Eriksgatan
Du är ny här och har endast detta inlägg. Så ursäkta frågan, men var har du köpt klipparen?
 
  • Gilla
Tomas Bolin
  • Laddar…
A
Börja med att sätta klipparen i basstationen då du startar den.
Sen får vi se vilket fel det blir och vad klipparen gör.
Kolla även led-lampan på laddstationen.
 
  • Gilla
Tomas Bolin
  • Laddar…
Eriksgatan skrev:
Har aldrig sett det, men tänker att det skulle kunna betyda att den inte är innanför en slinga som är hel och hör till klipparen... Har du lagt en slinga?
Samma slinga som alltid 😊. .Tänkte samma sak att kanske linan var av men vet som sagt inte vad det betyder. ..köpte klipparen på chepy direkt när den släpptes så det är den första varianten 😊 .
plocka i sär den och tror att det är batteriet som har gett upp beställde ett nytt på ebay idag
 
Tomas Bolin skrev:
Funderar just på vad symbolen ring med kryss betyder! ?..Den vill inte starta det står kalebrering pågår och en cirkel med kryss syns till vänster......sen dör den och man blir tvungen att vrida tillbaka nyckeln för att göra samma sak igen! !
Jag har för mig att det är GPS symbolen för "ingen signal" . som sagt .....har bara för mig det
 
Ok fick batteriet nyss 3 dagar från Tyskland 😊montera dit det och nu funkar det 😊. .. hittade kabel brottet och lagade det och ringen med krysset försvann. ....Bara låta batteriet ladda och köra förhoppningsvis. ..det nya batteriet är 5 ah 😊..70 % mer än förra
 
Jo , det stämmer. Symbolen x-ring visas när maskinen startar upp och byts sedan till en parabolantenn! när gps-signalen är fångad.
 
Har inte haft tid.....

Nu började felsökningen.
1 - Nyckeln var från - enkelt fixat.
2 Slingan bruten - lite värre. Jag har kollat överallt där jag har varit nära med en spade men där var marginal till tråden.

Finns det någon enkel metod att hitta avbrott?
Lägga 230 direkt över slingan och gå barfota tills det kittlar? Eller gå med stövlar och kolla om masken kryper upp någonstans?
 
Jag köpte denna på Gekås Ullared för 299:- Tyckte det va bra att ha liggande då jag har 2 klippare.

MASTECH MS6812
Koppla in ena tåten till sändaren och jorda den andra , sen är det bara att gå runt och lyssna (y)
 
Beställd på nätet ;-)
Får se om den kommer fram innan jag löst problemet på annat sätt.
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
A
Skulle tro att det går att göra som med robomow. Bifogar ett filmklipp.

https://www.youtube.com/watch?v=340gfq_mrLk

Robomow bygger på självservice och det finns instruktionsfilmer på det mesta som man kan/ska göra själv. Det är bara att beställa hem delar och byta, praktiskt.
Ska gå med en vanlig AM-radio på Robomow och bör vara ganska lika på Bosch.
Endast ena tråden till kantkabeln ska vara inkopplad i basstationen.
Åtminstone förr kunde man köpa en sökare för avbrottet men hittar den inte just nu, men den kostade en del.
Efter några år brukar kantkabeln ligga en bit under gräset så den kan vara svår att se.
 
AM Transistorradio - K-märkta grejor :) Fast vettigt sätt.
Nu är jag inte helt säker på att Bosch skickar ut nån signal när klipparen inte ska ut och klippa.
Undrar hur länge signalen ligger ute innan den märker att slingan är bruten.

Det där med kabelsökaren är nog också en massa jobb. Precis som du säger så ligger kabeln en bit ner i marken med rötter över. Det har jag lätt konstaterat i dag när jag sökte efter den på ett par ställen. Troligen måste man söka upp kabeln innan man kan komma tillräckligt nära med sonden för att få pip.
Jag har jobbat en del med en väldigt liknande sökare på förra jobbet och då för att hitta omärkta parter i kablar. Då var det väldigt nära tråden man måste vara för att få utslag.
 
Tack och lov så kunde jag låna en proffskabelsökare som klarar ner till metern djupt minst.
Det var inte alls på något ställe där jag hade varit och grävt i trädgårdslandet eller när jag fått dra upp en stubbe för att få plats med de nya STORA flerfacks soptunnorna.
Nästan ute i en vägkorsning hade de grävt ner fiber till grannen och troligen haft ett stödben som knäckt min kabel.
Nu var det snabbt funnet och lagat, och Sokrates har fått tid på sig att klippa. Det tar ca 16 timmar precis som tidigare år.

Någon gång i sommar är det nog dags för en service. Min kompis har slitit ut sina hjul (eller något) så att klipparen ligger för lågt för att komma in till laddstiften. Uppenbarligen slits en del på klipparen.
http://www.powertoolspares.com/tool...utonomous-lawnmower-indego/3600ha2101/spares/

Det finns uppenbarligen det mesta att få tag på - om man nu vet vad som är dags att byta.
Någon gång måste det ju vara smartare att byta till ny modernare klippare för utvecklingen borde ha gått framåt kan man tycka.

Finns det någon "smartare" klippare än Indego på marknaden till vettigt pris? (och som klarar 1400 m2).
 
Hejsan! Har bråkat med kundtjänst några dagar nu då jag tycker det känns fel att betala 6500:- för att laga min indego som är från 2014. Tyvärr har min maskin bytt ägare några gånger så orginalkvittot finns ej kvar! Så de vill inte lösa in den! Vad hade ni gjort? Lagat den för 6500:- eller köpt typ en Landroid etc? Ingen som sitter och trycker på ett kvitto från en gammal Indego?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.