Fjojtmehmet Fjojtmehmet skrev:
Jag skulle vilja ha en "ogilla-knapp" där mod granskar medlem som ogillas
Det finns ett flertal trådar där personer blir dolt trakasserade utan åtgärd från mod, ogilla-knappen skulle lösa detta
För ett sånt ändamål är väl rapportera-knappen utmärkt (nås genom att klicka på de tre punkterna längst ner till höger i varje inlägg)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Dheri Dheri skrev:
För ett sånt ändamål är väl rapportera-knappen utmärkt (nås genom att klicka på de tre punkterna längst ner till höger i varje inlägg)
Tänkte precis detsamma.
Men samtidigt vore det kul att se hur många "ogillningar" man skulle få. Vi kanske kunde ordna en tävling :geek:
 
  • Gilla
Åsa Lund
  • Laddar…
En detalj som jag tycker kan förbättras på profilsidan är "statistikrutorna" överst. De flesta är klickbara men inte alla, gillningar och bästa svar saknar den funktionen (filmer vet jag inte, har inte orkat leta upp någon som har laddat upp filmer) Jag tycker att det skulle vara ett lyft om alla dessa rutor blir klickbara.

Visst går det att titta strax nedanför och se att det finns länkar där, men det tog mig ganska lång tid att upptäcka det, allt är ju samlat så smidigt längst upp att jag inte tänkte tanken att leta efter samma information precis nedanför.
 
  • Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Vill bara berätta att vi jobbar på för fullt med apparna. Det tar lite tid bara innan vi har något att visa upp eller kan publicera något men vi är på god väg.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Växlingen mellan WYSIWYG-läget och bb-code krånglar. Jag brukar oftast skriva mina inlägg i en separat text-editor, i ren bb-code, och sen klistra in koden på siten när jag skrivit klart. Men när jag sen växlar från bb-code till WYSIWYG så är oftast bb-koden kvar som den är. När jag väl postar inlägget så blir det rätt, men jag postar då i blindo eftersom jag inte kan förhandsgranska inlägget innan. Speciellt QUOTE-taggen verkar krångla.
 
Jag trivs mycket med den nya citeringen som kollapsar citeringar för folk som inte orkar klippa. Ökar läsbarheten.

• jag har stora redigeringsproblem med min iPhone 7+ i appen. Fullt uppgraderad. Besväret är att det är mycket svårt att flytta markören för det mesta, ibland låses den helt. iOS funktion håll in-klick för att markera eller håll in drag-klick för att få förstoringsglas och flytta markören havererar nästan alltid. Vet inte om detta är en känd bugg. Kunde inte hitta vid sökning.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
richardtenggren
elpaco elpaco skrev:
Jag trivs mycket med den nya citeringen som kollapsar citeringar för folk som inte orkar klippa. Ökar läsbarheten.

• jag har stora redigeringsproblem med min iPhone 7+ i appen. Fullt uppgraderad. Besväret är att det är mycket svårt att flytta markören för det mesta, ibland låses den helt. iOS funktion håll in-klick för att markera eller håll in drag-klick för att få förstoringsglas och flytta markören havererar nästan alltid. Vet inte om detta är en känd bugg. Kunde inte hitta vid sökning.
Tror det är lite buggigt i iOS tyvärr, upplever ofta krångel med markeringsfunktionen. Men vill du flytta markören så kan du hålla in en tangent på tangentbordet tills tangenterna försvinner, flytta sedan fingret i x- eller y-led för att flytta markören :)
 
harry73
Man kan lämna meddelanden till någon medlem på hens profilsida. Sedan kan medlemmen svara på det och får man en konversation på profilsidan.
Jag fattar inte riktigt poängen med det, och det kan vara rätt så störigt om andra kan spämma ens profilsida, men det verkar också som att inte all förstår att dessa meddelanden är synliga för alla. Jag såg idag en medlem som lämnade sitt telefonnummer fullt synligt till en annan medlem.

Kan ni göra det tydligare att det inte är privata meddelanden eller ta bort funktionen helt och hållet? Jag tror att nyttan är begränsad.

För att inte hänga ut medlemmen i frågan kommer jag att skicka en PM till @Per Eskilsson med mer info
 
Jag har också iakttagit att någon har publicerat ett telefonnummer i profilinläggen. Men jag har uppfattat det som att det inte gör dem något. Medlemmarna får väl rapportera om de upplever att det blivit fel.

På den här sidan ser ni de ”populäraste” profilinläggen just nu:
https://www.byggahus.se/forum/trending/profile-posts
 
Jag tycker också att det är en onödig funktion. Risken är överhängande att man tror att man skickar ett personligt meddelande till någon.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Tack för feedback @harry73: Nu har jag ändrat texten i inmatningsfältet så att det framgår att det är ett publikt meddelande man skickar.
 
  • Gilla
harry73
  • Laddar…
useless useless skrev:
Jag tycker också att det är en onödig funktion. Risken är överhängande att man tror att man skickar ett personligt meddelande till någon.
Jag håller inte med. Det är ingen jätteviktig funktion men det är en social funktion som kan vara bra ibland. Nu står det "Skriv något publikt till ...", vi får hoppas att folk läser innan de skriver.

Men jag får ganska många frågor ifrån alla våra formulär vi har här på sajten så det verkar som om folk är rätt dåliga på att läsa.

En helt annan grej jag tycker är onödig är den blåa olästa-pluppen som finns bredvid datumet inne i varje inlägg. Den tycker jag skäl onödig "kraft" när jag läser uppdaterade trådar. Funderar på att ta bort den helt.
 
MultiMan
Precis när man vant sig vid "följ/följer" så ändras det till "bevaka/bevakar". Varför ändrades det igen, ramaskri bland andra medlemmar?
 
Ändringar är av ondo ja. Jag tycker dock bevaka är ett lämpligare ord än följa, för bevaka är vad man gör och bevaka har det hetat på BH de senaste 15 åren. Följer, det är väl sånt som fans gör när de följer sin stjärna eller nåt?
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
MultiMan
Jag håller med, Bo, den första ändringen var helt onödig, men nu när man hade vant sig så ändras det tillbaka. Mest det som störde mig, man är inte 20 längre där alla ändringar är kul. ;)
 
  • Gilla
mexitegel och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.