HJT POE 1080P IP Camera H.264 Network Onvif P2P Outdoor Security 36 IR Night UC http://r.ebay.com/85hrxW

HJT POE 1080P IP-säkerhetskamera med IR-nattsyn monterad på väggfäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tog hem en sån här på kul... 1080p, POE för 250kr. Har lite för mig att ADI sålt snarlika kameror, kanske ngn kommer ihåg? Kommer köras på ett eget lan utan uppkoppling... skulle kanske inte lita till 100% att dessa inte bidrar till att kineserna har big brother scandinavia streamandes snart ;)
 
  • Gilla
Affeunbk
  • Laddar…
Fick hem kameran idag (har beställt för ngn vecka sedan men kom på att skriva i tråden i söndags). Kameran använder en extern mjukvara för konfiguration som heter IPCCONFIG (ganska vanlig mjukvara) men går även utmärkt att hämta in med ONVIF device manager som är ett opensource-projekt.

Öppna bara mjukvaran och knappa in IP-adressen för att få information om sökväg till bildström osv. Där kan du även göra en del inställningar såsom spegelvända bild osv.

Kameran kom med kinesiska förinställt som språk men det var en smal sak att ändra till engelska. Föredömligt bra administrering faktiskt.

Bildkvalitén är helt i klass med enklare HIK / dahua osv i dagsljus och gör inte dåligt ifrån sig i mörker heller när jag körde den i en svart källare. enheten har stöd för POE vilket gör denna kabelsvans bulkig. Den är mycket större än HIK-svansar tex då man har en POE>12v konverter längst ut på kabeln och inte internt som på de flesta andra modeller. Men det går att öppna kapslingen och ethernetuttag samt kapsling kan frigöras från kabelsvansen.

Kvar blir en liten intern kontakt för genomföring i ett 20mm pex-rör. När man kopplat lös konvertern från anslutningskabeln är kontakten smidig som tusan.

All in all verkar det vara en bra kamera och för priset måste jag säga att den är outstanding. Ska köpa hem en mini-dome och återkommer med en recension. Ska nämnas att jag inte provat (och det verkar inte finnas speciellt mycket) inställningar som inte rör bilden i sig då jag kör med en nvr-mjukvara från milestone.
 
Redigerat:
  • Gilla
VillaAnna och 1 till
  • Laddar…
D
Fick idag en hik via Joanna, leverans på 3 dagar, WR-serienr och ingen tull. Verkar som hon sköter två stores på Ali nu.
 
  • Gilla
sharif
  • Laddar…
D DMOL skrev:
Fick idag en hik via Joanna, leverans på 3 dagar, WR-serienr och ingen tull. Verkar som hon sköter två stores på Ali nu.
Jasså, så nu har hon/de ett europa lager?
 
Länk till hennes butik på Ali?
 
D
D DMOL skrev:
Fick idag en hik via Joanna, leverans på 3 dagar, WR-serienr och ingen tull. Verkar som hon sköter två stores på Ali nu.
Finns ju en uppsjö av modeller. Har du någon att rekommendera?
 
D
K Kane skrev:
Finns ju en uppsjö av modeller. Har du någon att rekommendera?
Det beror helt och hållet på var de ska sitta och budget
DS-2CD2385FWD-I
DS-2CD2342WD-I
Är bra allroundkameror.
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
D DMOL skrev:
Det beror helt och hållet på var de ska sitta och budget
DS-2CD2385FWD-I
DS-2CD2342WD-I
Är bra allroundkameror.
Tack. Tänkt att sitta under takfot.
 
D
Fick en till kamera idag... lika smidigt utan tull. Det är är typ 52 pund/kamera under uk grossist så det lönar sig fortfarande att köpa från Kina.
Hik Intercom däremot fick jag riktigt bra quote på så det lönar sig inte att ta från kina.
 
D
Sorry jag skrev fel, det var inte på kameran just den prisskillnaden.
i UK kan jag köpa av hik distributör tex 2CD2342WD-I för 1 112,41SEK
Från Ali var det 875,587SEK med frakt exkl tull/moms
Båda med rätt fw.
 
Lite nybörjare på detta men om man har för avsikt att dra 3-4 kameror , vilka program är bäst att använda och hur ser ett nätverksschema ut för att ha minst belastning på grejerna.

jag har en Qnap sedan tidigare men vill också ha möjligheten till liveview via app och emai notiser vid larm ?
 
D
Enklast är nog att skaffa en NVR med tex 4 PoE-portar så driftsätts kamerorna och belastar inget och du får ha din NAS i fred.
Email kan du säkert få, men du kommer nog tröttna rätt fort på alla fellarm om du ska låta kameran sköta "larm" utomhus.
 
Tack- är det så ni har det riggat själva ?
Konstant inspelning förmodar jag och sedan liveview via ngn app ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.