norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Har du köpt ngn ny maskin nyligen som kan ha släpat hem eländet? Skicka upp till Norrbotten för sanering isf, har nämligen haft exakt samma problem.
Kanske kylan uppe i norr kan frysa sönder "ohyran"...?
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Har du köpt ngn ny maskin nyligen som kan ha släpat hem eländet? Skicka upp till Norrbotten för sanering isf, har nämligen haft exakt samma problem.
Mm kylan kanske kan frysa ihjäl ohyran..

Är det vanligt att den här typen av lådor för med sig skadedjur..?
Öppen verktygslåda fylld med packade träpluggar och festool-utrustning på ett byggbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle ju egentligen bara köpa några fönster varpå en fråga ledde från det ena till det andra.. Kul att kunna handla verktyg lokalt, även om det blir dyrt i längden om det måste köpas 3-4 fönster varje gång ;)
 
  • Gilla
iSnobben och 2 till
  • Laddar…
Men det där är ju inget Bosch verktyg, måste vara därför som du får en massa hål i ditt virke. Skicka den "genast" till mig så lovar jag att du inte får några mer problem med hål.....
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Börjat få märkliga hål i vissa av brädbitarna som ligger och slänger i garaget..
[bild]
:thinking:
Ska man vara orolig tror ni?
:geek:
Ser ut som du använt anhållet för att prova att sätta hål på olika höjd och det är väl det enda du behöver oroa dig för. Noggrannheten mår väldigt mycket bättre av att använda maskinens sula som referens:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Ser ut som du använt anhållet för att prova att sätta hål på olika höjd och det är väl det enda du behöver oroa dig för. Noggrannheten mår väldigt mycket bättre av att använda maskinens sula som referens:)
Stämmer bra, hade "masses" skivkapningsunderrede som stöd under också, så det var cirkusnivå på alla håll och kanter, ja förutom på verktyget. :)
 
FredrikR FredrikR skrev:
Ska man vara orolig tror ni?
Nja, hålen kostar ju bra mycket mer än virket så med fler hål så sjunker ju kostnaden (per hål). Som jag ser det så är det alltså en fördel ju mer det sprider sig.

Själv så har jag en massa såna där småhål hemma så kostnaden börjar bli rimlig. Det är värre med de fåtalet större hål som började dyka upp för tre år sedan. Där hoppas jag fortfarande på att åtminstone kunna komma ner i 120:- hålet innnan jul. :)
 
  • Gilla
Pysslarn och 3 till
  • Laddar…
Hej då Fredrik, du kommer väl nu med näsan i vädret att gå in i dimman byta ut alla blåa och migrera till FOGen;)

Grattis till gnagareländet, det är en av de få från den familjen jag känner ett sug efter. Vad du gör så lyft den inte i svansen dom är skapta som ödlor och kan släppa den:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
jac jac skrev:
Nja, hålen kostar ju bra mycket mer än virket så med fler hål så sjunker ju kostnaden (per hål). Som jag ser det så är det alltså en fördel ju mer det sprider sig.

Själv så har jag en massa såna där småhål hemma så kostnaden börjar bli rimlig. Det är värre med de fåtalet större hål som började dyka upp för tre år sedan. Där hoppas jag fortfarande på att åtminstone kunna komma ner i 120:- hålet innnan jul. :)
Jag brukar resonera likadant på golfbanan. Ju sämre jag spelar, desto billigare blir ronden per slag, någon form av tröst ...
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
TeroM TeroM skrev:
Jag brukar resonera likadant på golfbanan. Ju sämre jag spelar, desto billigare blir ronden per slag, någon form av tröst ...
Beror lite på hur många bollar du slår bort... :(
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
ceson ceson skrev:
Hej då Fredrik, du kommer väl nu med näsan i vädret att gå in i dimman byta ut alla blåa och migrera till FOGen;)

Grattis till gnagareländet, det är en av de få från den familjen jag känner ett sug efter. Vad du gör så lyft den inte i svansen dom är skapta som ödlor och kan släppa den:)
Haha, nä ingen risk! :love:
 
FredrikR FredrikR skrev:
Haha, nä ingen risk! :love:
Låter bra
 
Lite godis till fräsbod och borrstativet och lite annat. Verktyg och tillbehör för träbearbetning upplagda på en OSB-skiva.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Skooda och 4 till
  • Laddar…
Justerbart och mobilt ritbord i en garageverkstad, demonterat och återuppbyggt, med verktyg och förpackningar på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Monterat ner, burit ner för några våningar, monterat upp. Fullständigt inlove. Vet inte vars men detta är för coolt för att inte ha någonstans i garaget. Kan ju hålla en ritning eller ngt annat.
 
  • Gilla
nanowire och 9 till
  • Laddar…
Hedens Hedens skrev:
Villl gärna ha dina tankar om denna.
Skulle vi kanske kunna få se en tråd med bilder och lite reflektioner.

Har själv varit nära ett par veckor...
Visst kan du få det men det lär dröja innan jag har så mycket att säga om den. Jag är i Nevada nu och har köpt den här. 150USD så kunde inte låta bli.

Ser ut som du precis köpt en lite enklare incra mitre gauge?
 
  • Gilla
Hedens
  • Laddar…
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]
Åh, vilken nostalgi. En sådan ritapparat har jag jobbat med i över tio år, innan det blev dator med CAD program. Dock med ett något modernare bordstativ med gasfjäder. På din får man väl "pumpa" upp bordet med pedalen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.