Svar 2, 7 positioner.
Jag håller ju på att bygga en uteplats till min fru i 50-årspresent, skulle vara väldigt kul att kunna sitta där och fika när den blir klar.
Uteplats under konstruktion med stenplattor och kantsten, gräsmatta och hundkoja i bakgrunden.
 
Grävmaskin i arbete med utgrävning för en ny uteplats vid en husgrund.
7lägen.
Här ska det vara en uteplats till påsk.
 
Nybyggd träaltan med trappor och pergola utanför ett grått hus, med oinredd yta perfekt för ett bord.

Det hade passat bra med ett nytt bord på den nya altanen..
 
Mitt svar: nr.2 7 positioner
Vore fantastiskt att få ställa dessa i vårt snart färdiga uterum. Den här sommaren har jag tänkt att jag ska SITTA ner, nämligen. Förra sommaren byggde vi. Ingen rast - ingen ro.
 
Svar: 2, 7 positioner

Vi har den perfekta platsen för matgruppen, bästa söderläget på stugan😃
Tyvärr har den inte tinat fram ännu 😕
Grönt hus med snötäckt mark framför under soligt väder, plats för matgrupp ännu inte synlig.
 
Svar; 7 positioner
Snötäckt trädgård med stor altan, snösmältning i förgrunden och skogsbakgrund.
här på denna stora altan behövs något att fylla ut med ! Gillar att bjuda hem släkt o vänner så detta set skulle passa perfekt för sommarens grillkvällar !!
 
Svar 2, 7 positioner.

På vår altan har vi gott om plats för en stor möbel. Vi har dessutom många rumpor som vill få plats runt bordet. Den möbel vi hade gick sönder, stolarna och bordet var gjorda i något kompositmaterial. Allt bra så långt, men något måste ha gått fel i processen, för allting har blivit alldeles bubbligt och vasst! En ny möbel skulle verkligen förgylla vårsolens ankomst!

Stor träaltan med plats för möbler, cyklar parkerade vid sidan, och utsikt över trädgårdar med snörester.
 
Sju (7) positioner om man använder alla sex stolarna. :D Bild på nybyggt flerbostadshus med gröna skärmtak och matchande gröna balkonger ovanför ingångspartier med mosaikplattor.
 
A
Svaret är 7 positioner alltså vars alternativ 2.
Fast egentligen kan man sälla stolarna på 22 olika positioner runt bordet om man tolkar frågan så ;) Sen kan man också ställa stolarna på bordet när man ska klippa gräset under eller bygga en koja så jag var lite frestad att svara "oändligt många positioner".... men men själva stolen har 7 lägen/positioner.

Min familj är verkligen i behov av nya utemöbler så vinner jag dem så slipper ungarna få stickor i benen. Trädgårdsmöbelset i behov av renovering bestående av bord och stolar i gräsmiljö, med leksaker ovanpå.
 
Svar; 7 positioner

Fyra personer står och tittar ut över naturen från en träaltan, behöver bekväma stolar till utrymmet.

Varför inte låta dessa rumpor sitta lite bekvämt i stället för att stå och hänga vid räcket!? ;)

Nå ja... skämt å sido... För tre år sedan flyttade jag in i mitt hus och fick då köpa en del av den tidigare ägaren - bl.a. ett bord med stolar. Det visade sig (förstås) att jag nog fick betala ett överpris för det jag köpte; gräsklipparen stannade var 10'e meter, teakbordet var sprucket i trät och gick dessutom inte att dra ut då det kärvat ihop helt, stolarna gick inte att fälla ihop och får därför inte plats i boden under vintern, redskapen han lämnade var gamla och rostiga osv... Men man lär sin läxa; lita inte på någon bara för att den är trevlig utan kolla noga vad som ingår när du köper något.
Hur som helst! Ett nytt bord och bra stolar skulle vara mycket välkommet till min altan! :D
 
Svar 2: 7 olika positioner


Ett nybyggt uterum med trägolv och gamla utemöbler, byggmaterial syns i bakgrunden.

Den gamla utemöbeln ser malplacerad i det nybyggda uterummet. Den nya ser ut att passa perfekt! :D
 
Uteplats med sliten trädgårdsmöbel täckt av presenning omgiven av döende växter och stenplattor.


Svar 2 (7 stycken).

Denna grupp hade både passat utmärkt på denna uteplats där vi bor nu och ännu bättre dit vi ska flytta i juli med balkong. Skulle uppskatta otroligt mycket att vinna den och njuta i och av den.

Den vi har är nu så sliten att vi hoppas våren inte kommer så att täckpresenningen kan vara kvar länge...typ...:) Så ja, nya utemöbler skulle minst sagt vara uppskattat. Hoppas vi vinner så vi kan längta till våren! :)
 
Redigerat:
Svar 2: 7 positioner för stolarna.

Motivering: Har en ny stor altan utan möbler, och dessa ser bekväma ut och smidiga att plocka in under vintern.
 
Svar: 2 - 7 olika

Ett uppseende väckande hus kräver helt enkelt bra utemöbler!

Modern huskonstruktion med pågående arbete under klar himmel.
 
murak
Svar: 2. 7

Precis ett sånt långt bord är vi på jakt efter vilket tillsammans med stolarna hade passat utmärkt på vår terass!

Träterrass vid hus med vitt hopfällbart bord och stolar, passande för utemöblering.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.