Låter spännande - men vad betyder dessa ord/funktioner i praktiken ?
 
Verkar som en del settings visas trots att de sannolikt inte funkar om man ska tro tråden på Robonect. Men kul att se att så mycket är på G! :)
 
Har någon annan problem med att Robonect verkar gå ner i sleep så fort den är i laddningsstationen? Är det någon inställning jag missat? Om den klipper är det inga problem att nå den, ej heller efter felsituationer.

EDIT: Alla timeout inställningar är satt på 9999.
 
Nä. Kollar mina settings.
 
Så ser det ut hos mig.
 
  • Skärmdump av en användargränssnittspanel för Robonect med inställningar för serienummer och fördröjningstider.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
davidgp davidgp skrev:
Så ser det ut hos mig.

hehe ser att även du kör plex :cool:
 
  • Gilla
davidgp och 1 till
  • Laddar…
Oops
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
davidgp davidgp skrev:
Nä. Kollar mina settings.
Jag gissar det kan vara så simpelt att wifi inte räcker till när den står parkerad under terrassen. Borde få nya wifi grejer i veckan så det lär väl visa sig ;)
 
J Jan Nylund skrev:
Jag gissar det kan vara så simpelt att wifi inte räcker till när den står parkerad under terrassen. Borde få nya wifi grejer i veckan så det lär väl visa sig ;)
:D:p
 
Jaha då har min NYA Unifi PRO AP anlänt. Återstår att montera och testa.
Kan man montera den på en vägg i stället för taket ? för och nackdelar ?
 
Ja.

Sämre räckvidd är främsta nackdelen.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Otroligt vilket wifi jag fick, När jag slängde ut asusen och bytte med Unifi AP PRO :)
Tack för tipset davidgp !!!
 
  • Gilla
Jan Nylund och 1 till
  • Laddar…
Hei. Nordmann her, så det blir på norsk. Håper noen forstår :)

Har en Gardena R40Li som jeg har problemer med. 2013 mod.

Ladestasjonen blinker blått og grønt (hurtig), og klipperen melder om problemer med signal på grensekabel.

Tok feilsøking i henhold til bruksanvisning. Byttet guide med a1 og a2 i begge posisjoner og da lyser den grønt.


Laget også en ny grenseledning + guidekabel, men får fortsatt beskjed om ingen sløyfesignal.


Sjekket signalverdi og der var det 0 på alt.


Nytt sløyfesignal i menyen fungerer ikke. Feilmelding: ikke nytt signal.

Så jeg er egentlig tom for feilsøkingsmetoder og ideer.

Hovedspørsmål: går det an å gjøre Factory reset / hardere reset enn den i menyen som tilbakestiller brukerinnstillinger?


Evt kan det lønne seg å ta en Firmware update?

Mvh frustrert r40li-eier
 
HaakonSorvik HaakonSorvik skrev:
Hei. Nordmann her, så det blir på norsk. Håper noen forstår :)

Har en Gardena R40Li som jeg har problemer med. 2013 mod.

Ladestasjonen blinker blått og grønt (hurtig), og klipperen melder om problemer med signal på grensekabel.

Tok feilsøking i henhold til bruksanvisning. Byttet guide med a1 og a2 i begge posisjoner og da lyser den grønt.


Laget også en ny grenseledning + guidekabel, men får fortsatt beskjed om ingen sløyfesignal.


Sjekket signalverdi og der var det 0 på alt.


Nytt sløyfesignal i menyen fungerer ikke. Feilmelding: ikke nytt signal.

Så jeg er egentlig tom for feilsøkingsmetoder og ideer.

Hovedspørsmål: går det an å gjøre Factory reset / hardere reset enn den i menyen som tilbakestiller brukerinnstillinger?


Evt kan det lønne seg å ta en Firmware update?

Mvh frustrert r40li-eier

Det verkar vara laddstationen det är fel på. Ta den till en verkstad där de kan kontrollera den.
Att uppgradera firmwaren kan du ju passa på att göra samtidigt.
 
johan63 johan63 skrev:
Det verkar vara laddstationen det är fel på. Ta den till en verkstad där de kan kontrollera den.
Att uppgradera firmwaren kan du ju passa på att göra samtidigt.
Tusen takk for svar. Var redd for det, så tar den med til verksted i morgen, og håper og tror det eventuelt er en reklamasjonssak.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.