Trädgård med terrass, trädgårdsmöbler, stenläggning, vit husfasad, fönster med spegelbild, grönska, pumpbrunn, lugnt bostadsområde.

Som synes, så lägger snart bordet av, helt av sig självt, det har redan stolarna gjort.
Här nere i Skåne är våren på G, så ett nytt möblemang hade vart finemang.
.
 
Svar: 2 (7 st positioner)

Vi är nyligen inflyttade och ska få uppleva vår första riktiga vår i det nya huset. Men vår altan är väldigt stor och tom! Den skulle behöva något fint att sitta i och njuta av solen.

Tom stor altan vid hus med träpanel och övertäckt grill i hörnet.
 
Rätt svar är 2, fåtöljen kan ställas in i 7 positioner!

Sedan vi köpte vårt hus för 2 år sedan har uteplatsen varit en favoritplats. Förra sommaren när yngsta barnet föddes fanns det dagar då jag inte kom längre, men det gjorde ingenting. Att sitta där och se trädgården, lyssna på fåglarna med ett sovandes barn i famnen var fullt tillräckligt.

Nu har vi dränerat runt huset och det känns som att det kommer att dröja en stund innan vi kan njuta av vår uteplats igen. Och då kommer nästa problem. Det gamla möblemanget har börjat trilla ihop och en del stolar går inte att använda längre. Dessutom behöver vi fler stolar så att hela familjen ska få plats. Ett nytt utemöblemang hade verkligen blivit pricken över i:et på vår nya uteplats och det kommer att vara nått som motiverar på oss att få iordning den!
Ett nyligen dränerat utrymme nära hus med en uteplats och trädgård i bakgrunden.
 
Svar: 2 - sju (7) olika positioner.

Den matgruppen skulle behövas SÅ väl i sommar med över 40 personer som kommer på släkt-träff i juli! :)

Oavsett så önskar jag alla en fantastisk vår och sommar. Lycka till! :)
 
Illustrerad effekt av röd stuga med vita knutar omgiven av grönska, perfekt för sommarfirande.

Svar: alt 2 = 7 positioner.

Till vår härliga stuga
Bara de bästa möbler duga
Blir härliga till vårens grill
Och för att njuta midsommarsill
 
Vår stora altan skulle behöva nya utemöbler, Selekted Home Nice skulle pass perfekt, de var verkligen fina.
Svar 2 - 7 positioner.
Altan med trägolv och en uppsättning träträdgårdsmöbler bestående av bord och stolar.
 
Trädgård med grönska och trätrall, potentiell plats för uteplats och grillmiddagar.

2. Går att ställa i 7positioner

I höstas flyttade vi in och började renovera vårt hus. En stor anledning till att köpa hus var att få en uteplats och kunna ha grillmiddagar. Grillen köptes på en gång och har använts flitigt under vintern, men nu när man snart kan äta ute blir det tydligt vad vi saknar. Har en bänk och cafebord från lgh och en solstol vi ärvde från min bror... Inte mycke till sittplats direkt. Längtar efter att kunna bjuda in grannfamiljen,som fått oss att känna oss välkomna i kvarteret, på fest och inviga trädgården.
 
Svaret är 7 positioner

Hjälp oss att piffa till altanen med en riktigt "najs" matgrupp! Snart kommer värmen och sommaren.
 
  • Utsikt över en tom träaltan med räcke, blommor i förgrunden och hus i bakgrunden.
Tom uteplats med stenläggning och en ensam trädgårdsstol vid en husvägg.
Hej, svaret är 2, 7 lägen.
Min uteplats är tom. Efter 15 år hamnade våra förra trotjänare på tippen i höstas och nu gapar vår uteplats tomt.
Uteplatsen är vårt allt. Här äter vi frukost, solar hela dagen och avslutar med middag på kvällen. Så det skulle vara otroligt "nice" att låta vår familj och vänner avnjuta vårens/sommarens första utemiddag i den otroligt snygga gruppen Nice.
 
Svar nr 2 dvs 7 lägen.

Min käre make (teoretiker utan tidigare byggkunskaper) slet som ett djur under förra sommaren med att ordna en uteplats till familjen. Allt medan jag låg på soffan, gravid och illamående. Uteplatsen blev toppen men är fortfarande utan möbler så det vore toppen att kunna överraska honom med dessa snygga!
Nybyggd tom uteplats i trä angränsande till skog med en grill till höger och snöfläckar i bakgrunden.
 
Alternativ 2: Dvs du kan ställa in stolarna i 7 positioner.

En ny och härlig uteplats kräver exklusiva utemöbler med.


Uteplats i skymningen med pool och möblerade sittplatser, belysning på ett hus i bakgrunden.
 
F
Svar: 2 7 positioner.

Håller på med totalrenovering av baksidan. Huset är bara 8 år gammalt med vi var aldrig nöjda med vare sig altan eller trädgård så det är total make over med 130 kvadratmeter altan och pool. Hela området med baksidan är ungefär 800 kvadratmeter. Vet inte om jag är exeptionellt långsam men har jobbat med detta ca 10h varje helg samt ungefär 5-8h till under veckodagarna sen andra veckan i januari och har lagt ytterligare 5 semesterdagar.

Så här långt är 50 kvadratmeter altan uppreglad, poolplattan gjuten och stapling av väggblock i cellplast och armering pågår för fullt.

Gjuter väggar till poolen om drygt en vecka, precis innan påsk och samtidigt så sår vi gräsmattan (om det inte blir ösregn). På skärtorsdagen levereras 1200 löpmeter norrlands-trall som vi börjar skruva på. Altanen skall vara uppe och vi skall bada i Maj. Både jag och min rygg förtjänar nya utemöbler.

3D-visualisering av renoverad baksida med stor träaltan och inbyggd pool.
 
Alternativ 2: 7 positioner.

Då vi ska bygga ett trädäck, så skulle jag gärna vilja ha nya utemöbler som matchar också.

Trädgård med svart trädgårdsbänkset och blått parasoll, stenläggning, grön gräsmatta vid vit husfasad.
 
svaret är alternativ 2 dvs 7 positioner.

Utemöblerna skulle fungera som ett perfekt komplement till vår trappa som det blir att vi sitter i vid kaffepausen på nu.
 
Svar: 2, 7st positioner

Motivering:
Vita spruckna plastmöbler med smuts som sitter så ingrott att det inte är lönt att göra rent är tydligen inte modernt längre. Och faktiskt inte särskilt mysigt heller när man får besök. Då sätter man sig hellre någon annan stans. Det vill jag råda bot på. Inte genom att göra de vita plastmöblerna moderna igen på något sätt :p , utan genom att vinna och äntligen få slänga det gamla och få dit en ny snygg möbelgrupp redo för många härliga utekvällar med vänner!

Gammal vit plastmöbelgrupp med bord och stolar, synbart slitna och smutsiga, på en uteplats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.