X mellan

30/6 flyttar vi från vår hyrestrea till hus. Barnen ska få varsitt sovrum, jag skriver trådar om hur innerväggar ska byggas ihop men snart är det upp till bevis! Och vad skulle då inte passa bättre än detta ultimata paket från Black&Decker?
 
A
Svar: X Mellan

Motivering:
Snart färdiga med renoveringarna i familjens femte hus är det enda som vi inte provat på är att bygga ett helt hus från början. Har hittat en tomt och ritningar på huset börjar bli klara. Vilken kanonstart det skulle vara med ett verktygspaket från Black & Decker. Jag har slitit ut några elverktyg under åren så detta paket skulle passa perfekt.
 
svar: mellan

motivering: jag och min sambo har precis flyttat till vårat första hus och har renoveringar att göra, det vore väldigt skönt att ha ordentliga verktyg till att utföra detta.
 
Svar: Mellan

Jag skulle gärna vilja vinna det här verktygskitet från Black & Decker till min sambo då vi precis är i startkedet för att dra igång vårt husbygge. Jag är säker på att det kommer underlätta en hel del i bygget med dessa proffsverktyg och även undvika ett och annat bråk
 
Svar: Mellan

Skulle sitta fint med en verktygslåda på sommarstugan också så att kläder och mat ryms med i bilen när vi på helgerna förflyttar oss dit. Detta set så skulle vara en bra början på att få något att jobba med. Bygg projekten så tar inte slut.
 
  • Gilla
Jkarlsson
  • Laddar…
Svårighetsgrad: mellan.

Motivering: Hos mig får verktygen ett gott hem med krävande arbetsuppgifter och alla slags byggmaterial att bita i - stål, järn, tegel, betong, trä och lera.
 
Svar: X Mellan.


Motivering: De verktyg vi har räcker inte till för två snickarentusiaster! Just nu är vi i full fart med att bygga en hörnsoffa och vi har märkt att de verktyg vi har inte räcker till och framförallt är 1600-talstorpet inte designat för moderna maskiner.


Det finns få eluttag och de som finns blir snabbt fyllda med laddare av olika slag. Mobiler, kameror och allehanda apparater. En superbra lösning för oss skulle vara en serie verktyg som kan dela batteri. Då skulle eluttagen räcka till och vi kan fortsätta ta oss an nya snickarjobb; nytt köksgolv, nya dörrar och ett snickarrum i förrådet. Allt blir möjligt med rätt utrustning!
 
Svar: x, mellan

Som pensionär i rika Sverige har man begränsade ressurser.
Har i längre tid gått och dräglat på batteridrivna verktyg, då tidigare inköpta elverktig har många år på nacken.
Jag snickrer små alster i garaget, men den gamla borrmaskinen måste laddas stup i kvarten, en elansluten borrmaskin har dåliga kullager så hålen blir inte runda.
Håndsågen sliter på en gammal arm, och sirkelsågens lager är slitna. Bladet skär inte rakt längre.
Snickarglädjen ville bli mycket större med ett sådant paket.
På förhand tack till Bygga hus och Black & Decker.
 
kontorsråttan
Svar X mellan.

Eftersom jag bor ute på landet långt från tunnelbanor, konserthus och grannar, är detta hjälpen jag behöver för att slippa flytta å bli stabo med alla problem en stabo har.
Grannar, fik, gatubelysning och stabor.

För när jag läset här verkar alla problem cirkla runt andra mänskor och känslor.

Det vill jag undvika.
Låt mig få bo på landet, och för det behöver jag vinna allt jag behöver för att snickra hemma.
 
Svårighetsnivå: Mellan.

Vi ska inom kort flytta ut från staden och bygga hus på landet. Har söner på 4 och 6 år som tjatar om en trädkoja, vilket vi inte kan bygga på vår nuvarande tomt. Den nya tomten är delvis en skogstomt och vi har lovat barnen att vi ska tillsammans bygga en trädkoja när vi har flyttat. Dessa verktyg skulle verkligen vara till fantastisk hjälp för detta bygge. Vinner vi verktygen kommer vi fotodokumentera allt och publicera/skicka när bygget är klart.
 
Hej!
Rakethyllan är mellansvår att bygga.
Köpte hus, mycket att renovera på både in och utsida. Altanbygge känns aktuellt just nu. Blir det en regnig sommar har vi hela insidan att skänka vår kärlek till
 
Mellan.
Har inga sådana verktyg och ska byta taket på huset på min semester. Är i stort behov av bra verktyg.
 
Svar :Mellan

Hade passat perfekt nu när jag ska byta panel på mitt garage i sommar.
 
Svar: X mellan

Vi ska faktisk ha Circus föreställning på våran gård samt circus skola för ungdommar.
Lador och maskinhall ska fixas till med diverse byggnationer så då behövs Black & Decker att hålla i handen....



/kjelle
 
Svar: Mellan

Jag är i startgroparna att förvandla mitt vardagsrum till en musikstudio med fullt av diverse akustiska konstruktioner. Nytt lägre innertak, nya tjockare väggar etc. Det enda jag äger i verktygsväg är en handsåg, en usel borrmaskin och en hammare. Då jag är bättre på att skruva ljud än på att snickra så behöver jag både sticksåg och cirkelsåg, en ny slagborrmaskin av bättre kvalitet samt en skruvdragare. Annars kommer detta att bli både skevt och fult och ingen kommer någonsin vilja sätta sin fot därinne. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.