Vinn kraftfull arbetslampa som lyser upp ditt renoveringsprojekt

Schneider Arbetslampa Thorsman LED IP54 hängandes på vägg med mörk och ljus bakgrund.

Nu kommer vintern men inte ska väl det stoppa din renoveringslust hemma! Denna veckan drar vi tre vinnare som samtliga får hem varsin kraftfull arbetslampa så att du ser vad du håller på med även efter att solen gått ner - oavsett om du är utomhus eller inomhus. Schneider Arbetslampa Thorsman LED IP54 är en 30 watts vattentålig lampa med jämn belysning på 2850 lumen. Ljusdioderna som sitter i bärgar för kraftfull belysning och ser dessutom till att lampan aldrig blir varm.

Totalt värde cirka: 3 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har Schneider Arbetslampa Thorsman LED IP54 för medellivslängd på sin lampa?


1. 10 000 timmar
X. 30 000 timmar
2. 50 000 timmar

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 10 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Schneider Electric. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Schneider Electric för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Tommy Ax
  • Laddar…
Svar: 2


Motivering:

Med ett hus från 50talet med renoveringsbehov så skulle jag, sambon och våran lilla vovve bli lycklig av att kunna ha tillfredsställande belysning när vi håller på!
 
Svar: 2

Med rätt ljus blir renoveringen under årets mörka månader en fröjd att utföra... Och det ska gudarna veta att det behövs.
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Svar 2


Jag har nyss fyllt 40 och nu ser jag dåligt. ;( innan var jag närsynt nu är jag långsynt också ;( och behöver helt plötsligt mycket ljus !!!!
 
Svar: 2
Vi skall täcka vår framsida med sten under höst/vinter och oavsett väder kommer lampan att behövas. Bättre reklam om lampan fungerar går inte att uppnå. 100-tals människor passerar under kvällstid och stannar till för att titta
 
2. 50 000 timmar - ungefär den tid det kommer ta i vår nuvarande takt att bli klar med huset! ;)

Den här bilden togs bara för några timmar sedan. Före 16 går solen ner här uppe nu och det börjar skymma tidigt.
Blir inte många timmar man kan jobba på med grunden till huset nu, och snart går vi verkligen in i mörkret.
Därför vore veckans vinst alldeles lysande för vårt kommande arbete med vårt egenritade lösvirkeshus!
 
  • Alt: En grävmaskin nära en husgrund i skymningen med färgglad himmel och spegling i vattenpöl.
richardtenggren
Svar: 2

Håller på och renoverar för fullt, just för tillfället så byter vi tak och lite fasad på vårt garage, samtidigt river vi i källaren efter en vattenskada.
Tyvärr så blev det ju inte bättre nu när det blev vintertid, så även om jag har det bra och kan sluta jobbet vid 3, så blir det inte många ljusa timmar per dag att renovera på. Har idag några mediokra arbetslampor, men denna arbetslampa skulle sätta lite mer ljus på den annars mörka tillvaron.
 
2. 50 000 timmar.

En sån här lampa skulle verkligen göra underverk på vår kolmörka baksida. Behöver kratta löv, skruva färdigt altanpergolan, såga ner lite björk och en massa annat, men kommer inte från jobbet förrän det är mörkt på vardagar, och helgerna är just nu fullspäckade meds att köra barnen över halva Sverige.
 
Svar: 2

Mörkt när man åker till jobbet, mörkt när man kommer därifrån!

Då är det skönt att få arbeta i bra ljus!
 
Svar 2

Med halogenlampan jag har nu så behöver man inte jobba sig varm, Utan den värmer upp både mig och rummet till kokningsgräns. :sweat:Så denna vore en fröjd att jobba med (y)
 
Svar: 2

Motivering: Jag har ingen vettig arbetsbelysning idag, men både ett stundande garagebygge och ett hus som inte fått nya ytskikt på säkert 30+ år. En Schneider-lampa hade verkligen suttit som handsken! :)
 
Rätt svar: 2
Vi har precis köpt ett hus i Norrland som vi vill fixa med även på vintern, på sommaren går knappt solen ner, men under den mörka årstiden,
behöver man en riktigt bra arbetsbelysning...
 
Svar: 2

Varje dag går jag ut mot gästhuset som jag håller på att rusta upp. Jag jobbar under en hängande lampa och svär titt som tätt när jag inte ser mina blyertsstreck ordentligt.
Att ha lyxen med en riktig bygglampa vore fantastiskt och skulle göra denna renovering så mycket roligare och lättare.
 
Svar: 2 (50000 timmar)
Full gång med en tillbyggnad där jag murar själv. Nu när det blir mörkt tidigt så behövs det verkligen bra ljus, murning på schemat och än så länge är temperaturen på min sida så det är bara att köra på.
Pågående tillbyggnad med murade cinderblock, arbetsmaterial och skyddsplast på marken.
 
Rätt svar: 2

Va lustigt, jag kom precis utifrån och fick syn på detta.
Jag bygger en attefallsstuga på tomten och har svurit en hel del över den kassa belysningen jag har. En golvlampa från Ikea.. Det är nästan så man skäms över att jag inte köpt en riktig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.