Helt rätt....
 
Efter nästan 14 år i vårt hus har vi fortfarande inte lagt golv och tapetserat i klädkammaren, får se om vi orkar det i det nya huset som är på G. :p

mvh iw
 
IngvarW skrev:
Efter nästan 14 år i vårt hus har vi fortfarande inte lagt golv och tapetserat i klädkammaren, får se om vi orkar det i det nya huset som är på G.  :p

mvh iw
;D ;DNär vi köpte vårt hus gav säljaren oss en binge lister till klädkammaren...Nu får ni göra det som vi inte hunnit med på 15 år sa han....Nu har VI bott här i 10 år och listerna ligger fortfarande i ett hörn...
 
Här kommer lite nya bilder som utlovat.

"Verkstan" börjar bli klar (sovrummet på övervåningen). Bara lite lister kvar och en dörr mot klädkammaren som saknas.

20030404-1.jpg


20030404-2.jpg


20030404-3.jpg
 
Jasså, här dricks det öl under byggnationen ;D

Det ser jättefint ut.(kanske tack vare ölen) ;D
 
General Failure har Ni radiator system nere eller har Ni golvvärme? Ser att Ni har vattenburna radiatorer på övervåningen.

Var precis på hemsidan och vad jag ser så har ni radiator system nere.

Hur många snickar timmar hade Ni invändigt? Man blir någor skrämd när man tittar på hemsidan.

/Jonas
 
Har beundrat Erat hus och fått massor av tips från ER.

Ett stort tack GF och snyggt hus!! :)
 
Jag får tacka för berömmet.

Vi har golvvärme på undervåningen och vattenradiatorer på övervåningen.

Antalet snickartimmar har jag inte den blekaste aning om.
 
Det ser kanonfint ut GF !! :D
Vad är det för golv ni har lagt?
 
marge skrev:
Vad är det för golv ni har lagt?
22 mm furugolv. Har ingen aning om märke eller modell.
 
Rackarns snyggt med panel, funderar på att åka hem å riva ner ful-tapeterna genast.
 
Fyfasen vilken snygg panel.....vad heter färgen...? Hur många gånger är den målad?
 
Lill skrev:
Fyfasen vilken snygg panel.....vad heter färgen...? Hur många gånger är den målad?
Tänk på att färgen du ser på datorn kan skilja sig från verkligheten...

Kommer inte ihåg vad tillverkaren heter men färgen jag använt är egentligen inte tänkt att användas till att måla väggpanel. Den säljs som dekor/hobbyfärg för folk som vill måla sina hemmaflätade korgar och andra sniderier. Säljs bla på Bauhaus. Det finns småburkar (rymmer ett par cl) med olika kullörer som man kan köpa och blanda till något som man tycker är fint. Jag tyckte jag fick till en fin kullör med en del olivgrönt och en del grått. Sen spädde jag ut färgen med en del vatten och målade två gånger - en gång innan jag satte upp panelen och en gång efter.
 
Många burkar blev det...... :D ;D

Jag tror jag har ett ganska bra, för att inte säga exakt, hum om den färgens utseende och den är väldigt fin... ;)
 
Lill skrev:
Många burkar blev det...... :D ;D

Jag tror jag har ett ganska bra, för att inte säga exakt, hum om den färgens utseende och den är väldigt fin... ;)
Kul! :)

Om någon mer undrar vad det är för färg så heter den Herdins Allmogefärg.

Jag glömde tidigare säga att efter målningen så la jag på ett lager halvmatt panellack. Mest för att skydda färgen. Lacken gör att färgen blir något mörkare.


Den här Allmogefärgen var väldigt lättarbetad men man fick röra om i färgburken hela tiden för färgpigmenten vill dela på sig. En annan intressant sak som jag la märke till är att färgen blev ljusare för varje nytt lager som jag la på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.