Behöver köpa ett multiverktyg så tips om en bra maskin tas gärna imot!
 
Biggie skrev:
Behöver köpa ett multiverktyg så tips om en bra maskin tas gärna imot!
Jag är väldigt nöjd med min Bosch GOP 40-30.
 
Strip skrev:
Jag är väldigt nöjd med min Bosch GOP 40-30.
tack för svar, har faktiskt kollat på den, står nog mellan den och denna... tips? Skiljer 100kr i pris.

Multifunktionsverktyg med tillbehör i orange väska visas på en webbplats för 1999kr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Strip skrev:
Jag är väldigt nöjd med min Bosch GOP 40-30.
Köp inte den hos Netonnet bara 😵
 
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Vill gärna ha gta 3800 med, men såg att lindarn har paketet för 4995 så tänkte försöka matcha det på hornbach när vi ändå ska till Malmötrakten om inget annat erbjudande dyker upp.
Har en metabo kgs 216 och 400 stativet men ville ha boschen från början men blev snål och nu har jag snöat in på blå bosch😶

Är 1500 rimligt för en begagnad såg med stativ som inte är så mycket använt?
 
Biggie skrev:
Behöver köpa ett multiverktyg så tips om en bra maskin tas gärna imot!
Finns en hel del bra maskiner att välja på, antar att din märkes fetisch, handstorlek och anda behov avgör vilken som passar.

Jag var själv inne på Bosch GOP 30-28 men någon sa att snabbfäste var viktigt så jag körde på 40-30. Nu i efterhand så kan jag säga att jag kunnat leva med en 30-28, så ofta byter man inte position.

Valde bort Fein då jag vid tiden läste en del om brända enheter och såklart att jag ville försöka hålla mig till befintligt märke(Bosch eller Makita).

Åt till butik och känn på dem, det kommer ger dig en hel del mer intryck än vad du kan få här.
 
snowjim skrev:
Finns en hel del bra maskiner att välja på, antar att din märkes fetisch, handstorlek och anda behov avgör vilken som passar.

Jag var själv inne på Bosch GOP 30-28 men någon sa att snabbfäste var viktigt så jag körde på 40-30. Nu i efterhand så kan jag säga att jag kunnat leva med en 30-28, så ofta byter man inte position.

Valde bort Fein då jag vid tiden läste en del om brända enheter och såklart att jag ville försöka hålla mig till befintligt märke(Bosch eller Makita).

Åt till butik och känn på dem, det kommer ger dig en hel del mer intryck än vad du kan få här.
Jag lånade hem en Fein av snickaren på jobbet som jag har kört med, den va jävligt go! Men även den enda jag testat av alla tusen modeller, synd jag va tvungen att lämna tillbaka den :( ser att det finns från 300kr och upp, frågan är hur mkt prestanda man behöver... jag har ganska mycket renovering framför mig så vill inte köpa allt för snål heller...
 
Tror inte multimaskinen är den maskin man skall snåla in på. Den använder iaf jag ofta, vanligen inte under så lång tid åt gången. Tillfällen då multimaskinen underlättar arbete uppstår oväntat ofta för mig.

Det kan varit jag som skrivit till Snowjim att jag skulle köpa med snabbläste idag. Vilket jag inte har på min multimaskin. Trist att det var fel råd till Snowjim, men jag skulle köpt en med snabbgäste idag. Nog också en batterimaskin. För min del är det kortare stunder jag använder maskinen så det skulle underlätta att ha en batteridriven.

Så mitt tips är att titta på en maskin med snabbfäste som har samma bettetisystem som du redan har. Har du inte börjat med batterisystem tänket är det dags 😉
 
Redigerat:
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Mitt tips är iallafall att köpa blå Bosch eller fein. Dvs lite met kvalité. Jag har en grön Bosch multisåg och den får man fan nervskador av. Jag har använt den mycket mer än jag räknade med så jag hade köpt en bättre modell.
 
  • Gilla
Biggie
  • Laddar…
Hur står sig Makita dtm51 mot fein eller blå bosch?
 
nikasp
Jag har den här men för klart bättre pris, kommer inte ihåg var jag köpte den från. Jag tycker att snabbfästet är helt oumbärligt. Det är ganska ofta man vill justera vinklen lite tycker jag. Sen vill man inte behöve köpa en massa dyra originalsågblad och tillbehör efteråt så den lådan med tillbehör jag har måste med tycker jag.

https://www.verkter.se/flerfunktion...cGKB3tXOJPh4G4KOcIeHYfoLiUiUIyrt5gaAnbS8P8HAQ
 
nikasp
Den här köpte jag i lördags som komplement till min GSR 18v: https://www.bauhaus.se/borrskruvdragare-bosch-bla-gsr-10-8v-li2.html Mycket nöjd! Den är bara hälften så stark som den större men klart smidigare, har stört mig på att behöva byta mellan bits och borr hela tiden när man vill förborra bland annat så två maskiner kommer till användning.

Den jag köpte står det 12V på fast det är samma maskin som tidigare enligt personalen. Tydligen är 10,8V och 12V-maskinerna kompatibla.

https://www.bauhaus.se/borrskruvdragare-bosch-bla-gsr-10-8v-li2.html
 
Vad tycker ni om AEG Omni 18C, Jag har kört den ett par år utan problem om man köper bra blad men jag har inget att jämföra med.
Köpte den pga. enda maskin som tar batterier horisontellt och kommer in i trånga utrymmen lite lättare.
 
Ramnemark skrev:
Mitt tips är iallafall att köpa blå Bosch eller fein. Dvs lite met kvalité. Jag har en grön Bosch multisåg och den får man fan nervskador av. Jag har använt den mycket mer än jag räknade med så jag hade köpt en bättre modell.
Det där har jag råkat ut för även på min dyrare version, ibland kniper materialet i skäret, det ska egentligen inte jätte mycket till för att handtaget ska börja vibrera.
 
nikasp skrev:
Jag har den här men för klart bättre pris, kommer inte ihåg var jag köpte den från. Jag tycker att snabbfästet är helt oumbärligt. Det är ganska ofta man vill justera vinklen lite tycker jag. Sen vill man inte behöve köpa en massa dyra originalsågblad och tillbehör efteråt så den lådan med tillbehör jag har måste med tycker jag.

[länk]
Jag köpte min Bosch GOP 300 SCE L-Boxx för 2350 kr med endast ett par tillbehör, resten av alla blad jag köpt har jag köpt AliExpress och de kan jag inte klaga på, levererar klart över förväntan :

https://www.aliexpress.com/item/80m...32575935169.html?spm=2114.13010608.0.0.HpcrBG

https://www.aliexpress.com/item/34m...32573869975.html?spm=2114.13010608.0.0.HpcrBG
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.