Vad ska vi som är inne och läser ofta men så gott som aldrig skriver något kallas då? Fluktare?;)

Jag har alltid irriterat mig på att en nivå hette "Fullvärdig medlem", och att det inte var den lägsta nivån. Var är man då för sorts medlem innan man blivit fullvärdig, ovärdig? Halvvärdig? Skaffar man ett konto borde man väl vara fullvärdig medlem, tänk på alla medlemmars lika värdighet!:cool:

Sedan är det ju liiite barnsligt med sådana titlar öht, men är det lilla irritationsmomentet borta är jag glad!

För övrigt är första intrycket att det ser bra ut, möjligen kunde trådstartarens inlägg vara ännu tydligare markerade.
 
W Wagner skrev:
...För övrigt är första intrycket att det ser bra ut, möjligen kunde trådstartarens inlägg vara ännu tydligare markerade.
Och du är bekväm med din gröna plupp.
Grön som i Gröngöling :love:
 
slaskman slaskman skrev:
Varnad flest gånger hade ju också varit intressant. Fått några på mig när jag talat om hur det ligger till med saker och ting !
Du tror inte att det handlar om HUR du säger det? ;)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
För att inte tala om Gnällgubbe :cool:
"Gnällspik" är nästan ännu bättre, mer hantverksrelaterat liksom...
Dessutom genusneutralt!
 
Redigerat:
  • Gilla
Hemmakatten och 3 till
  • Laddar…
Känns ju som det kommer stressas för att få mycket poäng.

Sett i andra forum där vissa får många gilla, men andra inte bara för dom är lite okända eller inte uppskattas av andra medlemmar. Känns lite så, för många som skriver bra inlägg får ingen uppskattning (tänker inte mest här då).

Kan skapa viss otrygghet eller utanförskap känsla tyvärr. Bra i alla fall att det inte räknas in i poängen.

Får hoppas många inte känner att dom måste komma till lvl 25
 
Fast egentligen vad spelar det för roll mer än att det kan vara lite roligt? Jag värderar ett inlägg efter innehållet och inte nivån som skribenten har :p

Ni analyserar det hela lite mycket. Vissa medlemmar vet man skriver vettiga saker och därför är det lättare att gilla deras inlägg pga erfarenheten. Ex. brukar @krilleman_215 vara dom flesta behjälpliga :)
 
  • Gilla
HasseTeknik och 4 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Du tror inte att det handlar om HUR du säger det? ;)
Tydligt !
 
P
Vet inte om jag ska gilla eller ogilla ett poängsystem på ett forum som detta. Rädd för att några får för sig att bara skriva inlägg och skapa trådar för att komma upp i ranking. Bättre om man kunde få lägga en röst på någon som tillför något. Vissa här verkar ju inte ha något annat försig än att sitta och skriva i alla möjliga trådar... och då kan vi ta detta med titlar... Ibland skulle jag vilja kunna sätta forumtroll eller egen utsädd forumgreve på vissa här inne....
Jag kommer inte byta titel till något....
 
Anna_H Anna_H skrev:
Jag saknar Villaägare!
Som villaägare är man ju lite av varje av de övriga.
Är det Ok om jag lägger till Husägare istället? Jag försöker undvika ordet villa här pga Viivilla och Villaägarna. Ordet känns upptaget, vi är mera hus lixom.
 
  • Gilla
larsbj och 3 till
  • Laddar…
P TheStills skrev:
Vet inte om jag ska gilla eller ogilla ett poängsystem på ett forum som detta. Rädd för att några får för sig att bara skriva inlägg och skapa trådar för att komma upp i ranking. Bättre om man kunde få lägga en röst på någon som tillför något. Vissa här verkar ju inte ha något annat försig än att sitta och skriva i alla möjliga trådar... och då kan vi ta detta med titlar... Ibland skulle jag vilja kunna sätta forumtroll eller egen utsädd forumgreve på vissa här inne....
Jag kommer inte byta titel till något....
Vi hade ju i princip ett poängsystem tidigare också, när man klättrade i titel med fler poäng, fast då var det bara inlägg man fick poäng för.

Men jag kan hålla med dig lite grand. Med Bästa svar får man nu istället stjärnor i profilen + betydligt högre poäng än för ett inlägg och bilder i poängskalan. Min tanke var att det ska kännas som att Bästa svar är viktigare än nivåerna.
 
Redigerat:
Jag tror att det blir bra. Låt det bara sätta sig lite först.
Och, som sagt var; Vissa trådar (humortrådarna t ex) genererar mycket bilder och gillanden utan att tillföra något i kärnfrågorna, så dom borde exkluderas ur poänberäkningen.
 
  • Gilla
SysterNett och 2 till
  • Laddar…
harry73
P TheStills skrev:
forumgreve
Forumgreve känns som en degradering när man har varit forumgud och gudfader, men visst varför inte :rofl:
 
Stugsittare (stugägare) eller torpare kanske?
 
P
harry73 harry73 skrev:
Forumgreve känns som en degradering....
Nu var det inte en titel i positiv bemärkelse.....
 
Jag stör mig allra mest på att jag inte längre kan välja hur många inlägg jag vill se per forumsida...

Sen verkar väldigt många bilder inte längre synas. Trist när man läser igenom gamla trådar.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.