Status
Tråden går ej att kommentera.
Spikat vidare.
Bestämde mig i all hast att vi ska ha liggande panel under fönstret. Livar nog upp väggen lite :)

Husvägg under renovering med partiellt uppspikade vertikala och liggande reglar som förberedelse för panel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Något liknande tänkte vi oss
Husvägg med vit liggande panel under fönster och stående panel runt om, mot grön gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
b8q och 4 till
  • Laddar…
Det blir säkert bra med liggande under fönstren, för det bryter av den långa raka väggen och gör huset modernare.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ja det känns så. Väggen är 15m lång så det känns som det behövs något för att bryta av lite :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja det känns så. Väggen är 15m lång så det känns som det behövs något för att bryta av lite :)
Ja och tänker du göra lika under de andra fönstren så har du ju skapat dig lite mer sysselsättning! ;)
Det blir fint! (y)
 
Ja jo jag får ju göra det under de andra med. Alltid kul och börja riva i det som precis är klart :).
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Sakta framåt. Idag har det varit storm. Det monsun-regnade och blåste så jävligt så det regnade rakt i sidled. Men när det var över fick jag lite gjort :)
 
  • En delvis klädd husvägg med reglar och väderskydd efter stormväder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
Trodde knappt du varit ute i detta väder. Ena stunden sol och plötsligt åska och regn.
 
Det var helt löjligt. Fick ta paus i 45 min när det regnade helt galet mycket. Det lyckades regna på fönstren på altanen som har 2,5m tak framför sig. Det regnade helt i sidled :O
 
Börjar se ut som ett hus nu. All panel har jag haft på vinden sen jag gjorde förra sidan, räckte nästan. Får köpa det sista imorgon :). Nu är det nära, ungen ska titta ut på onsdag :)
 
  • Nypanelat hus med vit träpanel, halvfärdigt byggprojekt med vindskydd och gräs i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
shomakie och 4 till
  • Laddar…
Snyggt! Och spännande med nytillskott! Är det första? Vi fick nr 3 för ett par veckor sen :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Ja det är första så det är stora ändringar på ingång :)
 
  • Gilla
sir_daniel
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja det är första så det är stora ändringar på ingång :)
Alltid bra med en vapendragare :cool:
Alla tjatade när jag skulle få min grabb att all tid försvinner och man inte får något gjort
Halva kjolen på altanen samt halva trädäcket på framsidan är gjort av honom, han fyller 2 nästa vecka.

Han har gjort mer på kåken än vad frugan har gjort
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Ja vi får se hur det blir. Barn är så olika. Som tur är vi relativt klara på entréplan så vi behöver inte bo i renoveringen med barn. Kvar är mancaven men det stör inte lika mycket :). Hoppas han blir lika händig som sin far ;)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Spännande! Både med det ena och det andra.. ;)
 
Ja det är spännande tider. Det står rätt still men idag ska jag börja fixa lite igen. Imorgon kommer fönstret så då närmar det sig :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.