I valet mellan mellan spec Sverige vs hög spec ebay så hade jag valt ebay. Men sen kan du ju faktiskt köpa mellan spec ebay också (eller blocket) och spara en tusenlapp + gott samvete.

När det gäller recensionen så kan du läsa Thomasx omdöme om sin Wagner.
 
Den här skulle man haft!
Graco Handheald. Finns en billigare med sladd.
Dock ej för större jobb men för ett rum absolut.
Dyr som attans dock.
 
  • Gilla
Valkyr
  • Laddar…
Har du tänkt på hur ofta du får fylla på koppen? Du kommer cirka 4-4,5 m^2 innan du behöver fylla på 1 liters koppen :)
 
Ja, den är nog inget vidare för större projekt.
 
Phu, var en del att läsa här. Jag ska måla garage invändigt ca 20m2, gamla paneller/innertak i flera rum osv. Ena taket i ett rum gjorde jag för hand rolla/pensel och det gör jag inte igen. Var inget kul på sådana paneller där rollern inte kommer åt "mellan ribborna", så fick man köra pensel också. Skulle tippa på sammanlagt 150-180m2.

Vad ska man ha för spruta för detta? Så lite dimma som möjligt låter bra i mina öron. Att spä ut färg och strula med viskositet orkar jag inte med, den ska kunna suga färgen direkt (brukar använda sigma renova primer och nordsjös tak/vägg färg).

Vad jag har förstått så borde en airless vara lämplig för detta?

Någon av dessa?
https://www.bauhaus.se/fargspruta-wagner-control-spray-pro-250-r.html
eller
https://www.bauhaus.se/fargspruta-wagner-airless-sprayer-30-cm-forlangt-munstycke.html

Andra tips?
 
ingen som har erfarenhet av modellerna ovan?
 
Ingen erfarenhet av dem, ännu. Kommer dock att köpa den första du länkade till, den är kraftigare och så suger den direkt ur burken och bara det är värt mer. Annars måste du hålla på och rengöra ännu en del förutom slangar och pistol.
Köper min från eBay dock, bra mycket bättre pris. Även om man beställer från USA.
 
ullberg
G Ganescha skrev:
Köper min från eBay dock, bra mycket bättre pris. Även om man beställer från USA.
Du är medveten om att de kör 110/120V 60 Hz over there så om det är en modell som är gjord för det kommer du behöva lite omformare (samt mycket sannolikt behöva betala tull & moms, få saker som går under radarn nu för tiden...)
 
G Ganescha skrev:
Ingen erfarenhet av dem, ännu. Kommer dock att köpa den första du länkade till, den är kraftigare och så suger den direkt ur burken och bara det är värt mer. Annars måste du hålla på och rengöra ännu en del förutom slangar och pistol.
Köper min från eBay dock, bra mycket bättre pris. Även om man beställer från USA.
Bauhaus skulle ha strax över 5900, Hornbach tar 4799 för den, så med Bauhaus 12% prismatchning blir det ca 4224:-. Fortfarande mycket pengar, men..
 
ullberg ullberg skrev:
Du är medveten om att de kör 110/120V 60 Hz over there så om det är en modell som är gjord för det kommer du behöva lite omformare (samt mycket sannolikt behöva betala tull & moms, få saker som går under radarn nu för tiden...)
Självklart räknar jag med den kostnaden.
 
S sharif skrev:
Bauhaus skulle ha strax över 5900, Hornbach tar 4799 för den, så med Bauhaus 12% prismatchning blir det ca 4224:-. Fortfarande mycket pengar, men..
Det är ett riktigt bra pris.
 
S sharif skrev:
Bauhaus skulle ha strax över 5900, Hornbach tar 4799 för den, så med Bauhaus 12% prismatchning blir det ca 4224:-. Fortfarande mycket pengar, men..
Kan du länka till hornbach? Hittar inte den på deras sida.
Mvh
 
M Mr_kryckan skrev:
Kan du länka till hornbach? Hittar inte den på deras sida.
Mvh
Hornbach har ingen hemsida med priser på, ändock är det min absoluta favoritbutik.
 
Okej.
Jag funderar på att köpa den sprutan på Bauhaus men undrar hur man gör då för att få till det med prismatchningen ? Finns det någon annons eller hur ska man göra?
 
M Mr_kryckan skrev:
Okej.
Jag funderar på att köpa den sprutan på Bauhaus men undrar hur man gör då för att få till det med prismatchningen ? Finns det någon annons eller hur ska man göra?
Du får ta en bild, eller be någon annan snäll husbyggare ta en bild åt dig på HB. Sen visar man sin bild för personalen på Bauhaus.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.