Snön föll lätt över Hälsingland då jag fyllde på talgbollskorgen till fåglarnas förtjusning.
Som mest var de sex stycken som åt samtidigt 🤗 Fåglar som äter från en talgbollskorg hängande utanför ett vitt hus i Hälsingland, snö på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hus520 och 4 till
  • Laddar…
Pagno skrev:
Tänkte rensa ogräs i odlingslådorna, känns som om jag tar det lite senare ikväll.[bild]
Det är ett avlångt land vi bor i 😳.
Idag stod jag ute och grillade i solen i t-shirt 🤠
 
  • Gilla
Farfalle och 2 till
  • Laddar…
engs
mg765 skrev:
Min erfarenhet är att granulatet inte var något vidare. Kornstorleken var så varierande och mycket var rent pulver, så det dammade mest när jag körde spridaren.

Jag misstänker också (utan ha belägg för det) att det är mer effektivt att vattna på mossan.
Där ser man, vi fick ganska oväntat lite snö här nu. Vad tror ni om att kasta ut granulatet på snön så det följer med när det smälter?
 
Ramnemark skrev:
Det är ett avlångt land vi bor i 😳.
Idag stod jag ute och grillade i solen i t-shirt 🤠
Jaha, var lagom stöddig du, jag kan också grilla ute bara iklädd t-shirt, så det så (lipar åt dig, måste kontakta Marlene om fler smileys)
Grill täckt med snö i en trädgård vid -12 grader, indikerande vintergrillning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Satan vad kallt, ja,ja, -12, titta uppe i vänstra hörnet, det ligger något vitt på locket, där ska jag grilla, röka räkor idag, iklädd t-shirt, ha, där fick du allt.....

Glad påsk....:sly:
 
Vi ligger långt fram, försommaren snart här, solstolarna framplockade, njuter av de värmande solstrålarna.
Solstolar täckta med snö står ute i vinterlandskap trots vårkänsla i texten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
engs skrev:
Där ser man, vi fick ganska oväntat lite snö här nu. Vad tror ni om att kasta ut granulatet på snön så det följer med när det smälter?
Smart! Jag tror absolut på den idén.
 
Såg det här på den stora gamla björken. Fascinerande!
Lång istapp hänger från den skadade barken på en stor björk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Abies koreana
  • Laddar…
F
Plockat sten, rötter, pinnar och GLAS!!! till förbannelse ur den förbannade skitjorden i både den kommande gräsmattan, rabatter och odlingslådor. Det är ett jobb som aldrig kommer att ta slut. Nån som vet var jag kan hitta 5-10 kubik riktig jord för rätt pris (vilket i prinip är gratis och bara betala för transport) i Göteborg?
 
KristinaRT
fsn skrev:
Plockat sten, rötter, pinnar och GLAS!!! till förbannelse ur den förbannade skitjorden i både den kommande gräsmattan, rabatter och odlingslådor. Det är ett jobb som aldrig kommer att ta slut. Nån som vet var jag kan hitta 5-10 kubik riktig jord för rätt pris (vilket i prinip är gratis och bara betala för transport) i Göteborg?
Varför i hela friden är det glas i (mat?)jorden???
 
D09
Minnesljus och blommor i skymningen, verkar vara en plats för eftertanke eller till minne av någon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Min "lille" vovve och vän sen 12 år fick somna in för en vecka sedan.

Grabben önskade att han skulle begravas hemma så jag fick anordna en begravning på tomten.

Har röjt undan sly och träd kring platsen. Vill att platsen ska vara värdig honom så det kommer bli en del arbete där samtidigt som man kan passa på att minnas det fina.

Planterade mängder av olika blommor. Hoppas på att de växer till sig snart.
 
  • Gilla
CM1234 och 10 till
  • Laddar…
F
KristinaRT skrev:
Varför i hela friden är det glas i (mat?)jorden???
Det kan man fråga sig. Jävla skräp, annonserades som ren jord utan lera. Det är fö en del lera i den också. Förutom mängder av rötter, mycket sten och lite för mycket glas för att det skall kännas ok.
 
fsn skrev:
Det kan man fråga sig. Jävla skräp, annonserades som ren jord utan lera. Det är fö en del lera i den också. Förutom mängder av rötter, mycket sten och lite för mycket glas för att det skall kännas ok.
Det låter som billig B-jord ("rondelljord").
 
F
mg765 skrev:
Det låter som billig B-jord ("rondelljord").
Vet inte vad de är för skit och vet inte riktigt vad jag skall göra. Tänkte köra över ytan med det rivigaste jag har tillgång till, dvs vetiklskäraren på lägsta läget och se vad som kommer upp. Kanske går att kratta ihop det värsta. Alternativt får jag beställa 10 kubik av nåt bättre, tex dressjord och lägga ett par cm men vill helst slippa det.
 
D09 skrev:
[bild]

Min "lille" vovve och vän sen 12 år fick somna in för en vecka sedan.

Grabben önskade att han skulle begravas hemma så jag fick anordna en begravning på tomten.

Har röjt undan sly och träd kring platsen. Vill att platsen ska vara värdig honom så det kommer bli en del arbete där samtidigt som man kan passa på att minnas det fina.

Planterade mängder av olika blommor. Hoppas på att de växer till sig snart.
Beklagar :( alltid lika hemskt, även när det är "rätt"..
* forever in our hearts *
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Grävaren kom på spontanbesök för att kolla läget och utvärdera vilken maskin han skulle ha med sig. Sa att han förmodligen hade tid någon dag denna vecka. Så vi började röja bort gamla grenar och stockar som legat och skräpat sen förra året där vi ska få hjälp att gräva. Någon timme senare dök denna "lilla" maskin upp och parkerades på tomten. De kommer redan imorgon förmiddag och påbörjar dikesgrävning, stubborttagning och stensållning :D

Grävmaskin parkerad vid en gårdsplan nära en hög med ved och hus i skymning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.