Jerpa skrev:
Jag bor ju även här, i en husbil.
Ger mig fan på att installera solpaneler själv, lite snål för att nån annan ska göra det, men kan känna att det bör inte vara svårt. Det tar bara lite tid...
Nu ska man bara våga borra hål i taket, klämma MC4-kontakter och hoppas att allt ska fungera.
[bild]

Nu har jag haft lite tur då det funnits gott om plats för att dra kabel, förutom i det runda hålet där det var riktigt tight. Man såg igenom, men att få igenom kabeln var värre. Fick till slut dra ur ena kabeln och tejpa fast nya för att dra tillbaka. Men nu funkar usb-uttagen iaf.

[bild]
12V är helkul! Behöver du räkna lite på vilka dimensioner du behöver kan jag rekommendera den här kalkylatorn:
http://24volt.eu/kalkylator_kabelarea.php


Lycka till!

Tillägg: Här har du även massa kul till bra priser. Där handlade jag det mesta till min anläggning :) Sjukt bra service vid tekniska frågor.
http://24volt.eu/butik/index.php
 
T
Lagt klart golvet, dottern skulle så klart hjälpa till :D

Nyinstallerat laminatgolv i ett rum med arbetsmaterial och verktyg utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nylagt laminatgolv i ett rum med en arbetsbänk och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Barn sitter på nylagt laminatgolv med en gummiklubba i handen, leende mot kameran.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Tobias Knutsson skrev:
Lagt klart golvet, dottern skulle så klart hjälpa till :D
Vad är det för golvfabrikat? Snyggt! Vi ska lägga ett mörkare golv också. Kul att se resultatet såhär än i någon katalog ✌
 
T
EasyCash skrev:
Vad är det för golvfabrikat? Snyggt! Vi ska lägga ett mörkare golv också. Kul att se resultatet såhär än i någon katalog ✌
Det är laminatgolv "Autumn" från rusta (swiss krono),
Helt okej kvalite och lätt att lägga. :)
 
  • Gilla
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
P
Utanför huset, men ändå. Byt lina i flaggstången och hissat en ny vimpel då den gamla inte överlevde vintern. Och en naken flaggstång är en styggelse :)
 
p.lundgren skrev:
Utanför huset, men ändå. Byt lina i flaggstången och hissat en ny vimpel då den gamla inte överlevde vintern. Och en naken flaggstång är en styggelse :)
Katastrof hur folk hanterar sina flaggstänger, tomma, uppochnervända vimplar, ingen flagga på flaggdagar... Suck.. Börjar bli gubbe känner jag... :)
 
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
Plåtat fönstersmygarna! trevligt avslut på kvällen.
Nyinstallerade fönstersmygar i vitram på en tegelvägg i kvällssol med skugga av fotografen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Man hinner inte så mycket när man jobbar heltid men jag kämpar vidare med mattan i trappan.
Trappa under renovering med delvis lagd grå matta och renoveringsmaterial utspridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Installation av mörkgrå matta på trappsteg med verktyg och hand synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Började spika upp lister i sovrummet. Glömde fota innan jag gick ner men det blev bra. Imorgon blir det Ikea och köp av alla möbler till grabbens rum :)
 
Hm. Vad har jag missat? Grabbens rum?
 
Själv är jag på tjänsteresa över helgen. Men jag har skickat några mail relaterade till vår kommande köksrenovering.
 
-RB- skrev:
Hm. Vad har jag missat? Grabbens rum?
🤐🤔 ja du.....
 
:) :)
 
Collage av fyra bilder som visar olika stadier i en husrenovering med isolering och eldragning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Needas skrev:
Plåtat fönstersmygarna! trevligt avslut på kvällen.
[bild]
Plåtat i dubbel bemärkelse, ser jag! ;)
 
  • Gilla
Manganbangan och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.