Y
En GM-godkänd kabelskotång så jag kan dra ny el i bilen på seriöst vis.
GM-godkänd kabelskotång med röda handtag och olika kabelskor för elarbeten i fordon.
 
Redigerat:
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Fluxor skrev:
Inte direkt en maskin i den bemärkelsen som brukar avhandlas här, men dock en maskin; en gammal Dixie-Narco blev dagens inköp!

[bild]
Har själv letat sån där, får man fråga vad den kostade? och var du köpte ifall det finns fler?
 
Köpte den av en lokal företagare. En lastbilsverkstad. Betalade 5000:- (begärde 8000)..

Finns sju olika "rör" i denna. Alla är inställda på 5:- utom ett, märkt "Fredagsmys" och kostar 10:-.
 
  • Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
brukar väl ligga på runt 20' om jag inte tar helt fel
 
Köpte en 1a i Borlänge till grabbens studier i höst, inte direkt verktyg men dom lär ju behövas...
 
Ni förstår inte hur länge jag letat efter henne. Så vacker att man blir tårögd.
En välbehållen åderpil ligger på ett arbetsbord i solsken, vilket ger ett intryck av uppskattning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 9 till
  • Laddar…
En öppen A1700-enhet med fläkt och en bärbar avfuktare bredvid, båda på hjulförsedda stativ.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En A1700 och en avfuktare ...
(Inköpt på Klaravik)
 
  • Gilla
henrikpalm och 1 till
  • Laddar…
A1700 är det en "luftrenare" eller vad är det?
 
Ja, Pullman A1700 luftrenare
 
Beställde en begagnad indikatorklocka från Tyskland, Mitutoyo, stor mättavla, långt slag.
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
nanowire skrev:
Ni förstår inte hur länge jag letat efter henne. Så vacker att man blir tårögd.
[bild]
Vad kallas den?
Späntkniv, bandkniv... :confused:

Och vad skall du använda den till, mer än att ha som konstverk på väggen :)
 
  • Gilla
nanowire
  • Laddar…
nanowire skrev:
Ni förstår inte hur länge jag letat efter henne. Så vacker att man blir tårögd.
[bild]
Gratulerar!
Nu blir det åror....och yxskaft..... och räfsor....och spadskaft..... och pinnstolar...och kanske ett par nya skidor till nästa vinter eller en ny mast till segelbåten(y)

Bandniv kallas verktyget.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
heimlaga skrev:
Gratulerar!
Nu blir det åror....och yxskaft..... och räfsor....och spadskaft..... och pinnstolar...och kanske ett par nya skidor till nästa vinter eller en ny mast till segelbåten(y)

Bandniv kallas verktyget.
Tackar!
Pinnstolar är givetvis det slutliga målet😅 men ngt yxskaft tänker jag mig nog.
Helt sjukt, den verkar faktist aldrig använd att dömma av slipspåren som ser ut att komma direkt från fabrik 😙
 
  • Gilla
KnockOnWood och 1 till
  • Laddar…
Kane skrev:
Var köpte du kitet?
Köp på Ali för knappt halva priset istället

Network Ethernet Cable Tester RJ45 Kit RJ45 Crimper Crimping Tool Punch Down RJ11 Cat5 Cat6 Wire Line Detector
http://s.aliexpress.com/6fmQZ7Rv
(from AliExpress Android)
 
  • Gilla
Kane
  • Laddar…
D
daniel_se skrev:
En Nilfisk E145.3-10H Extra på CDON för 1990:-

En helt ok maskin till enklare jobb hoppas jag på, med tanke på priset under 2 tkr!

[bild]
Var det någon fler som beställde detta från CDON? Det stod leveranstid 1-2 dagar, men varan har fortfarande inte packats och skickats, och när jag frågar på chatten så "kan de inte svara på när den levereras" och jag blev erbjuden att ångra köpet. Har de sålt maskiner de inte har?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.