F
Farfalle skrev:
Grävaren kom på spontanbesök för att kolla läget och utvärdera vilken maskin han skulle ha med sig. Sa att han förmodligen hade tid någon dag denna vecka. Så vi började röja bort gamla grenar och stockar som legat och skräpat sen förra året där vi ska få hjälp att gräva. Någon timme senare dök denna "lilla" maskin upp och parkerades på tomten. De kommer redan imorgon förmiddag och påbörjar dikesgrävning, stubborttagning och stensållning :D

[bild]


Må se ynklig ut men TakeJob är allt annat än skit. Tror den väger in som 8-tonnare eller nåt sånt? Lång sticka och rototilt med. En sån skulle jag vilja ha.....
 
  • Gilla
magnetens och 1 till
  • Laddar…
fsn skrev:
Må se ynklig ut men TakeJob är allt annat än skit. Tror den väger in som 8-tonnare eller nåt sånt? Lång sticka och rototilt med. En sån skulle jag vilja ha.....
Nio ton till och med! Sjukt effektiv, plockade stubbarna som om det vore små nyetablerade grästuvor i välluckrad jord.

2,5 timmar senare går det knappt att känna igen tomten. Endast en enda stubbe kvar i backen som växt lite för nära infiltrationen för att det skulle kännas bekvämt att bara rycka upp den. Sen en sträcka på ca 70 meter längs ena grädesgården som rensats på småstubbar, rötter och sten. Luckrat upp ungefär en halvmeter ner i marken och sedan utjämnat så det kommer gå som en dans att plantera hagtornshäcken sedan.

Eftersom allt är en enda sörja av brunt och lite grått så blir det inte så illustrativa bilder. Framför allt inte i morgonsolen. Men stubben i förgrunden är ca 1,2 meter hög och den enda vi låtit vara kvar. Ska se om jag kan få en bättre bild senare idag på berget av stubbar.
Grävmaskin som lyfter en stor stubbe på en uppluckrad tomt med stubben i förgrunden och stenmur i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Längs med denna gärdesgården var det rena berg och dalbanan då gammalt gräsklipp och annat trädgårdsavfall bara dumpats i stora högar för förmultning under tidigare ägares vård. Nu är det slätt och fint.
Renoverad trädgård med borttagna stubbar och utjämnad jord, en kvarvarande stubbe syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Gör lite roligare runt äppelträden.

Äppelträd dekorerat med vit singel och grå trottoarplattor runt stammen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 3 till
  • Laddar…
shomakie skrev:
Gör lite roligare runt äppelträden.

[bild]
Roligare?

Vad är det i medicinlådan i bakgrunden, antidepressiva?
 
  • Gilla
Pagno och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Roligare?

Vad är det i medicinlådan i bakgrunden, antidepressiva?
Gräsfrön...tvärtemot andra så behöver jag inte tugga antidepressivt 😂
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Snart kommer stilpolisen från Halland och trollar bort din artistiska installation, muahahahha!
 
Vältrimmad rund idegran framför röd husvägg, skadad av snöras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Taget när jag friserat lite,sen kom snöfall och det resulterade i snöras från taket som givetvis slog i grenarna :(

Trädgårdsarbete: Person som planterar i grävda hål, text "KLÄTTRARE Två rosor och två klematis!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ner i jorden, bråttom bråttom.. resten får vänta (ska bli en hel rabatt runt..)

Växande tulpaner i krukor på en stenlagd uteplats med blommande buske och löv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Växer iaf i mina krukor, spännande !
 
Redigerat:
Ni kan ha era krukor utomhus iaf. Lite avundsjuk är jag, men våran växtperiod är kortare och intensiv, våra växter står i startgroparna....... i hela huset snart......
Inomhusodling av diverse växter i krukor fördelade på ett vardagsrumsgolv och bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Manganbangan och 2 till
  • Laddar…
Tulpaner kan väl ni oxå ha ute?

Fasiken det snöade här i förrgår och dan innan och vi har haft minusgrader i dagar.. här vågas inte ställa ut nått! De bor inne i huset med oss :)

Skakig vår!
 
Pagno skrev:
Ni kan ha era krukor utomhus iaf. Lite avundsjuk är jag, men våran växtperiod är kortare och intensiv, våra växter står i startgroparna....... i hela huset snart......
[bild]
Åhå, jag skymtar tapeten bakom (ögon som en hök vettu hehe), har valt den fast i svart färgskala till vår hall/datarum.. Trivs ni med den o mönstret? (Tar inte över för mycke?) :)
 
Har den i köket i svart, nej, den tar inte över, lite pilligt med passningen på vissa rullar, pappen kan vara lite ojämnt sugande....
Svartvitt tapetmönster i kök med öppna hyllor, diverse köksartiklar och en diskho.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hmmm, det som tar över i köket är inte tapeten, mera åt bristande lust att städa, plocka undan...
:rolleyes:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Pagno - Kan du inte ta tiden som du inte kan lägga i trädgården just nu på att gå runt i huset och ta lite fler kort? Ni har det så sjukt fint! :D
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Pagno: Har ni den svarta på en helvägg också? ser att ni har vit panel därinne också och på din bild ifråga har du ju "kakelraden" också :) Ser jättefint ut, både köket (även om ni inte vill plocka haha..) och tapeten :)
 
Dalbotös skrev:
Pagno - Kan du inte ta tiden som du inte kan lägga i trädgården just nu på att gå runt i huset och ta lite fler kort? Ni har det så sjukt fint! :D
Nej nej nej!!!

Pagno har fullt upp med att tillverka skärbrädor inför den kommande grillsäsongen :D
 
  • Gilla
Pagno
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Nej nej nej!!!

Pagno har fullt upp med att tillverka skärbrädor inför den kommande grillsäsongen :D
De är klara sedan en tid, skall bara lösa logistiken...
Sjuka ungar satte käppar i hjulet för "Leksandslösningen" föräldrarna fick klara sig utan vistelsen i Rättvik.
Hittar lösningen på något vis....
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.