Björn Melander Björn Melander skrev:
Nu kanske jag kan trappa ned blocketsurfandet till bara 10 ggr / dag
Kan jag inte rekommendera! Du kommer få abstinens om du tappar ner så kraftigt..hög puls, ångest, klåda..
Dessutom brukar det dyka upp väldigt många bra dealar när man väl slagit till :) Nu har du chansen att köpa upp alla de bra och sen successivt sälja av här på bh ;)
 
  • Gilla
Björn Melander
  • Laddar…
Samling verktyg från konkursauktion: Senco spikpistol, klammerpistol, Hilti mutterdragare, gipsautomat och borrmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Blev lite maskiner på en konkursauktion. Var mest ute efter den där senco fusion 15 som var utan laddare batteri, passar utmärkt för mig som har en fusion 18 med batterier och laddare redan!

Sen var det en Senco klammerpistol, Hilti mutterdragare, Hilti gipsautomat och Hilti slagborrmaskin.
Funderar dock på sälja Hilti-maskinerna.


Dessutom fick jag med mig nära 60kvm fasadplåt. "Bra att ha" till gården.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lite överraskande men jag drog med mig barnen och tittade på en släpvagn, 1,5 timmar bort. Vagn är ett måste när man har en gård. Gammal men välskött och till ett ok pris så vi slog till!

Gammal välhållen släpvagn parkerad bredvid en bil framför röd stuga och grönt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
Ett lite jubileum; skruvstäd nr 10. Ett smidesskruvstäd med 4"-käftar. Osäker på dess ålder men kan gissa tidigt 1900-tal pga muttrarna. Det ska snyggas till lite och sen blir det banka av. Funderar också på var/hur jag ska montera det så det får stöd från golvet.
Gammalt smidesskruvstäd med 4-tums käftar på ett arbetsbord, kraftig rost och äldre muttrar synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gammalt smidesskruvstäd med 4-tums käftar, rostigt och användt, på en arbetsbänk med verktyg och slipmaskin i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 4 till
  • Laddar…
Härligt! Snart kan du ju öppna städfirma :D.
 
  • Gilla
Simon Swartling och 5 till
  • Laddar…
E
Nanos skruv & städ AB
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
E Emil_K skrev:
Nanos skruv & städ AB
Haha, apropå skruv så var det en 1 1/2" trapetsgänga med 1/2" stigning, hel och oskadd :D
 
  • Skruv med trapetsgänga och verktyg på smutsig vit yta, mot bakgrund av en verkstad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
PB Swiss spårskruvmejsel på en metallplatta med texten "Danderydspasset".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hejsan!

Igår var jag på secondhand. Hittade en del svensktillverkade verktyg mellan 10-15 kr och en låda med nya biltemas billigaste sågar för 85kr :thinking:.. hittade bland annat en ganska lagom go-to spårskruvmejsel från PB Swiss tools. Nyskick för 15kr. Har hört mycket bra om dessa sveitiska skruvmejslar med livstids garanti. Kände mig rätt nöjd och tittade vidare. I en låda med krokar och andra Ikea knoppar ser jag en påse med något som jag inte hade förväntat mig: Danderydspasset! 35kr investerade jag för den! I jättebra skick! :rofl:

Känner mig riktigt nöjd med mina fynd!
 
Redigerat:
  • Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Blev lite smått och gott på Axminster nu när pundet står som det står. Långbits är det jag ser mest fram emot att hämta ut.
 
Blev en sån här liten rackare med fyra meters sågbord idag. Tror fasaden kommer gå lekande lätt att montera nu! ;)
 
  • Geringssåg med fyra meters sågbord framför en röd trädgårdsvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
Lite saker från tradera och blocket.
Begagnad slipmaskin med rund slipskiva och brytare, inköpt från andrahandsmarknad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Begagnade snickeriverktyg med en kniv, två mejslar och en bågfil som ligger på ett träbord med spån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Björn Melander och 1 till
  • Laddar…
M
nanowire nanowire skrev:
Haha, apropå skruv så var det en 1 1/2" trapetsgänga med 1/2" stigning, hel och oskadd :D
Sådana är jättevanliga begagnade här i Frankrike, trodde dom bara fanns här. Tror det är rörmokare som släpat runt på dessa.
 
E
 
M MathiasFr skrev:
Sådana är jättevanliga begagnade här i Frankrike, trodde dom bara fanns här. Tror det är rörmokare som släpat runt på dessa.
Nja, rörmokare har nog begränsad användning av ett smidesskruvstäd, riktigt otympliga att släpa runt på eftersom de måste fästas i en bänk, ställning lr stadig kubbe för att fungera. Desutom är käftarna inte konstruerade för att greppa rör.
Normalt har de använts i en smedja för att tex böja eller "snurra" glödande järn, de är byggda för att, till skillnad från vanliga skruvstäd, tåla en rejäl omgång med släggan :p
Tycker du ska passa på att plocka med några franska hem nästa gång!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.