Alternativ 2.

Tröttnade på storstadens sus och dus,
sökte och fann på landet ett hus.

Huset var byggt av stål och betong,
nu lider familjen svårt av bandbreddsbortgång.
Behöver en router med fler antenner än fyra,
för en barnfamilj är dessa alltför dyra.

En Asus med antenner sex skulle skära genom väggen som kex.
Slö surf vore ett minne blott om jag denna värsting fått!
 
Svar: 2
Den här vore så rätt att vinna,
att inte behöva frukta att nätverket ska försvinna,
jag tror att Asus kan det,
ge oss finfin wifi i all rum på landet!
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn router med 6 antenner och senaste standard

[bild]


Asus RT AC3200 är en mycket kompetent router till ett konkurrenskraftigt pris. Denna veckan har du chans att bli ägare till den. Med sex antenner och senaste wifi-standard borgar den för att du får en snabb och stabil uppkoppling med god räckvidd. Perfekt för den som nyss skaffat fiber eller som gillar att streama tv-serier och film i hemmet.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har RT-AC3200 för kombinerad datahastighet över tre band?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 2 800 Mbps
X. 3 000 Mbps
2. 3 200 Mbps

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Asus. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Asus för att de sponsrar den här tävlingen.


Men WOW!! Eran sida ger inte bara inspiration och en push i baken, utan fina tävlingar med.

Svaret är alt. (2) 3200 Mbps.
Jag skulle jätte gärna vilja vinna, som jag skrev ovan så har eran sida gett mig så mycket, så nu står jag här och ska byta ut mina 69kvm, vilket min dlink från 5år tillbaka knappt klarar av. Så detta skulle göra det framtida husbygget mycket mycket smidigare!!

Håller tummarna!! Och lyckosparkar till er andra
 
Elina Blom Westergren Elina Blom Westergren skrev:
Vinn router med 6 antenner och senaste standard

[bild]


Asus RT AC3200 är en mycket kompetent router till ett konkurrenskraftigt pris. Denna veckan har du chans att bli ägare till den. Med sex antenner och senaste wifi-standard borgar den för att du får en snabb och stabil uppkoppling med god räckvidd. Perfekt för den som nyss skaffat fiber eller som gillar att streama tv-serier och film i hemmet.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vad har RT-AC3200 för kombinerad datahastighet över tre band?
Svaret hittar du här: [länk]

1. 2 800 Mbps
X. 3 000 Mbps
2. 3 200 Mbps

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 20 oktober.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Asus. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Asus för att de sponsrar den här tävlingen.
No 2

Kontaktsvårigheter har man titt som tätt, att surfa på internet är inte så himla lätt, men om man hade en Asus router som är ruskigt kvick, kanske man bra kontakter fick.
 
Svarsalt. 2! :)
Varför jag så gärna vill vinna Asus routern är att min nuvarande router har för dålig räckvidd för detta huset, så trots att jag har låtit koppla in fiber har jag och barnen inget stabilt internet

Som ensamstående småbarnsmamma i villa så får jag verkligen hushålla med slantarna, så denna router från Asus skulle verkligen komma som en välkommen skänk från ovan <3 :)
 
A
Svar: 2
Med tre spelgalna pojkar behöver vi all bandbredd vi kan få, en router från Asus skulle göra susen då.
 
Svar 2
Familjen och vänskapskretsen växer och så med gjorde boendet, så nu räcker inte vår gamla router till längre varken i längd eller för belastningen.
Vore kanon med en riktigt bra router som klarar det
 
Svar: 2
Den är bra och snabb. Precis vad jag behöver!
 
2. 3 200 Mbps

Med tjocka tegel/betongväggar skulle det förhoppningsvis funka med denna rejäla router
 
Svar: 2. 3200 Mbps
Mamma kommer få fiber (som hon längtat länge efter) inom 2 månader så jag vill ge den till henne.
 
Nr2
I vårt nytillträdda hus räcker knappt gratis routern från Telia upp i trappen till våning 2.
Så en vassare router som denna hade kommit väl till användning här hemma.
 
Svar 2

Förmodligen skulle denna vara lösningen.. bor på 70 kvm med fristående garage ca 50m från huset.
Idagens läge har jag 3 access punkter men det fungerar taskigt ändå..
 
Svaret är: 2
Motivering: För vår familj skulle vara en lättnad att vinna en sådan router, så kunde vi som föräldrar slippa det eviga tjatet med våra tvillingpojkar om att vi som föräldrar är inkompetenta att fixa något...De skulle kunna spela ostörda med sina kompisar. Men för det mesta skulle jag som mamma kunna ha en bättre kontakt med min mamma, pappa och andra de tre större barnen som bor på olika delar av världen. Min mamma är alldeles ensam och sjuk, det är bara jag som finns för henne- via nätet. Kanske kommer detta betyda att jag får en ordentlig hastighet till min Wiber/ Skype i verkligheten medan de andra är upptagna med sina datorer! Oh, det skulle bli så bra! Men kanske blir bara en dröm.
 
Svar: 2 "3200 Mbps"

Motivering: perfekt vapen för att hålla svärmor borta från huset, då hon anser wifi signalen skadar.
 
N
Svar: 2
Motivering: Jag har inte ens hållit i en router med 6st antenner..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.