det när du redirerar långa inlägg som det buggar eller i alla inlägg oavsett längd? Eller menar du i privata meddelanden? Har du skärmen stående eller luggande?
 
Skärmdump av ett diskussionsforum där användaren upplever problem med redigering av inlägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
(Även denna bild kunde jag inte välja position på, skulle vara längst ner)

Som jag sagt tidigare kan jag alltså inte flytta markören i redigeribgsfältet. Det inträffar för det mesta, och ibland funkar det som start men inte efter en stund.

När jag redigerar längre meddelanden går det inte att skrolla upp och se början. Se dump.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Ny app kommer inom kort. Kan du sä länge förklara vad som går fel när du redigerar. Om du kan ladda upp en skärmdump hade det varit toppen. Är det när du redirerar långa inlägg som det buggar eller i alla inlägg oavsett längd? Eller menar du i privata meddelanden? Har du skärmen stående eller luggande?
 
Vad jag stör mig kanske mest på är dock att det hoppar så mycket i forum, vilket det inte gjorde förut

* klickar man på en notis, så kommer man inte till den posten utan längst upp i tråden

* klickar man på en länk i en post och sedan bakåt, kommer man inte åter den posten utan längst upp på den sidan.

Detta ör mycket irriterande.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Håller med om att appen ( iOS ) är hopplöst ryckig när man ska skriva etc
 
Jag tror du menar i appen. Appen funkar dåligt som sagt. Ny förbättrad app är på g.

I Safari så funkar det bättre. När jag klickar på en notis så kommer jag direkt till inlägget. Och när jag klickar på en länk (extern eller intern) så kommer jag tillbaka till där jag var när jag backar tillbaka.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.