Martin_B
Anna_H Anna_H skrev:
I alla mätningar man gör när det gäller välfärd ekonomi mm ligger Sverige med i högsta toppen. Och det ska vi fortsätta med.
Låt mig få skratta halvt ihjäl mig! hahaha De mätningarna kan du slänga åt skogen om 5-10 år.

Det är bara effekten av en väldigt trög mekanism som upprätthåller de s.k. "mätningssiffrorna".

Snälla någon! Vissa områden i Sverige är som ghetton med total misär idag! Områden där inte ens polis vågar köra in längre utan förstärkning. Områden där ambulanspersonal och brandkår inte vågar sätta foten i utan förstärkning av polis.

Akutmottagningar som måste anställa vakter för att upprätthålla ordningen. Vakter som dessutom kräver fler vakter för de känner att de inte klarar av att hantera situationen längre, med följden bristande säkerhet för både personal och besökare!

Ett par, av väldigt, VÄLDIGT, många exempel!

Snälla någon. Bor vissa under en sten eller?

Ni som tycker att Sverige fortfarande är så himla bra, har ni sovit igenom det senaste decenniet eller? Jag blir lika förundrad varje gång när folk försvarar hur det svenska samhället ser ut idag.

Vänta bara säger jag då! Verkligheten kommer att hinna ikapp er också! Sedan kommer ni inte vara så tuffa och glada längre! Märk mina ord, mina damer och herrar!
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Martin_B Martin_B skrev:
Låt mig få skratta halvt ihjäl mig! hahaha De mätningarna kan du slänga åt skogen om 5-10 år.

Det är bara effekten av en väldigt trög mekanism som upprätthåller de s.k. "mätningssiffrorna".

Snälla någon! Vissa områden i Sverige är som ghetton med total misär idag! Områden där inte ens polis vågar köra in längre utan förstärkning. Områden där ambulanspersonal och brandkår inte vågar sätta foten i utan förstärkning av polis.

Akutmottagningar som måste anställa vakter för att upprätthålla ordningen. Vakter som dessutom kräver fler vakter för de känner att de inte klarar av att hantera situationen längre, med följden bristande säkerhet för både personal och besökare!

Ett par, av väldigt, VÄLDIGT, många exempel!

Snälla någon. Bor vissa under en sten eller?

Ni som tycker att Sverige fortfarande är så himla bra, har ni sovit igenom det senaste decenniet eller? Jag blir lika förundrad varje gång när folk försvarar hur det svenska samhället ser ut idag.

Vänta bara säger jag då! Verkligheten kommer att hinna ikapp er också! Sedan kommer ni inte vara så tuffa och glada längre! Märk mina ord, mina damer och herrar!
Du måste sluta läsa Samhällsnytt och Fria Tider.
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Jag spår trådlåsning väldigt snart
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
Martin_B
S scim skrev:
Du måste sluta läsa Samhällsnytt och Fria Tider.
Vad pratar du om? Ni måste väl för tusan se hur samhället ser ut idag?
Min fru ville de få bort från BB redan när hon låg på förlossningen! Hon hade varit där i knappt en timme och de frågade om hon kunde tänka sig att åka hem direkt!?!?!?!
Hon ville stanna där i flera dagar egentligen för att få göra alla tester på bebisen och känna den trygghet som kan ges av förlossnings och BB personal de första 48 timmarna exempelvis.
Men icke! Hon fick ej! Det är för högt tryck! Finns ingen personal!
Låter det som patientsäkerhet tycker ni?

Vet flera som har kollats så slarvigt mot återkommande cancer att de nu är dödsdömda p.g.a att den återkommande cancern har upptäckts för sent.
Bokningar för undersökningar som totalt glöms av och faller bort, och man får själv jaga vården för att få en tid.

Överfulla klasser i vissa skolor skall vi inte ens tala om.

Bostadsbrist med flera års väntetid? You've got it!

Jag skulle kunna lista precis hur mycket som helst.

Återigen. Lever ni under en sten eller? Eller är det något paradis som vi andra inte känner till?
 
Martin_B
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag spår trådlåsning väldigt snart
Lika bra det. Man blir ju bara förbannad av hur blinda folk är. Inte konstigt samhället går åt skogen när folk tror att allt är bra.

