Var iväg och tittade på ett "litet" släp för att köra pellets med... Råkade visst köpa det också. ;) Vit bil kopplad till ett tomt, tvåaxlat släpvagn parkerad på en väg bredvid skog.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett öppet släp parkerat utomhus, avsett för att transportera pellets.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572 och 3 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
[länk] bra pris och låg frakt, sen att dom är snabba också gör ju inte saken värre, beställde i måndags.
Detta och ditt inlägg före det är ju rakt igenom livsfarligt.
Här har man inköpsstopp på verktyg också kommer detta uppslängt... Brottsprovokation!
 
  • Gilla
sirlongfellow och 5 till
  • Laddar…
schmakita skrev:
Detta och ditt inlägg före det är ju rakt igenom livsfarligt.
Här har man inköpsstopp på verktyg också kommer detta uppslängt... Brottsprovokation!
Några visa ord på vägen...
"Det är alltid lättare att få förlåtelse än att få tillåtelse!"
(y)
Styrkekramar i denna svåra stund!
 
  • Gilla
sirlongfellow och 11 till
  • Laddar…
Beställde några Veritas Snug Plug pluggborr, lite lim och en 8mm lockbettel. Kunde dock inte vänta på pluggborren så jag lånade även ett par av Daniel_N.
 
Köp och köp, jag hittade följande tvingar hängandes i förrådet, lämnade av förra ägaren:

Gammaldags tvingar med grå metallram och orange handtag på en pappkartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Några tips på omvårdnad av dem?
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Festool CMS ts55 sågbänk och skruvautomat på ett trägolv, ännu ej helt uppackade och redo att användas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ny husrenovering öppnar upp för nya verktyg!
Festool CMS ts55 set, justerbordet är inte uppackat än.
Sen en skruvautomat.

Blir kul att prova ut dom nu under påsken! :D
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 3 till
  • Laddar…
Helgens fynd:)

Ett öppet träetui med uppsättning av spiralborrar och förpackningar med skruvar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nanowire och 3 till
  • Laddar…
Jag som bara skulle beställa en 15mm fräs, den i mitten. Har ni andra också märkt att kundvagnar är klibbiga, bara man tittat på prylarna på nätet verkar de fastna i kundvagnen och följa med i beställningen?

Verktyg och byggmaterial såsom fräs, sågblad och mätutrustning utspridda på ett bord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Toddbertuzzi och 2 till
  • Laddar…
13th Marine skrev:
Köp och köp, jag hittade följande tvingar hängandes i förrådet, lämnade av förra ägaren:

[bild]

Några tips på omvårdnad av dem?
Känns som om jag hade provision vilket jag dessvärre inte har...

Hessa kalkborttaging på ÖoB, 19:- per liter; blanda det hälften vatten och hälften Hessa. Då har du ett syrabad att lägga dina tvingar i som på okänt antal timmar tar bort rosten från tvingarna. Lägg dem i badet och kolla sedan regelbundet är det som gäller. Syrabadet skapar en mörkgrå "slagghinna" som lätt avlägsnas med t ex mässingsborste under rinnande vatten.
Färgen på handtagen kan ev ta skada men plast i allmänhet klarar sig.

Lycka till!
//Ronnie
 
Fick hem ett par Peltor WS Alert XP idag, får se om de kan komma till nytta. Kör normalt med musik i verkstan och lurar som åker på och av, nu kanske jag kan ha dem lite mer och strömma musiken från mobilen.
 
S
phl skrev:
Fick hem ett par Peltor WS Alert XP idag, får se om de kan komma till nytta. Kör normalt med musik i verkstan och lurar som åker på och av, nu kanske jag kan ha dem lite mer och strömma musiken från mobilen.
tips är laddningsbart batteri.
 
Peltors överprisade batteri och laddare åkte med i kittet... 2100mAh Ni-MH AA-batterier, känns inte riktigt 2017 :)
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Jckssn skrev:
[bild]

Ny husrenovering öppnar upp för nya verktyg!
Festool CMS ts55 set, justerbordet är inte uppackat än.
Sen en skruvautomat.

Blir kul att prova ut dom nu under påsken! :D
En fråga jag inte blir klok på. Är det svårt att ställa sågen i tex 45 graders vinkel?
 
Jag har ett par äldre Peltor, tror de är Peltor WS Alert, inte helt hundra, de är vinröda iaf.
Till de kör jag vanliga laddningsbara batterier.
Har faktiskt inte nyttjat headset-funktionen, men att lyssna på musik funkar riktigt bra!

Pysslarn: Tack för tipset! Dock är det trähandtag. Så jag funderar på om man kommer långt med att bara smörja upp gängan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.