A
Satt upp rullgardiner i vardagsrummet, IKEAs Skogsklöver. De har en väldigt trevlig och mjuk manuell manövrering.
Två nedfällda rullgardiner i ett vardagsrum med utsikt mot träd och klarblå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Klättrade runt på taket och borstade bort mossa. Som tur var fanns det pannor under den väl tilltagna grönskan ;)
Sedan sprayade jag en lätt dusch av bensaltensid på hela taket. :)
Takpannor täckta av mossa med skugga av person som borstar bort den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Person i skyddsoverall med andningsskydd håller en tryckspruta, redo för takrengöring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
TeroM skrev:
Vad är det för grå nyans?
(Och så missade du lite i taket ...)
Färgen är S-1500N 👍
 
  • Gilla
TeroM
  • Laddar…
I
FredrikR skrev:
Ser fint ut, såg dig på taket i förrgår, mätandes? :)
Och såg att det var pannor på sidan åt Berg till, idag när jag kom från jobbet.

Slängde upp fågellisterna då. Spara de in i de sista. Lär få klart taket så ja kan dra upp avluftningarna å slå igen innertaket.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Idag har vi fått upp vägglampan i barnrummet 👍

Väggmålning av träd med uggleslinga och uppsatt vägglampa som ser ut som en uggla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Väggmålning av en glad grön uggla på en gren med två karaktärer, omgiven av sol, moln och löv, med en ju ihop med vägglampa ovanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägglampa utformad som en sol integrerad med en väggmålning av ett träd och färgglada ugglor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vägglampa med färgglad fågel design på väggdekal i ett barnrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 23 till
  • Laddar…
Ramnemark: den där var ju helt underbar! =)
 
tommib
Klockren lampa Ramnemark, men du som elektriker borde väl kunna fixa en snyggare anslutning ;)
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
tommib skrev:
Klockren lampa Ramnemark, men du som elektriker borde väl kunna fixa en snyggare anslutning ;)
Hehe ja det är inte helt färdigt. Jag har lagt fram en slang för att få den dolt anslutet via strömbrytaren, men det blir nästa sommar när jag tilläggsisolerar den väggen. Ska köpa en vanlig sladdbrytare till den. Fick klippa den för den kom med amerikansk plugg :)
 
  • Gilla
kulle och 1 till
  • Laddar…
Är den CE-märkt? ;)
 
Vitt staket med skador framför ett rött hus och hastighetsskylt som visar 30 km/h.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satt upp staketet runt huset. Konstaterade precis som ifjol att mycket är genomruttet...så jag vet vad jag gör i år...eller nästa.
 
  • Gilla
CM1234
  • Laddar…
trattalask
Igår fyllde jag igen hålet jag grävde ut vid garaget. Men denna gången hade jag på markduk i botten och dansk sjösten ovanpå. Nu ska vi slippa växtlighet där ett tag.
 
useless skrev:
Är den CE-märkt? ;)
Joråsåattee....🤔🤐
 
Gjorde färdigt kombinerad sittbänk/blomlåda/förvaring i bästa solläge på nybyggda altanen.
Stomme av 45x45 tryckt virke, spjälor 28x45 och sittbrädor av lärk 28x120. Man vill ju inte ha tryckimpregnerade barnrumpor...
Allt är skruvat från insidan, så inga skruvskallar kan ses.
Träbänk på solbelyst trädäck, röd husvägg, blomkruka, skuggor, utomhus carpentry projekt, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Odlingslådan är förhoppningsvis självvattnande, och består av en djupare murarbalja med ett dräneringshål för att undvika överfyllnad. I den står en grundare balja där jorden ligger. I botten på övre lådan finns två slitsar där jag just nu har wettextrasor som agerar veke och suger upp vatten till jorden och växterna ovanför.

Konceptet är välbeprövat och används på många kyrkogårdar, återstår att se hur det funkar i budgetvariant av baljor från jula och wettextrasor från Ica...

Ett första test visar att jorden kring trasorna är fint fuktad, den var torr när jag hällde i den. Verkar lovande!

Två svarta odlingslådor på en trätrall, en tom och den andra fylld med jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Självvattnande odlingslåda gjord av svarta plastbaljor på en träaltan, med jord och wettextrasor, bredvid en röd vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 10 till
  • Laddar…
Köpt första lasten med gips. Tog dock bara 12st, sista på pallen var som vanligt knäckt. Positivt var att jag kunde ta pallen.
Köpte dock fel, 2700 långa. Funderade varför inte vagnen räckte till.
Valde mellan bredare och kortare eller lång och smal. Då den smala även tog fyrhjulingen med 3cm till godo blev det den pga skivmaterial nån gång i tiden.

Men då man bor så jäkla trångt och ska upp var det bra att vara två. Måste dessutom köpa 900 bred pga trappen.
In i hallen, in snett till vänster på toa ca 4dm, backa ut i köket 6dm, svänga vänster och upp för trappan (U). Hålla hörnet mot väggen i både fram och bakkant...

Nästa gång köper jag flera 900*2500, ställer på pallen jag tog, och ringer grannen med gafflar på traktorn. Då river jag dessutom ut lilla golvfönstret. De märken som blir när jag drar in tar jag, än att gå upp i trappan igen. Gjorde på samma sätt med innertaket,men då räckte det med att öppna fönstret.
 
Lite blev det gjort idag: snickaren hade förberett plankor som ska sitta där sopskåpet var, jag målade dem, tog väl drygt 20 minuter. Spillde ett par deciliter färg på gräsmattan också. Hoppsan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.