Svar: 2. 7-positioner.

Dessa utomhusmöbler skulle passa som pricken över I:et på våran mysiga uteplats.
Kvällsfotografi av mysig uteplats med belysning vid gult trähus och parkbänk under träd.
 
Hus med ny övervåning klädd i oljad lärk, äldre undervåning och uteplats med möbler.
svar:2 (7positioner)

Här kommer det passa med nya möbler, på den nya uteplatsen som ska byggas i samma oljade lärk som den nybyggda övervåningen är klädd i. Undervåningen är från 1956 och blev lite liten.
 
2. 7st lägen.
Sambon och jag letar hus för fullt och kommer behöva ett fint set att fylla
Vårt framtida hem med
 
Svar 2, sju positioner.
Jag vinner dem gärna för att jag tycker dom är sååå snygga med kombinationen av trä och svart. Har idag liknande grupp från lågprisleverantör men den håller på att falla ihop. Tror mer på kvaliteten hos denna.
 
Svar är 2 dvs 7 olika positioner.

Skulle passa perfekt på någon av våra två uteplatser på vårat nyköpta radhus.
Inflytt 27.e april och vad skulle vara en bättre inflyttningspresent? :)

Radhus med två uteplatser: en välkomnande framsida med trädeck och en mysig altan med tak på baksidan.
 
Alt. 2: 7 positioner

Vi håller på att totalrenovera vårt nyköpta hus och lever därför i konstant byggkaos! Uteplatsen kommer därför att bli vår tillflyktsort i sommar, men som ni ser behöver det piffas till lite :)

Försummad uteplats med överväxt stenläggning, husfasad i behov av renovering och diverse trädgårdsdekorationer.
 
Träveranda utan möbler utanför ett rött hus med vita fönsterkarmar och en ytterdörr, avsett för en framtida sittgrupp.
Vår hus byggdes 2013, inflyttning oktober. Nu går vi mot fjärde sommaren utan sittgrupp utanför köket, eftersom vi inte hittat nån som tilltalat oss, förrän nu!
Den här mat gruppen passar precis i storlek och funktion. Stort bord och stolar som är lätta att ändra ryggstödet på och vända upp mot solen efter att man är mätt och belåten. Snygg design i lättskötta material.
Stolarna går att ställa in i 7 positioner, svar alternativ 2.
 
rätt svar är 7 positioner

Egentligen borde jag inte behöva nya utemöbler. Jag köpte nytt bord med 4 stolar förra året i en konkursutförsäljning, 80% rabatt på möbler med ordinarie pris på över 10000 kr. Jippie vilket fynd tänkte jag!

Folk var som gamar över möblerna i affären och där stod det ett bord med stolar vid sidan om staplade på varandra, alla stolar utom en var inplastade. provsatte stolen utan plast och den var ok, den har inga ställbara positioner utan det är en fast stol med armstöd. Jag lastar allt och kör dem till sommarstugan. Ställer bordet på altanen och tar bort all skyddsplast på stolarna...

Upptäcker att alla stolar med skyddsplast är skadade (den stolen utan plast var hel och fräsch), yttersta delen på ett armstöd var av och saknades trots att det var inplastat. Stolarna passar dessutom inte riktigt till bordet. De fasta armstöden tar i bordsskivan så det går inte dra stolen nära bordet då man tex ska äta, man får helt enkelt sitta längst ut på sitsen så man inte spiller bearnaisen eller havregrynsgröten i knäet. Provade att lägga klossar under bordsbenen men med ett litet barn som springer och drar i allt fungerar inte det så länge.

Jag blev helt enkelt blåst av den konkursade möbelfirman, de skadade stolarna var inplastade efter att de upptäckt skador på dem eftersom det till och med saknades en del av armstödet under plasten. Stolarna hör inte ens till det bordet egentligen

Nu vill jag egentligen bara köra allt på soptippen, så det vore trevligt om man kunde byta ut dem mot några riktigt fina utemöbler av god kvalitet.

Provar skicka med en bild av lite renovering av altanen i somras

Ett stort gasolgrill på en träaltan med en vit grind framför en naturskön bakgrund av träd och gräsmark.
 
Hej Byggahus.se

Rätt svar är 7 positioner. Nedan bild är där vi kommer att placera utemöblerna (när altanen blir färdig).
Altan under konstruktion med grusbädd och teakmöbler, bredvid ett vitt hus och barns gunga.

Denna plats kommer vi att bygga våran altan som våra barn kan springa på. Det behövs för att skärma av stup som vi har på denna sida av huset. Här hade möblerna från Bra sommarmöbler passat bra in. Teaken mot det grå huset blir fin kontrast.

Mvh Bjorn
bjorn.hiller@outlook.com
 
Ett gammalt vitt köksbord med rostiga ben på en träaltan.
Skadat vitt köksbord med rost och fuktskador på en träaltan i solljus.
Fuktskadat och rostat gammalt metallbord på en träaltan.

Rätt alternativ är 2: 7 positioner.

Förra året bytte jag ut köksbordet och naiv och okunnig som jag var ställde jag ut det gamla på altanen, då jag saknade utemöbler. Naturligtvis var kvalitén sådan att den inte klarade utemiljön så nu har bordet blivit fuktskadat samt rostat. Det är dags att åka till återbruket med det! Möblerna från BraSommarmöbler har ändamålsenlig design, kvalité och funktion och skulle passa min altan utmärkt istället för det gamla bordet. Dessutom är det lämpligt att ha gedigna stolar att sitta på i sommar :)

Mvh Frida
 
Redigerat:
Svar: 2. 7-positioner.

Verandan slukade alla stålar. Nu behöver vi bord och stolar

Hjälp oss rädda barnbordet från att drunkna i trädäcket!
 
  • En tom trädäckad veranda med ett litet träbord i förgrunden, vått från nederbörd, omgivet av hus och staket.
D09
Svar 2

Så här ser befintliga arsenalen av utemöbler ut :surprised:

Men det är inga problem. Vi kan sitta inne och äta. Har vi tur så regnar det hel semestern :rolleyes:


Planen är att slänga ihop en trall på utfyllnaden för att njuta av kvällssolen så långt det går (y)

Staplad uppsättning vita plaststolar mot en grön vägg, byggmaterial och verktyg på marken.

Stenmur fylld med grus framför ett hus, tänkt att byggas om till trall för kvällssolen.
 
Rätt svar: 2. sju positioner.

Nya möbler skulle passa superbra, många sköna stunder i kvällssolen vi skulle ha. Skönt att sig bakåt kunna luta efter att barnen från bordet kuta.

Gult hus med fönster och en öppen dörr, uteplats med stolar och lanternor, passande för kvällssol.
 
Svar : 2 , 7 positioner
Under tiden vi har byggt hus och garage så har vi lyckats få tillökning 2 gånger, så visionen om att ha råd med utemöbler är bara att glömma. Altanen är byggd till 90% färdigt skick så i sommar ska den byggas färdigt, men tyvärr tillåter inte plånboken möbler till den så att vinna denna grupp vore fantastiskt lättande!
 
Det är väl bara att upprepa det rätta svaret - 7 positioner.

Jag har en lite annorlunda motivering.
Vem skulle inte vilja ha dessa välbyggda möbler med sina arbetade trädetaljer?
Men jag har inte plats.
Däremot har en nära släkting med familj gott om plats. De har ställt upp så många gånger för mig och det här vore en fantastisk möjlighet att kunna tacka för detta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.