Gå till menu, håll inne 7+9 aktiverar Expertläget. Håll in igen för att återgå till Normalläge.
Klipptider ligger under Info.
 
  • Gilla
oll96 och 1 till
  • Laddar…
Bosemannen skrev:
Gå till menu, håll inne 7+9 aktiverar Expertläget. Håll in igen för att återgå till Normalläge.
Klipptider ligger under Info.
Tack!
 
Har bytt ut min gamla supoman spm08-320 mot en Automower 305. Den gamla Klippan fick man starta manuellt varje gång den skulle klippa. Så detta skulle bli en stor förbättring.

Men klipparen är 4 år med original batteri= orkar inte gå ut och klippa Närbild på en Husqvarna Automower 305 styrenhet med smutsiga knappar och en display som visar klippinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men det går att tvångsstarta manuellt då klipper den i en kvat :(
Nu har jag beställt ett nytt 2000ah batteri på eBay för 500kr med frakt
Ska bli kul och se hur detta funkar!
 
  • Gilla
jostsweden och 1 till
  • Laddar…
Vart nollar man antal laddningar? Har precis satt i det nya batteriet
 
-Sudden- skrev:
Vart nollar man antal laddningar? Har precis satt i det nya batteriet

Det går endast göra med Husqvarnas egna PC-program. Så det är ett fall för åf. Men det är inte nödvändigt att göra. Inget som påverkar klipparen och dess funktion vad jag vet.
 
  • Gilla
-Sudden-
  • Laddar…
Ok
Jag laddade det nya batteriet i en timme- sedan klippte klipparen i 1timme och 45min,jag orkade inte vänta på att den skulle gå tillbaka till laddaren, så jag skickade hem den :)
Två robotgräsklippare batterier upplagda bredvid varandra på stenplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej! Orkar inte läsa igenom hela tråden! Är det nån som sågat av läppen fram på sin 3xx? Har en gående på en lite ruffigare yta och har inte möjlighet att ”fixa till” så det blir så plant som behövs! Får känslan av att det är överhänget fram som är boven i dramat! Köpte den begagnad för ett bra pris för batteriet är dåligt! Men vill inte byta batteri innan jag vet att det funkar! Har en större i trädgården som funkar hur bra som helst!
 
Hej,
Vet att det har varit uppe om att klippare inte laddar eller att displayen visar "urladdat batteri", typ. Jag hade samma problem, fick sporadisk laddning och klipparens batteri byttes för ett år sedan. Köpte nytt batteri utan resultat.

Sagt och gjort skruvade jag isär 305:an och upptäckte att en av kablarna från laddblecken hade ärgat av.

Nya packningar och nytt bleck ca 70 kr. Och, ja, ett batteri beställt i onödan (någon som har behov kan skicka PM).

Lite bilder för den som är intresserad.

/J

Öppnad gräsklippare visar ärgad kabel och batteriladdare med synligt gräs och smuts.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand holding a corroded cable from a robotic lawn mower's charging contacts with evident green corrosion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Närbild på en gräsklippare där en korroderad kabel syns avlöst från dess laddbleck omgiven av gräsrester.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har du beställt batteriet på nätet och inom EU har du 14 dagars lagstadgad ångerrätt :)

EDIT: lite sent om det var ett år sedan...
 
Tack MartinP,
men det var en månad sedan. Halva priset, kom och köp ;-)
/J
 
E erikssonjorgen skrev:
Tack MartinP,
men det var en månad sedan. Halva priset, kom och köp ;-)
/J
Hur stort är det mHa ?
 
Har fått problem med strömmen till laddstationen såg jag.

Mäter jag med förlängningskabeln i från trafon så har jag knappt 17v, mäter jag direkt från trafon så har jag 21,5v

Är de trafon som gett upp? Om jag ska köpa ny är de bara orginial som gäller?

//Jimmy
 
Någon som vet var man kan köpa antennkabel?
Alltså den som går i en slinga runt laddstationen.

Laddstationen till min 308:a blinkade rött när jag skulle dra igång klipparen i helgen.
Plockade isär laddstationen och mätte upp antennkabeln. Hittade avbrott på två ställen som jag löddade ihop lite provisoriskt.
Hade helst bytt ut hela kabeln för lagningen räknar jag inte med att den håller så länge.

Tror att antennkabeln är aluminum på 0,5-0,75mm².
 
olabroberg olabroberg skrev:
Någon som vet var man kan köpa antennkabel?
Alltså den som går i en slinga runt laddstationen.

Laddstationen till min 308:a blinkade rött när jag skulle dra igång klipparen i helgen.
Plockade isär laddstationen och mätte upp antennkabeln. Hittade avbrott på två ställen som jag löddade ihop lite provisoriskt.
Hade helst bytt ut hela kabeln för lagningen räknar jag inte med att den håller så länge.

Tror att antennkabeln är aluminum på 0,5-0,75mm².

Antennen tycks ingå i en kabelsats (nr. 5 på bild). Jag hade personligen fixat bef. kabel istället för att byta ut den.
Om du byter den så är materialvalet okritiskt skulle jag säga.

Skiss av en antenn ansluten till en kabelsats märkt som nummer 5.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.