OK ska tänka på detta.

Vi fick en leverans med 700 kvm cellplast isolering ( =mycket!!!!!!!!) och detta kunde lastbilen inte köra in till tomten och lasta av utan han fick lasta av ute vid vägen och sen fick vi ägna en halv dag åt att bära in allt.............. >:( >:( inte kul!

Idag har vi blivit klara med första lagret isolering och allt därunder. Radonslang, el, kallvatten, bergvärme och avlopp. Detta har vi gjort själva................ känns bra än så länge....
Imorgon blir det till att fräsa ner varmvatten mellan de två lagren isolering och sen isolera andra lagret. I helgen ska golvvärmen läggas och förhoppningsvis hinns det med att armeras..............

/D
 
Douglas: Har du tagit ut semester eller? Hur hinner du med allt??

Nu har vi äntligen fått in lite nytt material på hemsidan föresten! ;)
 
Brodén
Nae du inge semester än. Vi har otroligt körigt på jobbet så jag kan inte vara ledig än. Vi kör "dygnet runt" nu med huset. Det som är kvar är golvvärmen och att lägga armeringsmattorna. Det är väldigt tajt med tid nu men jag har fixat lite extra hjälp från min byggare som ska köra huset plus fyra vänner så det går nog. På fredag ska vi gjuta och på tisdag kommer huset :D :D.............. Sen kan man ta det lungt i 2 veckor och vila upp sig innan jag ska börja med elen. Då börjar min semester.

Vad ska ni ha i erat FRITT FALL?
 
Vad ska ha i vårat fritt fall?? Det blir en trappa (liknande den på bilden) från Snickarlaget senast jag kollade. Inte någon som har vågat sig på att prova fritt fall ännu så jag antar att Skara sommarlands fritt fall 100 m är mer populärt!!  ;)

 
  • trappa_006.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hmm ja det var ju ganska självklart att det var en trappa där......... ;) Hade inte kollat ritningen.........
Ser ju ut att bli riktigt bra. Överlevde grejerna som fick stå ute i flera dagar utan att någon tog hand om dom?
 
Vi får väl hoppas att de har klarat sig! Det får vi se när allt är monterat och ska provköras. Som sagt, funkar det inte så åker jag tillbaka med prylarna direkt så får de byta!!  >:(

Saknar uppdatering på din hemsida förresten Douglas! ;)
 
Ohh imorgon kommer huset! Dom ringde precis lastbilschaufförerna och sa att dom var på plats och övernattar till imorgon. Känner mig som när man var liten och det var dagen innan födelsedagen............. ;) nervös och lite svårt att sova! Men det är naturligt antar jag. Snart kommer lite uppdateringar på hemsidan............. lite roligare att lägga in bilder på huset istället för bara massa avlopp och grund!


/D
 
Väntar med spänning på bilder! Kanske tar en sväng förbi och hälsar på!? :)
 
Åkte på en nota på 15 000:- från Telia på nyanslutningen!! >:(måste vi dessutom förbinda oss att använda någon av deras tjänster i 12 månader annars ansluter de inte överhuvudtaget!

UTPRESSNING ELLER??? >:( :( >:( :( :surprised: :surprised: :surprised: :-?

Någon som känner till något alternativ i Svärtinge??? Faan, skandal är vad det är!!!!
 
Jaha då var man husägare då.......... :D
Allt går som det ska och huset var uppe och tätt samma dag som det kom (igår). Imorgon eller fredag lägger dom pannorna också och reglar upp innerväggar. Sen kan jag börja med elen och röris börja med VA.
Idag har man målat vindskivor och inspekterat allt. Känns otroligt bra. Bilder kommer och du/ni är välkomna förbi när ni vill om ni är i krokarna.

/
 
nu är hemsidan uppdaterad med bilder................ :)
 
Snyggt blir det Douglas!!   :)

När kan man dyka förbi och inspektera??  ;) Hos oss har snickarna börjat med nedervåningen. Var ute idag och tittade till att allt stod rätt till och tog en jä..la massa bilder! Ska försöka hinna med att lägga ut dem imorgon kväll! Nästa vecka ska jag försöka göra klart fönsterbrädorna. Vi valde bort Vallsjös standardbräda och kör med massiv ek 27mm istället. Problemet är bara att de ska kapas till och gradas korrekt!!! ::)
 
Hemsidan uppdaterad igen!!! ;)

Det är bara att dyka förbi och inspektera när du vill. Är inte där efter tre på dagarna men på förmiddagar och helgen går fin fint.

Vi kör också med massiv ek som fönsterbrädor men hos trivselhus är de färdigkapade och gradade vad jag förstått......... ::) ::)

Huset ser inte så roligt ut nu med bara utegips men vi väntar på putsen nu som åker på v. 41.........

Hur gick det med dina fuktskador som blev i somras efter regnet?

/
 
Inga problem med några fuktskador här inte!! (vad vi kan se iallafall) ;)

Var glad att Trivselhus har ekbänkar standard. Det är ett helv..te att såga i ek. Stenhårt och nyper ofta i sågen så det blir bränmärken som måste slipas.

Hemsidan uppdaterad igen förresten!
 
Dags att damma av den här gamla tråden igen tror jag! Hur går det för er egentligen? Carlsson träffade jag för ett tag sedan på ungarnas dagis och Douglas skickade jag ett PM till i förra veckan som jag inte har fått svar på ännu!?? ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.