Världskass! Har Khadaffi flytt till Norge!
 
  • Gilla
Noseone
  • Laddar…
Dalbotös skrev:
Från utsidan - ett väl underhållet hus som ser kanonfint ut. Från insidan - någons inredningsstil slog över på max, sprängde mätaren och fortsatte sedan ut genom rummet.
Visst, jag hade inte velat bo så själv men nog är det något visst med hus där man gått all in och struntat helt i funktionalitet. :)

[länk]
Haha du satte huvudet på spiken 😵
 
Säga vad man vill men ägaren har i alla fall gått hela vägen utan kompromisser.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Martin_B
Eld skrev:
Säga vad man vill men ägaren har i alla fall gått hela vägen utan kompromisser.
Haha, nja, jag vet inte det. Tycker det kompromissas rätt friskt. :D
Blandningen av stilar på stuckaturerna är ju något ur denna värld, nästan som att personen bara har köpt in så mycket den någonsin har orkat från alla möjliga fabrikat ur alla möjliga stilar och placerat ut stuckaturer på så många ställen som någonsin går, utan att ta hänsyn till stil eller harmoni.

Kollar man på exempelvis ytterdörrar, dörrar, andra inredningsdetaljer så är det inte passande överhuvudtaget. Moderna ytterglasdörrar etc., likaså fönster, det kan vara fasta skåp, speglar eller vad som helst.

Verkar vara en enda röra av olika stilar. Stilen verkar vara "så mycket som någonsin är fysiskt möjligt", utan att ta hänsyn till att hålla sig inom ramarna för respektive stil och utan att ta hänsyn till harmoni.

Men visst, även det är väl en stil, att klämma in så mycket som man bara kan, och det ser man exempel på, på en del håll i USA exempelvis men även andra länder när ägare bara trycker på så mycket det bara går.
Vissa verkar tycka det är snyggt och det får man ju så klart respektera i så fall.

Dock inte min stil och personligen tycker jag inte det är smakfullt. Blir bara väldigt rörigt tycker jag, men det är bara min personliga åsikt :)
 
Jag har svårt att avgöra om det där var en verklighetsbeskrivning eller en parodi...
 
  • Gilla
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Det är nog bara så att en persons parodi är en annans verklighet... :wow:
 
BirgitS skrev:
Och här kan man läsa om den pågående renoveringen och se en del bilder: [länk]
Helt fantastiskt hus... undrar vad prislappen låg på.

Edit. 13 000 000 såg jag nu.
 
Redigerat:
Ganska likt församlingshemmet i Munkfors :D
 
BirgitS skrev:
Och här kan man läsa om den pågående renoveringen och se en del bilder: [länk]
Åh, vilket hus! ...och det verkar ha fått rätt ägare, av den länkade texten att döma.
 
possum77 possum77 skrev:
Här var det inte mycket rört. Klart tufft med original skåpsängar från 1800-talet :)

[länk]
Tokfint! Skulle kunna flytta in i det äldsta huset bums, sååå fint!
 
A Andreas Blomkvist skrev:
Tycker detta hus var rätt coolt, men tycker inte att all renovering som gjorts är så snyggt men möbler och materialval är ju individuellt.

[länk]
Underbart hus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.