M magstorm skrev:
Min WG791E fastnar ibland på ett konstigt sätt. Är det någon annan som har samma problem?
Själva stället din maskin fastnar på ser konstigt ut. Kan du berätta mer om det? Lättare att råda om man vet förutsättningarna.
 
H HenrikF2 skrev:
Prova att skjutsa in den manuellt i laddaren så att laddaren lyser rött och sen grönt. Så kan jag behöva göra ett antal (10-20) gånger om den har blivit så urladdad att den inte går att starta.
Såg ditt meddelande först nu, missat att tråden uppdaterats.
Jag skickade in klipparen 9:e/10:e Aug på "reparation". Batteriet var helt nyladdat, men hade gärna provat det du skrev ändå, kanske hade funkat.
 
M magstorm skrev:
Min WG791E fastnar ibland på ett konstigt sätt. Är det någon annan som har samma problem? Det verkar inte komma några fler mjukvaruuppdateringar till 2015 års modell verkar det som...? 0.94 är väl fortfarande den senaste?
Jag fick 0.96 av supporten när jag pratade med dom. Var tydligen någon hotfix-build som dom använde på vissa maskiner som bråkade.
 
R
F flovv skrev:
Jag fick 0.96 av supporten när jag pratade med dom. Var tydligen någon hotfix-build som dom använde på vissa maskiner som bråkade.
Skulle du kunna dela med dig av denna filen? Har en maskin som trilskas lite med diverse avstängningar i stationen och så. Hade varit mycket tacksamt!
 
R RalleB skrev:
Skulle du kunna dela med dig av denna filen? Har en maskin som trilskas lite med diverse avstängningar i stationen och så. Hade varit mycket tacksamt!
Självklart, lägger upp den imorgon.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Själva stället din maskin fastnar på ser konstigt ut. Kan du berätta mer om det? Lättare att råda om man vet förutsättningarna.
Det är ju lite jobbigt med fel som uppträder så pass sällan som det här gör, men det hände i går igen, och då råkade jag se det:

Efter att den hade kört emot trädet så backade den först lite grand (så den vet ju att den har kört emot något) sen körde den framåt till samma ställe igen. Detta upprepades några gånger innan den gav upp. Det verkar ju troligt att en mjukvarufix hade kunnat lösa det.
 
F flovv skrev:
Jag fick 0.96 av supporten när jag pratade med dom. Var tydligen någon hotfix-build som dom använde på vissa maskiner som bråkade.
Jag har ringt dem, och de skulle maila en fil med 0.96. Det ska bli spännande att se om det hjälper.
 
Minnet är så där ibland.
Min klippare la av när jag skulle flasha till 0.96, så jag fick skicka in den på garanti. Fick sedan tillbaka den, men inte uppdaterat igen. Rätt säker på att den la av innan jag uppdaterade då den aldrig startade uppdateringssekvensen. Här är i alla fall WG791E 0.96:
https://sprend.com/download.htm?C=c3b05e8a5f47434f960116562883ca3d

Skall själv göra det, men inte blivit av än.
 
Funkar den på WG790e också tro?
 
H Henke2600 skrev:
Funkar den på WG790e också tro?
Det vågar jag inte svara på, men även om det inte är omöjligt så tror jag att dom vill urskilja sina 800m2 och 1000m2 klippare. Ring annars till dom och fråga om du kan få den till 790, verkar inte vara svårare än så, väldigt hjälpsamma måste jag säga de gånger jag ringt dom.
 
Mailade Worx och de sa att de släppte en version 0.96 som var en beta. De drog sedan tillbaka den för den gjorde ingen skillnad.
 
F flovv skrev:
Såg ditt meddelande först nu, missat att tråden uppdaterats.
Jag skickade in klipparen 9:e/10:e Aug på "reparation". Batteriet var helt nyladdat, men hade gärna provat det du skrev ändå, kanske hade funkat.
Hej , skulle köra igång min Landroid nu för 4'e säsongen , men har samma problem . Först lyste Lcd displayen lite , sedan gick den inte starta alls , När jag sticker in den i laddaren så tänder sig den röda lampan på laddaren i cirka 4 sekunder sedan går den över till grönt . Jag beställde ett nytt batteri igår .
Jag är nyfiken hur det gick för dig flovv eftersom min har samma fel och verkar stendöd ?
Du skrev att du lämnat in den på service , vad var felet , vad bytte de för delar ? var det dyrt att laga ?
 
P Puttejakob skrev:
Hej , skulle köra igång min Landroid nu för 4'e säsongen , men har samma problem . Först lyste Lcd displayen lite , sedan gick den inte starta alls , När jag sticker in den i laddaren så tänder sig den röda lampan på laddaren i cirka 4 sekunder sedan går den över till grönt . Jag beställde ett nytt batteri igår .
Jag är nyfiken hur det gick för dig flovv eftersom min har samma fel och verkar stendöd ?
Du skrev att du lämnat in den på service , vad var felet , vad bytte de för delar ? var det dyrt att laga ?
Höll du den röda knappen på roboten intryckt efter att du hade skjutit in den i laddaren? Du kanske redan vet det, men det måste man göra när man laddar den manuellt (och göra det före lampan på laddaren slår om till grönt).
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
P Puttejakob skrev:
Hej , skulle köra igång min Landroid nu för 4'e säsongen , men har samma problem . Först lyste Lcd displayen lite , sedan gick den inte starta alls , När jag sticker in den i laddaren så tänder sig den röda lampan på laddaren i cirka 4 sekunder sedan går den över till grönt . Jag beställde ett nytt batteri igår .
Jag är nyfiken hur det gick för dig flovv eftersom min har samma fel och verkar stendöd ?
Du skrev att du lämnat in den på service , vad var felet , vad bytte de för delar ? var det dyrt att laga ?
På min bytte dom displayen/knappsattsen och uppdaterade mjukvaran tror jag också det stod, när jag fick den hade jag 0.94 som innan då min aldrig blev uppdaterad. Funderar på att göra det nu i vår, innan garantin tar slut.
 
M magstorm skrev:
Höll du den röda knappen på roboten intryckt efter att du hade skjutit in den i laddaren? Du kanske redan vet det, men det måste man göra när man laddar den manuellt (och göra det före lampan på laddaren slår om till grönt).
Oja , Har desperat testat allt , det knepiga är att batteriet visar 30 volt . Men den är omöjlig att väcka liv i klipparen.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.