ajdå....
Indy tappade ett framhjul nyss.
Var är det bäst att få tag i reservdelar till Indy?
"ploppen" längst ut på axeln till höger framhjul är borta och då tappade han hjulet och brickan innanför.
När jag kollade axeln så e den rätt sliten den med.
Ska man byta båda samtidigt tycker ni? Eller? Måste hela hjulet inkl fäste bytas?
Och som sagt var beställer man detta bäst? Nån som vet pris ungefär?

Många frågor blir det..............

Och naturligtvis vet ni detta bäst av alla. Nu behöver man sina vänner på Indy tråden!
får bli veterinären med han verkar det ! :wow:
 
Redigerat:
Frågan är om man kan fixa det befintliga med att sätta dit en annan låsbricka på axeln i.s.f. den där eländiga "låshatten" som tillslut ramlar bort?
 
Låshatten heter starlock och bör gå att få tag på annat håll än bosch. Någon annan typ av låsning bör gå oxå. Alternativ borra hål i axeln och stoppa i en sprint. Eller kanske gänga änden på axeln i lämplig dimension och skruva på en nyloc mutter?
 
Ska se i morron vart man kan köpa Starlock 8mm med cap.
Finns tydligen en firma i Jönköping som heter teknikprodukter.se
Ska ring dit i morgon o höra om dom kan hjälpa till att få fram rätt "hatt"
 
Ditsatt. Rullar som vanligt igen (y)
 
Vad fick du tag i & var?
 
Ja det blev en från jobbet. Hittade en på teknikavd........en dome dvs halvrund skalle. 8mm är det som gäller.
Lite våld när man trycker på den men det gick på 10 sekunder sen va det fixat.
 
  • Gilla
mawi
  • Laddar…
Helt otroligt att den fortfarande tappar hjulen
 
Eriksgatan
Ja, den tar aldrig hjulledigt...
 
  • Gilla
Waxinator och 1 till
  • Laddar…
Jag har nyss blivit Indego ägare, en robot som jag har "ärvt"
Den ser fräsch ut, men statusen är tvivelaktig, när jag kopplar in den så lyser ej den gröna LED på dockningsstationen, och ingen spänning kommer fram till roboten!

Funderar på att skicka in den på service/reparation, vart skickar ni era? Bor i GBG.
 
Eriksgatan
Alimaj skrev:
Funderar på att skicka in den på service/reparation, vart skickar ni era? Bor i GBG.
Där vi köpte den... Den får skickas till Danmark i vilket fall, vilket kostar en slant ifall du inte har någon garanti. Kolla in Boschs hemsida för servicetelefonnummer och diskutera med dem.
 
Ett av framhjulen lossnade på min också det var lätt fixat men värre är att själva klipp plattan den som håller knivarna har paja två gånger.
Jag tröttnade och satte dit en fast kniv med tre "armar" se bild Undersidan av en gräsklippare med en modifierad trekantig kniv monterad på motoraxeln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har kört så några vändor nu och det funkar fint, inga vibrationer eller andra konstigheter.
Det är en slyklinga från Biltemas bensintrimmer som jag svarvat en adapter till som sen passar på motoraxeln.
En mer robust lösning om ni frågar mig...:)

Kanske läge att starta en ny tråd om vilka förbättringar som gjorts på Indego klippare för sanningen är väl den att dessa klippare inte var något vidare bra på vare sig tillförlitlighet gällande mjukvara samt bygg kvalitet vid leverans...
 
Funderar just på vad symbolen ring med kryss betyder! ?..Den vill inte starta det står kalebrering pågår och en cirkel med kryss syns till vänster......sen dör den och man blir tvungen att vrida tillbaka nyckeln för att göra samma sak igen! !
 
Eriksgatan
Har aldrig sett det, men tänker att det skulle kunna betyda att den inte är innanför en slinga som är hel och hör till klipparen... Har du lagt en slinga?
 
  • Gilla
Tomas Bolin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.