Vinn allt du behöver för att snickra hemma!

Uppsättning av Black & Decker batteridrivna verktyg, inklusive borrskruvdragare och sågar, på en verktygsbänk.

Det närmar sig semester och vissa har kanske till och med redan smitit från jobben. Då är det många som har spännande husprojekt att stå i. Denna veckan slår vi därför på stort och låter en vinnare uppdatera hela sin grundläggande vertygspark. Tillsammans med Black & Decker tävlar vi ut 1 borrskruvdragare, 1 cirkelsåg, 1 pendelsticksåg, 1 slagkruvdragare och 1 tigersåg! Samtliga batteridrivna så att du slipper krångla med sladd.

En hand använder en batteridriven Black & Decker borrskruvdragare på en träbit, spån flyger vid borrning.

Modellerna i paketet är borrskruvdragaren BL186KB med dubbla batterier och laddare, cirkelsågen BDCCS18N, pendelsticksågen BDCJS18N, slagskruvdragaren BDCIM18N samt tigersågen BDCR18N.

Eftersom allihop är 18-voltsmaskiner från samma märke fungerar batterierna och laddaren med allihop. Dessa modeller utgör dock bara en liten del i ett stort sortiment av 18-voltsmaskiner.

Så här tävlar du:
Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför du skulle behöva en ny verktygsarsenal i ditt hem.

Fråga: Black & Decker delar med sig av inspiration på sin hemsida. I ett av projekten står det hur du kan bygga en cool rakethylla till barnen. Vilken svårighetsgrad har det bygget?


1. Lätt
X. Mellan
2. Svår

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 16 juni.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Black & Decker. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Black & Decker för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Rävenpåberget och 5 till
  • Laddar…
Svårighetsgrad Mellan

Motivering: Har nyligen köpt mitt första hus och inser sakta men säkert att mina billiga verktyg inte ens räcker till det enklaste. Med ett kit från Black&Decker kan jag göra det nya huset till det perfekta huset för min familj.
 
Svar: X. Mellan

Med den första gemensamma och betalda semestern som jag och min fru har, så kommer vi tillsut ha tid att göra alla saker som man har pratat och drömt om länge. Med hjälp av verktygen ovan så kommer vi kanske att hinna med i alla fall en fjärdedel av allt vi nu tror vi kommer att hinna med!
 
Svar X: mellan

För mig vore detta den perfekta vinsten eftersom det är snålt med pengar nu när jag är föräldraledig och håller på att renovera dotterns sovrum. Som husägare för första gången har man inte mycket verktyg att skryta med men med detta paket skulle det bli ändring på det.
 
Svar. X - Mellan

Motivering: Black&deckers kit ger mig möjligheten att forma det hem som jag och min sambo vill ha. Med ett dyrt husinköp och en massa energi är det bara rätt redskap som behövs för att skapa vår dröm.
 
Svar X: mellan

Motivering: Som nybliven husägare och nyexaminerad byggnadsingenjör vore detta kit perfekt att påbörja renoveringen och utbyggnad av huset med. Vore en dröm både för mig och sambon att få bra verktyg att verkställa alla idéer med.
 
Svar: X. Mellan

Har nyligen köpt ett radhus med min sambo, vi ska snart börja renovera badrummet men jag har bara en skruvdragare som knappt räcker till. Istället för att hyra verktyg hade detta passat perfekt, kommer även väl till användning efter badrumsrenoveringen. Vill kunna göra det perfekta hemmet till min sambo och framtida familj, då behövs bra verktyg!
 
X Mellan.
Vad vore livet utan verktyg? Så förgyll mitt liv med några batteridrivna så kommer det det gå fortare framåt här hemma! :love::D
 
Svar: X. Mellan

För att jag skulle behöva nya verktyg inför sommarens projekt :)
 
Svårighetsgrad: mellan

Motivering:

Att snickra på sitt hus är inte lätt
Renovera fönster ska man lära sig på nåt sätt
Gamla handverktyg har ju sin charm
Men att använda elverktyg till min fönsterkarm
Det vore en dröm minsann

En verktygspark från fina Black & Decker
Är jag helt säker på att den räcker
Till alla jobb som måste bli rätt
Och på dessa exemplar har jag sett
Att min dotter inte rycker i sladden lika lätt!
 
Redigerat:
Svar X : Mellan.

Ägt hus i lite mer än ett år och har märkt att vi behöve fler verktyg än vi trodde, så sakta men säkert försöker vi bygga upp arsenalen men det går trögt. Har tröttnat på att låna diverse verktyg för mina små projekt, det tråkiga är att när man väl har tänkt att utföra jobbet så behöver ägaren själv verktyget så då får man vackert vänta och tiden går och bygget står still.

Med detta paket så skulle låneproblemet vara ett minne blott och man slipper känna sig som Ove Sundberg.
 
Svar X Mellan

Behöver bygga ut vedförvaringen med ett förråd i sommar, men då vi just fått barn vill jag lägga så lite tid som möjligt på att leta efter rätt verktyg, vore detta kitt en dröm att få i min ägo.
Björn
 
Svar X Mellan

Motivering:
När jag förra året skulle bygga en gitarr, blev den så sned och ful och eländig så jag inte vill se den. Allt på grund av en sticksåg som inte gör som en sticksåg borde.

När jag nu i våras byggde en låda till en gitarrförstärkare fick jag åka och köpa virke flera gånger pga snedsågning. Hade jag bara haft en fungerande cirkelsåg hade det blivit rätt från början.

Nu bävar jag inför sommarens snickeriprojekt, där både vedförråd och soptunneförvaring ska konstrueras. Så både för min mentala hälsas skull och för att mina grannar inte ska behöva beskåda krokiga brädhögar istället för finfina projekt skulle jag verkligen behöva nya verktyg!
 
Svårighetsgrad X Mellan

Nyligen inflyttade med många projekt. Just nu bygger jag en gäststuga, sen väntar altaner, växthus, bygge av plank och trappor samt rivningsjobb av gamla fallfärdiga bodar. Elverktyg, och sladdlösa i synnerhet är guld värda och just nu är mitt enda handverktyg, en batteridriven skruvdragare, i slutfasen av sitt liv. Att få en serie elverktyg som täcker in hela mitt behov och dessutom går att köra på samma batteri vore en riktig bonus som skulle göra mitt hemmasnickrande roligare och lättare.
 
Svar X. MELLAN

Motiveringen lyder:

Första husköpet gjordes i november 2016. Tanken var att till sommaren bygga terrass, så hela familjen och vännerna får plats utomhus. Vi började kolla på verktyg och samma vecka vi tänkte slå till fick jag beskedet att jag var varslad. All renovering och utbyggnad har avstannat då vi inte kommer att ha råd att införskaffa verktygen. Därför skulle detta hjälpa oss avsevärt mycket i drömmen om att kunna umgås med familj och vänner utomhus.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.