S
Då är det dags för ihop montering

Obemålade träskivor med förborrade hål för montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 5 till
  • Laddar…
Tillverkat och monterat salningar och fönsterbräda av limfog.
4 av 6 fönster på nedervåningen klara för målning (även fönstret ska målas)
En miss av mig att köpa målade foder men dom kommer målas in med salningarna ändå.

På bilden ses också mina Collins "tvingar" jag köpte av kiwitools på stora nolia, på det här fönstret limmade jag ihop fodrena innan jag spikade fast dom så jag hade en lös "ram" att sätta upp, fungerade skitbra.
Riktigt roligt att få ägna sig åt lite snickeri bortom reglar och gipsning!

Nytilverkade fönstersalningar och fönsterbräda av limfog fixerade med tvingar på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Salningar och fönsterbräda av limfog nära kapmaskin med tvingar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyinstallerat fönster med limfogade salningar och fönsterbräda redo för målning, samt verktyg på brädan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ceson och 2 till
  • Laddar…
Renoverat smidesverktyg. Några hammare behöver nya skaft och de blir i Ask. Kopierar den gamla slanka formen med smalaste stället ca en dm nedanför huvudet. Skönt att hålla i och minskar påfrestningen av vibrationer på hand/arm.
Renoverade hammare och smidesverktyg på ett arbetsbord med nya skaft i askträ och röd blyertspenna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renovering av hammarskaft i ask på arbetsbänk med hyvelspån, verktyg och smideshammare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
stice och 7 till
  • Laddar…
S
Då är första sektionen inlindad med alla tillgängliga limknektar och andra tvingar
 
  • Gilla
ceson
  • Laddar…
S
Och andra delen är också under press:)
 
S
Medans limmet torkar, blev det några hyllbärare till plastbackarna.

Trähyllbärare med skruvar på arbetsbänk under tillverkning för att användas till plastbackar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Det kändes lite tråkigt att bara ge bort några öl i 40-årspresent så jag gjorde en "Beer caddie" som verkar vara rätt populärt i staterna. Lite gråal, en gardinstång och mässingsspik. Känns som att jag inte riktigt fick till det där rustika utseendet men jag skyller på att jag saknar "rätt" typ av bets...

Hemmagjord trä-ölhållare "Beer caddie" med sex flaskor öl, gardinstångshandtag och mässingsspikar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjodden och 4 till
  • Laddar…
Oh, en sån får jag bygga mig någon dag.
 
Svarta hopfällbara ståbord med tre ben i ett vardagsrum, dekorerade med blommor och ljuslyktor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Definitivt inget jag gjort idag, utan pysslat med några dagar: tre nya ståbord till min 55-årsfest som vi höll igår. Skiva i 16 mm mdf, hopfällbar benställning i tio mm plywood som gör det enkelt att stuva undan dem när de inte används. Plats för sex ätande gäster per bord.
Hann dessvärre inte med en nedre hylla som kommer att förbättra stabiliteten men de var ändå förvånansvärt stadiga.
I bakgrunden ses första generationens bord, också hopfällbara men fyrbenta. Nu blev det tre ben för att det är stabilt även på ojämnt underlag som tex gräsmattan ute.
Ståbord är det perfekta sättet att hysa 37 gäster i vardagsrummet när det ösregnar ute och underlättar minglande — kan rekommenderas.

//Ronnie
 
  • Gilla
13th Marine och 13 till
  • Laddar…
Renovering av vägg med tegelstenar och synligt laserpass visas där arbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första gången jag på allvar önskat mig en fein supercut isf min jula multimaster. Detta går sååå segt :confused:
 
nanowire nanowire skrev:
[bild]
Första gången jag på allvar önskat mig en fein supercut isf min jula multimaster. Detta går sååå segt :confused:
Tegel? Är inte rätt verktyg snarare vinkelslip i släde, på skena?
 
P Pysslarn skrev:
tre nya ståbord till min 55-årsfest som vi höll igår. Skiva i 16 mm mdf
Grattis!
Tur att jag inte jobbar med att åldersbestämma folk.. Petra undrade hur gammal du var när du var här och köpte lill-sågen..jag svarade: "någonstans 45års-åldern"
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
En batteridriven sticksåg från Bosch på gräsmattan framför en hög av kapade björkved.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mördade några grenar på björken bakom huset som hängde ner och var i vägen för gräsklippningen, kapade upp de lite tjockare i bra kaminlängder. :)
 
  • Gilla
ceson och 1 till
  • Laddar…
P Pysslarn skrev:
[bild] Definitivt inget jag gjort idag, utan pysslat med några dagar: tre nya ståbord till min 55-årsfest som vi höll igår. Skiva i 16 mm mdf, hopfällbar benställning i tio mm plywood som gör det enkelt att stuva undan dem när de inte används. Plats för sex ätande gäster per bord.
Hann dessvärre inte med en nedre hylla som kommer att förbättra stabiliteten men de var ändå förvånansvärt stadiga.
I bakgrunden ses första generationens bord, också hopfällbara men fyrbenta. Nu blev det tre ben för att det är stabilt även på ojämnt underlag som tex gräsmattan ute.
Ståbord är det perfekta sättet att hysa 37 gäster i vardagsrummet när det ösregnar ute och underlättar minglande — kan rekommenderas.

//Ronnie
Snyggt jobbat o grattis i efterskott!
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.