Fortsätt ni, som försvarar samhället som det är idag, på samma spår ni, låt hela samhället braka ihop bara :D
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så jävla sjukt det där, den handikappade får väl renovera om fastigheten om den köper isåfall, varför ska jag tvingas renovera på ett visst sätt? Det här jävla landet är så sjukt
i Finland kan den som köper ett huse som inte är anpassat handikappboende söka renoverings stöd av kommun... men själv tycker jag att när man engång bygger ett hus varför inte från början sätta in en ramp nåt rum med 11-12 dörr och förstorat wc/bad som man senare kan montera stödhantag senare när det behövs.... är hemsk många som INTE tänker så långt när dom bygger...men som med allt annat så är det €$kr som styr allt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Så jävla sjukt det där, den handikappade får väl renovera om fastigheten om den köper isåfall, varför ska jag tvingas renovera på ett visst sätt? Det här jävla landet är så sjukt
i Finland kan den som köper ett huse som inte är anpassat handikappboende söka renoverings stöd av kommun... men själv tycker jag att när man engång bygger ett hus varför inte från början sätta in en ramp nåt rum med 11-12 dörr och förstorat wc/bad som man senare kan montera stödhantag senare när det behövs.... är hemsk många som INTE tänker så långt när dom bygger...men som med allt annat så är det €$kr som styr allt
 
Martin_B
S scim skrev:
Du måste sluta läsa Samhällsnytt och Fria Tider.
Vad står det i de tidningarna som inte visas på SVT? Det kanske du kan tala om, du som verkar vara insatt? :)

Såg du inte SVT's Agenda igår? Partiledardebatten? Där tog de upp sjukvården som ju inte alls är bra idag. Likaså säkerhet. Våldsbrotten begås av allt yngre personer. Är det bra tycker du?

Inte konstigt man blir förbannad över folks naivitet. Alla ni som tar på er skygglapparna eller helt enkelt bara är "blinda" för det som sker, leker ju med mina, liksom många andras, barns framtid!

Jag vill exempelvis att mina barn skall kunna gå ut i mörker utan att behöva vara rädda för att bli våldtagna eller rånade. Jag vill också att de skall kunna få bra vård. Bra skolgång. Någonstans att bo. Etc.
 
Det finns ett uttryck, man ska leva dagen som om det vore den sista, känns som folk misstolkat den lite här i tråden
 
  • Gilla
Martin_B
  • Laddar…
HogeN HogeN skrev:
i Finland kan den som köper ett huse som inte är anpassat handikappboende söka renoverings stöd av kommun... men själv tycker jag att när man engång bygger ett hus varför inte från början sätta in en ramp nåt rum med 11-12 dörr och förstorat wc/bad som man senare kan montera stödhantag senare när det behövs.... är hemsk många som INTE tänker så långt när dom bygger...men som med allt annat så är det €$kr som styr allt
90 dörr är tillräckligt för en rullstol.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Det finns ett uttryck, man ska leva dagen som om det vore den sista, känns som folk misstolkat den lite här i tråden
Jag tror ingen har misstolkat uttrycket, däremot tror jag de många håller med om att det är ett ganska korkat uttryck i de allra flesta fall.
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Lite överdrivet kanske, 65 procent är nog mer rätt
Jag kan inte riktigt släppa detta. Max statlig skatt är 25% på belopp över 638 500 kr. Inte ens om man räknar illvilligt kan man få ihop en total inkomstskatt på 65%. Vad gör du för fel som gör att just du straffas så hårt?
 
Arbetsgivaravgifter och/eller moms? Man kan räkna på många sätt...
 
Martin_B Martin_B skrev:
Vad står det i de tidningarna som inte visas på SVT? Det kanske du kan tala om, du som verkar vara insatt? :)

Såg du inte SVT's Agenda igår? Partiledardebatten? Där tog de upp sjukvården som ju inte alls är bra idag. Likaså säkerhet. Våldsbrotten begås av allt yngre personer. Är det bra tycker du?

Inte konstigt man blir förbannad över folks naivitet. Alla ni som tar på er skygglapparna eller helt enkelt bara är "blinda" för det som sker, leker ju med mina, liksom många andras, barns framtid!

Jag vill exempelvis att mina barn skall kunna gå ut i mörker utan att behöva vara rädda för att bli våldtagna eller rånade. Jag vill också att de skall kunna få bra vård. Bra skolgång. Någonstans att bo. Etc.
Så länge som nyheter rapporterar om detta är det ett begränsat problem och inget du behöver vara speciellt orolig för. Tidningar och TV rapporterar om exceptionella händelser. Den dagen tidningarna och TV inte längre rapporterar om den typen av händelser du pratar om, då först finns det fog för riktig oro. För då har alla dessa händelser blivit normala och händer kanske dagligen överallt.
 
Alfredo Alfredo skrev:
Arbetsgivaravgifter och/eller moms? Man kan räkna på många sätt...
Fast då håller man inte isär siffrorna.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.