Vart ser du att det är samma pris för en 310 och en 420? Låter föga troligt.

Elektrikisk höjdjustering, vilket trams! Ställs in en gång, och ska jag ändra, lika lätt att vrida på ratten.

Vädertimer är nästa trams, funkar inte alls.
 
Och min 310 utför punktklippning med...
 
Husqvarna220Ac skrev:
Vart ser du att det är samma pris för en 310 och en 420? Låter föga troligt.

Elektrikisk höjdjustering, vilket trams! Ställs in en gång, och ska jag ändra, lika lätt att vrida på ratten.

Vädertimer är nästa trams, funkar inte alls.
315 skrev han, inte 310. Håller med om att vädertimer och regnsensor är trams, klipparna ska klara att klippa i regn. F.ö. så funkar ju Worx regnsensor legendariskt dåligt så då kan man lika gärna vara utan. Däremot hade jag gärna haft elektronisk höjdjustering, men jag misstänker att det bara är ytterligare en sak som kan strula.


jordraketen skrev:
Och min 310 utför punktklippning med...
Nja, 310 kan klippa i spiral men det är inte samma sak som punktklippning. Du kan inte bestämma var den ska klippa.
 
smygarn skrev:
Så man måste fortfarande manuellt stänga av gräsklipparen när det regnar om man vill hålla den ren. Kan Worx fått patent på regnsensorn? ;)
Varför skulle man vilja stänga av klipparen vid regn?
 
legion skrev:
Varför skulle man vilja stänga av klipparen vid regn?
Jag gör det för att slippa få den full i gräs, klipper inte i dagg heller
 
OK. på min Automover brukar det sätta sig ordentligt överallt så det brukar vara svårt att rengöra den efter en säsong.
 
Automower 310 för 13500 eller 420 för 17000kr? Det är 3500kr som man kan satsa på underhåll.. eller annat. Svårt att avgöra hållbarheten eftersom det inte var slitagedelarna som dödade min Automower 220 - Det var moderkortet.
 
Vad är skillnaden på 310-315? Bättre batteri eller nåt mer??
 
Nej, han skrev samma pris på 420 som 315.

Ja 315 klipper mer än 310..
 
Ja 315 klipper mer än 310..[/QUOTE]

På grund av större batterikapacitet då eller?
 
jordraketen skrev:
Ja 315 klipper mer än 310..
På grund av större batterikapacitet då eller?[/QUOTE]

Pga en mjukvaruspärr i 310 som begränsar den till 15h/dygn om jag inte missminner mig
 
315 är otroligt prisvärd! Och som många klarar sig bra med, och nu även med Connect.
 
Skiljer ju bara 1k på 315 och 420. Är det inte lika bra att köra en 420 och få mer klipp per laddning då?
 
  • Gilla
mg765
  • Laddar…
Ja en 315 kostar bara 1k mindre än 420..
 
Oj det trodde jag ikket, jag köpte en 315 och en 420 förra året, men då var det Connect på 420, tyckte det skiljde mer i pris då.

Då hade jag valt 420'n alla ggr..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.