Mejla bilderna i inlägg 1074 & 1075 samt första bilden i inlägg 1080 samt länken i inlägg 1079 med hänvisning till bild "IMG_2192.JPG" till Fabian, beskriv även problemet samt vad du tror är felet.

I mina ögon är det tillverkningsfel på ditt robonectkort.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Mejla bilderna i inlägg 1074 & 1075 samt första bilden i inlägg 1080 samt länken i inlägg 1079 med hänvisning till bild "IMG_2192.JPG" till Fabian, beskriv även problemet samt vad du tror är felet.

I mina ögon är det tillverkningsfel på ditt robonectkort.
Det är redan gjort. Väntar på svar, men jo, det ser tyvärr inte bättre ut. Undrar hur han ser på friskrivningen att han inte har något ansvar om det är tillverkningsfel. (märkligt även när det står på förpackningen att det blivit testat?)

Och där damp svaret in från Fabian. Det var tillverkningsfel (roterad connector) och han lovar lösa det hela. Återstår främst lite väntetid då ska vi hoppas. :)
 
  • Gilla
johan63 och 1 till
  • Laddar…
J Jan Nylund skrev:
Det är redan gjort. Väntar på svar, men jo, det ser tyvärr inte bättre ut. Undrar hur han ser på friskrivningen att han inte har något ansvar om det är tillverkningsfel. (märkligt även när det står på förpackningen att det blivit testat?)

Och där damp svaret in från Fabian. Det var tillverkningsfel (roterad connector) och han lovar lösa det hela. Återstår främst lite väntetid då ska vi hoppas. :)
Man skulle kunna tro det var Fredag den 13:e......:mad:

Fabian löser detta till 100%.(y)
Så väntan blir inte så lång.
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
johan63 johan63 skrev:
Man skulle kunna tro det var Fredag den 13:e......:mad:

Fabian löser detta till 100%.(y)
Så väntan blir inte så lång.
Jo, det lät positivt så jag litar på att det fixar sig. Hoppas det är ett isolerat problem så att det inte ställer till med mera större problem för Fabian.
 
J Jan Nylund skrev:
Det är redan gjort. Väntar på svar, men jo, det ser tyvärr inte bättre ut. Undrar hur han ser på friskrivningen att han inte har något ansvar om det är tillverkningsfel. (märkligt även när det står på förpackningen att det blivit testat?)

Och där damp svaret in från Fabian. Det var tillverkningsfel (roterad connector) och han lovar lösa det hela. Återstår främst lite väntetid då ska vi hoppas. :)
J Jan Nylund skrev:
Jo, det lät positivt så jag litar på att det fixar sig. Hoppas det är ett isolerat problem så att det inte ställer till med mera större problem för Fabian.
Han ersätter dig till 100%
Tror att du blir mer än nöjd
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Han mejlade mig och varnade för detta. Hoppas farsan får en riktig modul.
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Har en Robonect H30X modul till salu. Någon intresserad här?
 
Q qsecofr skrev:
Har en Robonect H30X modul till salu. Någon intresserad här?
Pris ?
 
johan63 johan63 skrev:
Pris ?
750 på Tradera sålde du din för, så lite mindre än det.
Ge mig ett bud. Men har inte du bytt till den nya modellen?
 
Jo. Jag bytte till nya modellen. Tänkte mer på ev. Köpare här.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Nu har jag också modifierat klipparens bakhjul.
För min del blev det ett hjul med diametern 43mm, la 8-10mm tjockt plexiglas mellan hjulet och klipparen, sluthöjden blev samma som originalhjulet.

Hjulet köpte jag på Bauhaus men jag hittar inte det via hemsidan, på kvittot står det möbelhjul.

[bild]

[bild]
Vi har också bytt bakhjul med ett färdigt kit från fidatex och kan verkligen rekommendera det. Nu slipper vi sönderkört gräs framför laddstationen där klipparen vänder 180grader för att åka in i garaget och vid ytterligare några hörn på tomten där klipparen vänder ofta och intensivt.

10-15 minuter längre klipptid per laddning var en trevlig bonus.
 
  • Gilla
johan63
  • Laddar…
J Jan Nylund skrev:
Här även bifogat kopplingen. Dvs. det är ett relä men med dubbla spetsar. Den blå och gula slingan är helt frikopplade från varandra (men guiden delar sig och är kopplad till mitten av båda)

[bild]
Så nu har jag en glad granne. har kopplat in min Sileno till hans tomt oxå enligt kopplingen ovan. Fungerar alldeles utmärkt. Jag är oxå glad för nu blev ju klipparen mycket billigare.
 
  • Gilla
Jan Nylund
  • Laddar…
Lite uppdatering. Nya delar har anlänt, inklusive nytt Robonect kort. Allt monterat, roboten fungerar som vanligt men jag lyckads inte nå zeroconf sidan i browsern. (min dator kan ansluta snällt till wifi nätverket den skapar). Testat med chrome/safari/firefox (på mac) men inget svar. Har johan kanske något tips? :)
 
På de gamla korten så var adressen 192.168.2.1 har jag för mig. Har du testat att gå mot ipadressen?
 
Q qsecofr skrev:
På de gamla korten så var adressen 192.168.2.1 har jag för mig. Har du testat att gå mot ipadressen?
Javisst, det lämnar och ladda. Via terminalen försökte jag pinga den men de flesta paket försvinner fast jag sitter bredvid roboten. Fabian tipsade precis (per epost) om att besöka en plats var det inte finns andra wlans, eftersom det tydligen är störningskänsligt i zeroconf läget. Blir att testa imorgon, nu klipper den för fullt utan firmware i robonect. :)
 
  • Gilla
qsecofr
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.