Kollade just in Myresjös hus Villa växa, gillar villa växa visa 101m2. Vet någon av er vad de har för grund på sina hus, kan inte hitta det på deras hemsida..?

Vi har tänkt att inreda övervåningen själva. Den stora grabben vill flytta upp direkt men den lilla är för liten än... Skönt att få upp barnen när de har kompisar och det ska spelas tv-spel och sånt. Vi ska välja hus med trapp så det är klart iallafall.
 
elias: det stämmer nog att det var oss ni såg på myresjöhus. Jag kommer ihåg han sa att det var folk som skulle bygga i mantorp som skulle komma efter oss, då var det ni alltså. Vi har väl tänkt att bygga runt 130-140 kvadrat. Så det räknas nog som relativt litet.
nilha: Jag har bestämt för mig att man kunde välja torpargrund eller gjuten platta på myresjöhus.
 
Både jag och maken tog för givet att det var gjuten platta på Myresjö, men frågade nog inte egentligen.
Har ni fått några kontrakt ännu? Inte vi. Jag mailade den ansvarige mannen i veckan om det och med en del andra frågor men har inte fått något svar.
 
elias: kontrakt på vad? hus eller tomt... Inget har vi iallafall, hoppas på lite offerter i dagarna men det har ju varit påskledigt så det tar kanske ett par dagar. Ska runt till lite olika banker för att jämföra..

Hur länge har ni reserverat tomten?

Jag har mailat till Myresjö nu så vi får se om de svarar.
 
Hej!
Jag menar tomten förstås, men det var sannerligen inte lätt att förstå. Mannen som är ansvarig på kommunen skrev i brevet att han skulle skicka kontrakt under april, men ännu har vi inget sett och han har inte svarat på det mail jag skickat honom.
 
Nej vi har inte sett till något kontrakt heller än. Måste väl komma snart. Imorgon ska vi till vårgårdahus och få lite kalkyler. Känns som man snart avverkat alla hustillverkare, men det finns ju en del. Måste ju till banken oxå. Herregud, det är mycket att tänka på verkligen. Idag ringde götenehus oxå och undrade om dom skulle rita och räkna lite åt oss så då blir det väl att vi ska dit oxå.
 
Hur går det? Har ni hittat någon som ni klarat av att bestämma er för? Vi är fortafrande sugna på Saltö (Götene), men tror att det kommer att bli för dyrt. En variant är en omarbetad Pilegården (Myresjö). Egentligen är det ju inte bråttom, men jag skulle gärna vilja bestämma och beställa.
 
Jo visst vore det skönt om allt var klart och beställt ::) jobbigt när man har så mycket att välja mellan.

Ska och titta på ett myresjöhus Villa Växa Aria som precis är färdigbyggt, tycker om planlösning alt. 3 med öppet mellan kök och v-rum. Får se om vi gillar det i verkligheten... hoppas det är lättare att bestämma sig när man får se huset på riktigt.
 
Vi känner dem som ska bygga på tomten bredvid oss, alltså snett emot er och de funderar också på Aria. Det blir ju en bra undervåning att bo i medan man inreder övervåningen (och fin sedan också). För det skulle väl ni göra själva?
 
Usch, jag tycker det är så svårt att bestämma sig. Vi har fortfarande inte fått offerten från Vårgårda än och imorgon ska vi till Eksjöhus för en uppdaterad offert. Man vill ju liksom bestämma sig nu o sätta igång nu. Men det är ju som sagt ett ganska stort beslut att ta. Ska nog försöka sätta oss ner i helgen och bestämma oss. Men sen vet man ju inte när bebisen i magen bestämmer sig för att komma heller. Blir ju surprise.... ;D
 
Mycket stort på gång för er. Hoppas att allt går bra med förlossning!
Vad tänker ni angående entreprenadform? Vi var helt inne på att bygga med total, men har börjat vakla lite. Det innebär ju mer risker med general men finns kanske pengar att tjäna.
 
Vi ska ha totalentrepenad. Känns skönt att slippa bekymra sig för mycket. Det lutar nog Eksjöhus för oss. Lyckan med vinkel o ryggåstak. Idag ringde dom från myresjöhus och undrade om vi tänkt något. Känns ju trevligt när de engagerar sig o visar intresse, men vet inte om jag blev så där överförtjust i det huset.
Som sagt, vi ska ta helgen till att tänka o försöka bestämma oss. Vad lutar det åt för er?? Även Nilha... :-/
 
Har Eksjö totalentreprenad? Jag trodde att de körde med gereralentreprenad. På Myresjö bygger de nog det mesta, alltså även lätt ändrade hus från andra eller egna idéer. Vi fick idag en skiss på en omarbetad Pilegården med pulpettak, men vi är tveksamma. Det känns som vi försöker göra något av ett hus som det inte var tänkt till. Så vi är långt från beslut. Har varit tveksamma till A-hus, men pratade igår med några som byggt med dem (Mjölbykontoret) och varit nöjda. Jag tycker att de har flera fina 1,5 planshus t.ex. Mölle och Edsviken. Fast de är ju inte funkis och det vill vi ju ha tror vi ... Tja som du märker är vi en bra bit från beslut.
 
För oss lutar det åt Myresjö (fast vi har inte varit hos dem för kalkyl än, så vi får se), vi gillar (vill ha) huset Aria. Annars var vi hos Anebyhus (hus Lygnern) och deras pris ligger lite lägre än de andra.
Vill helst bygga med totalent. men går i värsta fall med general också.

Hjortronet: hoppas förlossningen går bra... vi har 1 månad kvar till vår (eller 3 veckor för de andra två är bägge födda 1 vecka tidigare)
Jobbigt i allt husbestämande att man ska försöka bestämma namn på bebis också :-/
Läste någonstans här på forumet att någon låtit vårgårdahus bygga ett lyckan och det blev billigare än om eksjöhus gjorde det...
Vi tycker om planlösningen på älsbyhus 1-plans Ägir, de har visning på det helgen den 13-14 maj...har ni kollat det? Har ni kollat Anebyhus Tåkern..? Fint tycker jag
 
Jaha nu är det en dag över tiden. Inget annat än att vänta o se när det sätter igång. Som tur är har vi redan två namn som vi bestämt så det behöver vi inte bekymra oss om.

nilha: Har kollat in husen du nämnde, men vi vill gärna ha en s.k "föräldradel" och en barndel med ett litet allrum utanför. Har svårt att tro att det skulle bli så mycket billigare att be Vårgårda bygga ett lyckan åt oss då vi fick kalkylen på deras ekängen 2 och det slutade på över 2,2 milj. Och det ska ju vara deras ekonomivariant. Eksjöhus slutar på runt 2,1. Så vi har NOG så gott som bestämt oss för Lyckan. ;D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.