Hej

Nån som har erfarenhet av dessa, lutar åt att anlita dem för att renovera två badrum.
 
Tjaa. Om man googlar på dem å hävdar de att de utför ca 100 renoveringar per år. Vilket stämmer rimligt med deras uppgivna årsomsättning enl. allabolag.se . OM de gör sig skyldiga till några större katastrofer så borde man hitta spår av det vid en googling, när de har såpass många kunder per år.

Det enda som sticker lite i ögonen, är att enl. allabolag.se så har de 4 anställda, men bara drygt 500 tkr i lönekostnader.

Tittar man på bilderna på deras referenser så tycker jag mig se några exempel som inte är helt lyckade (plattrader med smala avslutningar mot hörn) , men inget som sticker i ögonen som direkt dåligt.
 
Tack Hempularen.

Ja jag har googlat lite och inte tyckt mig finna några klagomål på dem, de gav ett proffsigt intryck när de var och hälsade på.
Men kände att jag måste kolla här på byggahus innan jag slår till :)

//
 
Hej!

Hur har det gått med Lisana? Anlitade du dem? Jag väntar på offert från dem. Fick ett bra intryck när vi träffades. Berätta gärna!

MVH
 
Hej.

Kan inte uttala mig om slutresultatet ännu då de fortfarande håller på.

Jag har en del synpunkter på deras närvaro hittills (de har inte dykt upp alls vissa dagar och andra kommer de o jobbar ett par tre timmar bara..Just nu har de inte varit hos oss på 3 hela dagar) fått känslan att de inte är klara med jobbet innan mig även om de säger att deras rörmokare fått förhinder, så svårt att säga, jag är heller inte tillräckligt erfaren för att veta hur det funkar riktigt med hantverkare om de ska ta in annan rörmokare för att inte sinka ner tiden eller hur det brukar funka..? Men väntar iaf tills de är klara med att ge nån form av bedömning.

Till pluskontot kan väl sägas att de svarar snabbt på mail och SMS när jag undrar hur det går eller annat och killarna är trevliga och ger ett seriöst och proffsigt intryck.

Jag kan leva med att saker och ting kan bli lite försenat men inte hur mycket som helst så därför vill jag egentligen inte säga bu eller bä förrns de är klara.. Vi kanske blir skitnöjda om det inte drar ut mer än några dagar/nån vecka extra.. men griniga om det tar för lång tid..
 
Anlita INTE Lisana Bygg och Badrum AB

Jag och min man anlitade Lisana Bygg för att renovera vårt badrum under november 2015. Arbetet drog ut rejält på tiden och vi fick mycket lite information om när man skulle vara klara och varför det drog ut på tiden. Efter bygget upptäckte vi en hel del problem och direkta felaktigheter som företaget tog på sig och lovade att åtgärda direkt. Efter två månader hade företaget fortfarande inte dykt upp som lovat trots flera påminnelser från oss. Vi kunde inte vara utan badrum längre så vi valde att göra åtgärderna med en annat företag istället så det här blev tyvärr en dyr historia för oss..
 
  • Gilla
Winnie-the-Pooh och 2 till
  • Laddar…
T
Och vad var åtgärderna?
 
H
Haft Skanska hos mig för renovering av ett badrum.
Samma där kommer ett par timmar en dag sen tog det ett par dagar innan de kom igen.
Dock var de väldigt proffsiga och sen ärliga med att de hade fler jobb igång samtidigt så därför det tog tid med vissa saker.

Dock hade de en dårlig under entreprenör som var rörmokaren, koppla varmvatten på toa stolen.
Skanska tog dock ansvar och jag betalade inte en krona för jobb eller materiel för rörmokeriet.
 
  • Gilla
Caroline_123
  • Laddar…
Vad bra av Skanska att ta på sig ansvaret! Föredöme!
 
Tycker deras hemsida ser seriös ut när det står betala efter avslutat arbete.
 
  • Haha
  • Gilla
connij och 1 till
  • Laddar…
A addo skrev:
Hej

Nån som har erfarenhet av dessa, lutar åt att anlita dem för att renovera två badrum.
Undvik Lisana!
Vår lägenhetsrenovering tog mer än 2 år trots att de beräknade att det skulle ta 4 månader. Det slutade med tre ej godkända slutbesiktningar och hot och otrevligheter. Den person som kommer första gången för att lämna offert har ingenting med den under entreprenad som utför jobbet och personal som inte kan ett enda ord på svenska att göra.
Lisana tar inget ansvar och hänvisar dig till de som utfört jobbet. Svensk standard vet de inte någonting om.
 
  • Gilla
maximm och 1 till
  • Laddar…
Jag säger VÄLJ EN ANNA FIRMA! Mollo och jag har samma erfarenhet. Formell reklamation är ställd med skadeståndsanspråk, och polisanmälan är upprättad. En synnerligen tråkig historia.
 
  • Gilla
Mano Meno och 2 till
  • Laddar…
K knuttes skrev:
Jag säger VÄLJ EN ANNA FIRMA! Mollo och jag har samma erfarenhet. Formell reklamation är ställd med skadeståndsanspråk, och polisanmälan är upprättad. En synnerligen tråkig historia.
Får man fråga vad problemen var? Vi har ett hembesök bokat med dem nästa vecka så vore bra att kunna ställa lite relevanta frågor kring arbetet.
Tänkte att jag skulle kolla upp dem först här och det var ju bra att jag gjorde det.
 
A addo skrev:
Hej.

Kan inte uttala mig om slutresultatet ännu då de fortfarande håller på.

Jag har en del synpunkter på deras närvaro hittills (de har inte dykt upp alls vissa dagar och andra kommer de o jobbar ett par tre timmar bara..Just nu har de inte varit hos oss på 3 hela dagar) fått känslan att de inte är klara med jobbet innan mig även om de säger att deras rörmokare fått förhinder, så svårt att säga, jag är heller inte tillräckligt erfaren för att veta hur det funkar riktigt med hantverkare om de ska ta in annan rörmokare för att inte sinka ner tiden eller hur det brukar funka..? Men väntar iaf tills de är klara med att ge nån form av bedömning.

Till pluskontot kan väl sägas att de svarar snabbt på mail och SMS när jag undrar hur det går eller annat och killarna är trevliga och ger ett seriöst och proffsigt intryck.

Jag kan leva med att saker och ting kan bli lite försenat men inte hur mycket som helst så därför vill jag egentligen inte säga bu eller bä förrns de är klara.. Vi kanske blir skitnöjda om det inte drar ut mer än några dagar/nån vecka extra.. men griniga om det tar för lång tid..
Hur nöjd blev du med slutresultatet? Funderar själv på att använda mig av dem.
 
E Elfredda skrev:
Får man fråga vad problemen var? Vi har ett hembesök bokat med dem nästa vecka så vore bra att kunna ställa lite relevanta frågor kring arbetet.
Tänkte att jag skulle kolla upp dem först här och det var ju bra att jag gjorde det.
Kort
E Elfredda skrev:
Hur nöjd blev du med slutresultatet? Funderar själv på att använda mig av dem.
kort uttryckt: de arbetare som kom var inte fast anställda utan underentreprenörer. Det är Okay om de kan sitt jobb. Men det finns så många brister i deras hantverkskunnande att det inte går att förklara. Den som gör besöket är otroligt trevliga och de vinner förtroende. Men välj en annan firma. Kontrollera också att den firma du väljer har alla licenser att utfärda dokument som de utger sig för att ha. Kontrollera att även underentreprenören har rättigheterna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.