Svar: 2 - 48CM

Efter ett nyckelfärdigt hus och massor med utgifter som vi inte räknade med har det medfört att vi har blivit ekonomisk beroende ett par månader frammåt. Detta har också medfört att vi inte har kunna investera i en gräsklippa utan lånat från våra föräldrar och denna klippare hade passat och hjälpt oss så mycket i vår dumma och onödiga situation!
 
Svar 2. 48cm


"Med en Klippo Champion blir det mulching i vått och tort och lämnar ett resultat endast en champion kan göra"

Kuperad vildvuxen terräng 1600m2 och en förvisso ny handgräsklippare från Klippo som ger ett fantastisk resultat om man är en atlet från romartiden. Mycket svett och svordommar samt blåsor på hand och fingrar min kropp orkar ej mera. Tar mig för pannan och torkar svett -aj! det svider.


:sweat::cry::D(y)
 
Redigerat:
Svaret är 2, dvs 48 Cm (wow!).
I två år har vi renoverat huset vi bor i. Då tomten bestod av träd och en flera dm tjock "barrmatta" har vi nu fått bort alla ca 100 träd och stubbfräst hela rasket. Till våren är det dags att fylla på med jord och så en gräsmatta! Äntligen! Den klipper vi gärna med Klippo Champion :)
 
48cm klippbredd är det på Klippo Champion.

Vi har haft ett stort brädförråd på gården men nu är huset omklätt och klart, så då blir det ju lite mera gräsmatta som behöver pysslas om.
Då är ju en Klippo Champion perfekt att använda på den växande grönytan.
 
Svar: 2 -48cm

Min fars onödigt stora tomt klipps med "hjälp" av en 25 år gammal Klippo utan drivning vars handtag sedan länge har gått itu (man håller numera i sidorna av den gula "v-delen" av handtaget). Min far vägrar att köpa en ny gräsklippare då den enligt honom fortfarande fungerar. Kanske kunde en ny Klippo få honom att mjukna angående det rimliga i att använda den slitna gamla söndriga trotjänaren? Det hade onekligen underlättat för mig i.s.f!
 
48cm
Jag älskar att klippa gräset! Alla 1199 kvm! Jag flyr bort från allt och alla och får vara helt själv i drygt 1 timme.
Att få göra det med en fantastisk maskin skulle vara en ynnest!
 
Klippbredden för en Klippo Champion är 48 cm.

Efter att dom små änglarna byggt diverse små konstellationer av pinnar, kottar och stenar i varierande storlekar (många gånger även fint övertäckta med ett lagom kamouflerande täcke av gräs eller annat materielval i samma färgskala som övriga gräsmattan) på de mest ostrategiska och opassande ställen, så har nuvarande klippare av annat fabrikat och kvalité valt att ta semester utan returbiljett.
Med en Klippo Champion kan jag återfå min gräsmatta fin och välfriserad igen, och med mulchingfunktion minskar ju så även mängden av tillgängligt kamouflage-material för ungarnas små utplacerade alster.
 
Svar: 2. 48cm

" För gräsklipparen är KLIPP(o) SKUREN för min trädgård!
 
48 centimeter.

Jag hade för ett tio-tal år sedan en 30-årskris och köpte ett hus på landet. Det har varit en ständig kamp mot naturens krafter som jag gång på gång förlorat – förutom ignorerar den och låter det bli som det blir. Den senare taktiken brukar dock alltid straffa sig. Är inne på min andra gräsklippare. Men varje år jag kommer ut dit för första gången innebär det alltid att jag måste rulla över det ickefungerande eländet till grannen – som är bilmekaniker – så att han får bank, spruta och pumpa på den tills den funkar igen – i ett par veckor.
Det hade varit roligt att ha en maskin som funkar år ut och år in – utan grannens hjälp och utan nya turer till en hårdvaruhandel.
 
Hej
Klippbredd 48cm
Motivation: Precis vad som behövs till 1700 m2 gräsmatta som inte klipps ofta då vår gamla Stiga har blivit trött och inte vill starta.
 
Svar: 48 cm

Har 2 st hus och får springa som en tätting fram och tillbaks med gräsklipparen jag har nu. Skulle vara bra att ha en på varje ställe, samtidigt kan jag testa vem som är bäst av Viking MB 650V och Klippo Champion.:thinking::geek:
 
Svar:2

Min ärvda säkert 30-40år gamla klippare har just lagt av. Sommarställets 2000m2 äng som ligger på en igenvuxen potatisåker är i bedrövligt skick, så en ny kraftfull klippare skulle göra susen. Många buskar skall så småningom avlägsnas och förhoppningsvis skall här bli en gränsmatta. Eventuellt måste jag nog tillkalla någon expert för att harva/plöja för att få ordning på del av tomten.

mvh Staffan
 
2. 48cm

När jag för några veckor sedan kom ut till min kära svärmor och insåg att hon hade 3st gräsklippare av okänt märke som vägrade starta, hade jag inget annat val än att börja plocka ner maskinerna och försöka hitta problemet på i alla fall en av gräsklipparna, vilket jag tyvär inte lyckades med. Jag bestämde mig för att köra samtliga gräsklippare till tippen och istället finna en begagnad Klippo som matchar en pensionärs ekonomi, tyvärr var detta svårare än jag trodde. Det hade för mig varit en otrolig glädje att få överraska henne med en ny gräsklippare, då jag dessutom slängt de enda gräsklippare hon hade i tron att kunna finna en ersättare av bättre kvalité.
 
Bit inte i gräset.
Använd klippo champion
 
Bredden är 48 cm

F fredwahl skrev:
Bit inte i gräset.
Använd klippo champion
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.