Kom hem från 3 veckor i Italien i går. Indy hade skött om gräsmattan perfekt. Allt funkat till belåtenhet
 
Ungefär ett år har min klippare gått utan att stanna.
Jag tog ur nyckeln ett par veckor efter den första nattfrosten i höstas.
Maskinen har fått stå kallt i uterummet hela vintern.
När det började växa lite gräs på vårkanten åkte den ut igen.
En gång klagade den på låg laddning i knappceller efter en riktigt kall natt.
ca 15 timmar tar det att klippa allt och det får den göra tre gånger i veckan.
Ett par gånger har det tagit ett par timmar mer men efter att jag smort hjulaxlarna så verkar det gått tillbaka till "normal" tid.
Är det någon som fått byta batterier och vad kostar det i så fall?
 
A
stefan_gsx skrev:
Då har jag äntligen fått svar på min ursprungliga fråga. Tangentbordet kan inte bytas utan man får byta ut hela datorn. !!!!!!!

(Inmatningsdonet var inte Tangentbordet utan den givaren som sitter framtill med joystick och trådavkänningen.)

Se deras svar:

Hej Stefan

Nej, selve tryk tastaturet, kan ikke købes løs, vi skifter hele computeren

Computeren kan ikke købes løs af private,

Når INDEGOen får monteret ny computer, skal den igennem et test forløb, som kun kan udføreres at vores værksted

Mit freundlichen Grüßen / Best regards

Hans Christian Sejbjerg
PT/MKV-EN

Tel. +45(44)898-852


Har begärt återsändning i befintligt skick. forts följer. :)
Har haft min indego inne för rep av hjul som lossnat.
Första gången bytte dom hjulet. Höll i drygt 1 vecka. Näst gång bytte dom hjul och en skruv som var sned. Sen höll hjulet längre.

Nästa reparation var att den dels stannade mitt på gräsmattan lite då och då och började om. Vd regn så kunde den gå kors ock tvärs p gräsmattan men det blev dåligt med någon egentlig klippning.
Då den kom in bytte man framhjulet men den fungerade lika dåligt som innan. Man trodde att konstigheterna kunde bero på installationen. Fast den hade gått halva sommaren (nästa halva tiden har den varit på rep) så jag reklamerade den i stället. Dom gör många halvreparationer på Bosch.
 
min klippare har funkat helt ok tills framhjulet pajade så köpte nytt original och bytte, nu börjar den klaga på framhjul ej komtakt ibland, trycker man ok så fortsätter den sedan, allt ser rätt ihopskruvat.
tvättade klipparen och nu klagar den på att begränsningstråden inte kan hittas fast laddaren lyser allt ok, kan man ha kommit åt någon sensor som känner av tråden? tips?
 
Felsökning via support är inte det bästa från någon (nästan) firma.
Tvätta ska man INTE göra uppenbarligen - torrborsta och blåsa.
Fukt är Indegos fiende verkar många ha fått erfara.

Konstigheter på installationen är ett vanligt svar även om klipparen har gått med samma installation över året....
Jag har "krattat ner" min tråd i marken så att den inte kan skadas av klippbladen.

Troligen har de kommit på någon typ av fuktskydd för den Indego som jag fick för över ett år sedan har bara gått utan ett enda stopp eller service förutom lite 5-56 på framhjulsaxlar och knivfäste en gång.
Klippningen tar runt 15 timmar tre gånger i veckan.
 
  • Gilla
niklasn
  • Laddar…
Du har troligen fått in fukt/gräsklipp på elektroniken i framänden av klipparen. Plocka isär och tvätta rent med en avklippt liten lackpensel. Skall vara styv, tvätta med T sprit alt. freon/aceton. Blås rent med tryckluft. Efter korten har torkat, spraya med kretskortsskydd, (finns på elfa) Gjorde denna proc. på våran under första säsongen. Den har nu gått perfekt i flera år. Hjul axlarna i fram konverterade jag till segersäkring med rostfria brickor istället för pressbrickan ala. leksaker, inte tappat något hjul sedan dess. (Min tangentbordskonvertering fungerar fortf. perfekt trots ösregn i flera dagar.)
 
Hej,

Har fått problem med min Indego. Köpte den för ca tre månader sedan och den har fungerat felfritt tills nu,

Det började med att den körde utanför tråden ett par ggr, sedan klippte den som om den varit med på värsta midsommar-festen :)
Startade om allting och fick felmeddelandet: En inre gräns är för nära en annan gräns.
(jag har såklart inte flyttat slingan)
Mätte slingan och den är hel.

Gjorde fabriksåterställning och skulle "kartera", får samma meddelande.

Kopplade ur slingan och la ut en provisorisk - samma sak.

Misstänker att något gått sönder i laddstationen??? Eller givare i klipparen???
Någon som har en idé?

Tacksam för svar!
Mvh Peter
 
Peter Gredinger skrev:
Hej,

Har fått problem med min Indego. Köpte den för ca tre månader sedan och den har fungerat felfritt tills nu,

Det började med att den körde utanför tråden ett par ggr, sedan klippte den som om den varit med på värsta midsommar-festen :)
Startade om allting och fick felmeddelandet: En inre gräns är för nära en annan gräns.
(jag har såklart inte flyttat slingan)
Mätte slingan och den är hel.

Gjorde fabriksåterställning och skulle "kartera", får samma meddelande.

Kopplade ur slingan och la ut en provisorisk - samma sak.

Misstänker att något gått sönder i laddstationen??? Eller givare i klipparen???
Någon som har en idé?

Tacksam för svar!
Mvh Peter
Typiskt fukt.
 
pgerts skrev:
Typiskt fukt.
Fukt? Tål den inte att vara ute?

Fukt i laddstationen eller klipparen? Ta in och låta torka?
 
finns det någon sprängskiss hur man skruvar av för göra rent delarna som känner av tråden?
jag suddade karteringen så nu när min startar så säger den bara saknar karta och startar om för att synkronisera om och när den startar om samma sak igen att den saknar karta och startar om, dvs en evighetsloop, hur kommer man ur den?
 
Peter Gredinger skrev:
Fukt? Tål den inte att vara ute?

Fukt i laddstationen eller klipparen? Ta in och låta torka?
Dammsug försiktigt med ett litet munstycke efter torkning om möjligt
 
hur får man av den gröna kåpan så man kan göra rent?
vart sitter sensorerna som känner av begränsningstråden?
Skickar ni,fortfarande in direkt till bosch när skall servas? jag har ingen garanti kvar och när jag pratade med bosch support via mail sa de bara gå till återförsäljaren som den är köpt hos för att skicka in
 
Lossa den silverfärgade topp kåpan, finns två plastlås i överkant. Demontera muttern (M6, 10 mm hylsa) för "joysticken" . Nere på sidan finns två plastlock som döljer sidoskruvarna, en på var sida. Tryck försiktigt in den svarta "armen" mot mitten av klipparen, du förstår om du vänder klipparen upp o ner.
Lyft av den gröna kåpan that's it 😊.
Vid montering: Tänk på att joysticken skall vara i "viloläge" , vanligtvis M6 skruven helt centrerad i hålet. Annars kommer den att signalera att den kört på något vid minsta lilla stöt.
 
  • Gilla
mawi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.