Så som det regnar idag så behöver du inte skura :)
 
SMHI bara lovar regn, men det kommer inget. Solen skiner och skiner. Snart åker skurborsten fram.
 
Y
Lagat åkgräsklipparen som tydligen inte tålde en två-knytnävars stor sten så ena axeln gick av till knivarna.

Funderar på om jag ska ge vika för trädäck-trenden och ha det framför huset.
Och robotgräsklippare som har förnuft nog att köra åt andra hållet när den stöter på något.


Naturliv Naturliv skrev:
SMHI bara lovar regn, men det kommer inget. Solen skiner och skiner. Snart åker skurborsten fram.
Ta fram grillen istället så lär det regna. :p
 
  • Gilla
Naturliv och 1 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Så som det regnar idag så behöver du inte skura :)
Det känns som om vädret håller sig väldigt lokalt, vi fick en störtskur på max 10 minuter häromdan, fjärde eller femte dagen med nederbörd sedan början av maj.... Saknar regn.....
 
D09
Håller på med sista grävningen för fibern som ska vara nere tills nästa vecka..

Dock har man förbättrat sig sen sina unga dar..

Hade detta varit ett inlämningsarbete i skolan hade jag kanske påbörjat det vid söndag kl 23
 
  • Grävd grävning i skogsmark för fiberinstallation med spadar och grönt märkningsband.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grävd ränna i skogsmark med synlig fiberkabel redo för nedläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Krilleman och 2 till
  • Laddar…
Jag har bara köpt in taklister idag, frun har middagsbjudning så jag fick absolut byggförbud hela dagen för att inte riskera att smutsa ner det nystädade huset...
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
B b8q skrev:
Jag har bara köpt in taklister idag, frun har middagsbjudning så jag fick absolut byggförbud hela dagen för att inte riskera att smutsa ner det nystädade huset...
Slipa spackel med oscillerande rotorslip utan utsug hade varit ett skojigt moment.....
 
  • Gilla
b8q och 1 till
  • Laddar…
P Pagno skrev:
Slipa spackel med oscillerande rotorslip utan utsug hade varit ett skojigt moment.....
Nu fanns det väl inget spackel som skulle slipas idag, men någon dag nästa vecka planerar jag att hyra en golvslip för att slipa ner den nylagda fiskbensparketten av 18 mm homogen ekstav, återvunnen från ett 30-talshus i Bromma.
Lägga fiskbensparkett var för övrigt mer tidskrävande än jag trodde.
 
  • Närbild på nylagd fiskbensparkett av återvunnen ek från 30-talshus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
-RB- och 4 till
  • Laddar…
Slagit upp ett altantak
 
  • Altantak på en röd trävilla med upphöjd träterrass och utemöbler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
FredrikR och 3 till
  • Laddar…
Nyinstallerat och målat undertak i ett nästan färdigt uterum med byggmaterial och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Undertak som delvis är målat i ett L-format uterum under konstruktion, med byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Inte hos mig men skjutit upp lite undertak och målat. Bara 10 kvm kvar av ca 65... uterummet är l format
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
M
Hus och hus - lyckades knäcka koden till ett Abus 165/40 som jag hittade bland lådorna.

Tog kanske 20min aktivt mekande :)
 
  • Hand håller ett öppet Abus 165/40 hänglås efter knäckt kod.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Lyckad installation av Nexa bridge - till slut. Köpt begagnad och fick den inte att upptäckas för registrering men fick tips i forum (mycket läsning blev det) om fabriksåterställning. Vips var det igång, och idag har jag gått runt och installerat mina gamla enheter och även försökt mig på några enkla scenario. Kan knappt vänta på att solen ska gå ner
 
D09
Grävt ner sista biten av fibern...

Nu låta blåsorna vila lite över BF1 och imorgon är det antingen plattor eller flytspackling beroende på väder :)

Till mig hjälp kommer min gamle vapendragare morfar :strong:
 
  • Grön fiberkabel som delvis är nedgrävd i skogsmark med synlig grävd jord och skog i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
buspojken och 1 till
  • Laddar…
Fortsatt med panelen när stormen var över
 
  • Husfasad under renovering med nyligen uppsatt träpanel och grundplåt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
4star och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Fortsatt med panelen när stormen var över
När ja ser dina bilder är ja nöjd att mitt hus fått ny fasad ;) tyvärr väntar garaget nästa år
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.