Googla Joseph Lucas eller Lucas Electrics, det sägs ju att han uppfann mörkret :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
Hur ser det ut i nederkant av fönstret? En möjlighet kan ju vara att "dra upp" mörkläggningsgardinen istället för ner.

Ytterligare en variant är ju att sätta mörkläggningen i ytterkant så att hela nischen täcks. Beror ju lite på hur det ser ut så klart vad som är möjligt.

Oavsett, känns det som att man skulle vilja att gardinen löper i spår/skenor, annars lär det väl bli ljusläckage som du kommer att störa dig på!
 
Tyvärr lika trångt under som ovan :/
Finns de inga firmor som kan komma och titta på förutsättningarna och komma med förslag?

Vill ha en lösning som inte syns men som ger helt mörkt :D
 
Alfredo skrev:
Nu blir man onekligen lite nyfiken på vad bra pris på en "feting bioprojektor" är?
Äh jag överdriver väl lite så dyr var den inte. Men den kostar 20k mer än den andra jag tittade på och det var tyvärr inte 20k skillnad i bildkvalitet :p

Fick iaf 6k rabatt då jag lyckades få en Elac 2030 sub med på köpet. :D
 
Varför är alla limfästen till tvålkoppar så jävla blaffiga

Utan limfäste
Kromad tvålkoppshållare med stort limfäste för montage utan borrning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med limfäste
Förpackning av limfästen för tvålkopp, en bild utan limfäste och en med limfäste.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Man förstår ju att det är för att kontaktytan krävs. Men trist. Ser ju så blaffigt ut. Och just i duschen är det ju nice att slippa borra. Men tror det blir borra ändå för att slippa de där
 
Finns det ingen som du kan hänga på blandaren?
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Nja, låter inte så premium? :D
 
Jag lät skära till tre triangelformade glasskivor i 6mm glas som jag limmade in i hörnet i duschen. Kapa av hörnet inåt så blir det bra avrinning. Funkar jättebra och blir mycket snyggare än en hängare på väggen.
 
Ingen tvålkopp är speciellt lyxig, jag funderade ett tag på att skruva upp behållare som man fyller på men det var svindyrt...
 
  • Gilla
Peternow
  • Laddar…
Behållare blir svårt, jag har mitt schampo, sambon sin (hon har även balsam och 18 andra hårprodukter) och barnen sina barngrejer :D

@kuntri du limmade skivorna direkt på väggen?
 
Lät glasmästaren limma! Han drog en snygg sträng silikon både under och över skivan. Sedan hade han gjort stöd mellan alla skivorna och understa till golvet medan det härdade. Jag hade ganska stora kakelplattor 66x33 så det passade perfekt med en skiva i varje kakelskarv. Räkna ut den optimala storleken för varje skiva så det får plats lagom med grejer utan att det tar stor plats. Jag minns inte hur stora mina skivor var. Jag blev iaf väldigt nöjd för i hörnet är man aldrig och rotar runt, så det är ändå död yta.
 
Jo hörnet är ju dåligt eftersom du har dörrar, men du har ju två hörn! Dessutom perfekt storlek på skivorna om du sätter dem i hörnet bredvid toaletten! Då syns inga flaskor och inget är i vägen.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det har du ju rätt i
 
  • Gilla
kuntri
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.